فرداد

معنی کلمه فرداد در فرهنگ اسم ها

اسم: فرداد (پسر) (فارسی) (تلفظ: fardād) (فارسی: فَرداد) (انگلیسی: fardad)
معنی: مولود با شکوه، زاده با شکوه و جلال، زاده ی با شأن و شکوه و شوکت، داده شکوه و جلال

معنی کلمه فرداد در ویکی واژه

فرداد (جمع فرداد‌ها)

جملاتی از کاربرد کلمه فرداد

گفت بنشین نقد را دریاب نادانی مکن رغم فرداد داد عیش از عمر بستان نیمه شب
گاهشماری فرمانروایان اولیه پارس مورد مناقشه است. دیدگاه سنتی این بود که گاهشماری فرمانروایان اولیه عبارت بودند از; بیداد ، اردخشیر اول، وهبرز ، ودفرداد اول و ودفرداد دوم. با این حال، یافته‌های اخیر از سکه‌های پارس به زمان‌شناسی احتمالی بیشتری منجر شده است. اردخشیر اول، وهبرز، ودفرداد اول، بیداد و ودفرداد دوم.
شماری از مالباختگان شرکت فردادکار آمیتیس، در مقابل ساختمان دادگاه قدوسی تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
مصاحبهٔ زنده تلویزیونی مشترک یا مناظره مهدی مهدوی‌آزاد و الهه هیکس در شبکه ایران اینترنشنال در برنامه تیتر اول با اجرای فرداد فرحزاد در ۳ مرداد ۱۴۰۰ جنجالی و پرتنش شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این برنامه، الهه هیکس که بدون ارائه مدرک در توییتر گفته بود اعضای مسلح مجاهدین خلق در اعتراضات تابستان ۱۴۰۰ مردم خوزستان حضور داشته‌اند، به‌جای ارائه مدرک برای اثبات گفته‌اش، با توهین خطاب به مهدوی‌آزاد، برای او از القابی چون بی‌مایه، دروغگو و نوچهٔ مسیح علی‌نژاد و حیوان استفاده کرد.
مربی من در مشهد، آقای فرداد کاظمیان از زندگی شخصی خود می‌زد تا یک یا چند بازیکن مثل من درست کند.حتی جمعه‌ها ما را پشت پارک ملت می‌برد و دو ساعت تمرین می‌داد. آخر هفته ما را به کوه‌های آب و برق می‌برد و دو ساعت می‌دویدیم، آن هم بدون هیچ چشم داشتی. عاشق بسکتبال بود و اصلا به پول فکر نمی‌کرد. سعی می‌کرد ستاره تحویل کشور و تیم ملی دهد. ضمن اینکه دانش کافی را هم داشت.