فردر

معنی کلمه فردر در لغت نامه دهخدا

فردر. [ ف َ دَ ] ( اِ مرکب ) چوب بزرگ گنده ای باشد که در پس در کوچه نهند تا در گشوده نگردد. ( برهان ). فرادر. فردره. ( حاشیه برهان چ معین ). فرادر. فروند. فداوند. فردروند.فردرد. فردره. فدوند. رجوع به فدوند و فدرنگ شود.

معنی کلمه فردر در فرهنگ معین

(فَ رْ دَ ) (اِ. ) = فردرد: چوبی که پشت در می انداختند تا در باز نشود.

معنی کلمه فردر در فرهنگ عمید

چوبی که برای جلوگیری از باز شدن در، پشت آن قرار می دادند، کلون.

معنی کلمه فردر در ویکی واژه

فردرد: چوبی که پشت در می‌انداختند تا در باز نشود.

جملاتی از کاربرد کلمه فردر

تروت در اوایل زندگی در برلین بزرگ شد و سپس در سال 1915 به یک پیش دبستانی فرانسوی فرستاده شد. وقتی پدرش در سال 1917 از سمت خود استعفا داد، خانواده­اش به کاسل نقل مکان کردند، تروت در آنجا به مدرسه فردریش گیمنازیوم پیوست. از سال 1922 در شهر هان- موندن زندگی می کرد، او به طور موقت به جنبش جوانان آلمان پیوست. در سال 1927 گواهینامه پایان دوران مدرسه خود را گرفت و برای تحصیل در رشته حقوق به دانشگاه­های مونیخ و گوتینگن رفت.
ترک اندیشه بود خضر ره فردروان چند عمر تو به اندیشه باطل برود؟
کاروان عمر رانعل سفردرآتش است ایستادن چشم ازین سیلاب رفتاران مدار
مورگنشترن در گرلیتز، امپراتوری آلمان متولد شد. مشهور است که مادرش دختر نامشروع فردریش سوم، امپراتور آلمان بود. او در وین رشد کرد،
چون از ایشان به گور فردروی به قیامت زیور مرد روی
حاجی بابا کور و کری بی عقل و فریب خواه و شور بخت است، آنقدر چیزها این سفردرهم بافت که اگر ده هزار تومان به او داده شود، مردم پندارند من بیست هزار تومان مال او را خورده ام. پاک یزدان اشرار بی دین را به سنت گول مدینه هدایت کند، که در معادات بندگان خدای مطلق پس و پیش را نگاه نکرده، خود را پیش خدا و مردم را پیش خلایق و منسوب را پیش منسوب رسوا می سازند. پناه می برم به حفظ خدائی، باری. به مرتضی علی من از جزئی و کلی کار این بی چاره خبر ندارم، نمیدانم چه می گوید. هر چه هست و هر که هست با این فقر و عقل و بخت او را محروم نمی توانم گذاشت.از بابت غبنی که در تقسیم املاک و میاه گرمه می گوید، به دقت برس ببین تفاوت چیست؟ خواه حق داشته باشد خواه نه، هر قدر صلاح دانی باو برسان که دلش خوش باشد آن قلعه گرمه را که بی حجت مال خود میداند باو منتقل ساز یعنی شرکت مرا، اختیار مال برادرت و ملاباشی با من نیست او بر راهگذرهای دیگر نیز آنچه خود موافق آئین و انصاف خود صلاح دانی از مال من به تدریج به او برسان.
آلبرت فردریش آرماند هوبر، در فریبورگ متولد شد و در یک خانواده مذهبی پروتستان رشد کرد.
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره برلین برای فردریک مارچ.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد، باشگاه فوتبال یورک سیتی، باشگاه فوتبال فردریکستاد، و باشگاه فوتبال بوده/گلیمت اشاره کرد.
این بخش شامل آثار نویسندگان مارکسیست بسیاری است، البته از مارکس و انگلس به بعد. نویسندگان مشهور پس از کارل مارکس و فردریش انگلس عبارتند از لنین، تروتسکی، رزا لوگزامبورگ و چگوارا. تصاویر این افراد در صفحه اول سایت هم به نمایش درآمده است.
ادگار لانگه پدر فردریک لانگه نقاش و پل لانگه سیاستمدار بود. برادرش ژان نیز یک سوسیالیست فعال و از اعضای مجلس نمایندگان فرانسه بود.