فراگیری

معنی کلمه فراگیری در فرهنگستان زبان و ادب

{acquisition} [روان شناسی] کسب هرنوع رفتار یا فکر یا دانش جدید براثر تجربه

جملاتی از کاربرد کلمه فراگیری

او را نمری خوانده‌اند چون نسبش به نمر بن قاسط ابن افصی بن دعمی بن حَدیلة بن اسد بن ربیعة بن نزاز می‌رسد.در قرطبه زاده شد و در همان‌جا رشد کرد. پدرش از فقیهان قرطبه بود و او در ۱۸ سالگی پدر را از دست داد. در قرطبه به فراگیری پرداخت.
و گفت: چنان باید بودن که ملایکه که بر شما موکل‌اند بارضا ایشان را واپس فرستی و یا اگر نه چنان باید بود که شبانگاه دیوان از دست ایشان فراگیری و آنچه بباید ستردن بستری و آنچه بباید نبشتن بنویسی و اگرنه چنان بودند که شبانگاه که آنجا باز شوند گویند نه نیکی بودش ونه بدی خداوند تعالی بگوید من نیکویی ایشان با شما بگویم.
بخرگه روکه از شاهان کمربندی فراگیری بیا در خانه کز قاری قبا پوشی بیاموزی
آلوارو سولر در بارسلونا به دنیا آمد. پدر او آلمانی و مادرش بلژیکی-اسپانیایی است. او از همان کودکی با چند زبان آشنا شد. زمانی که سولر ۱۰ سال داشت همراه پدر و مادرش به ژاپن رفت و تا ۱۷ سالگی در آنجا ماند. او در ژاپن به فراگیری پیانو پرداخت. سولر در سال ۲۰۱۰ میلادی به بارسلونا بازگشت و گروه اربن لایتس را تشکیل داد. او در سال ۲۰۱۴ گروه را ترک کرد و به برلین رفت تا به‌عنوان یک هنرمند مستقل به فعالیت پردازد. در آنجا بود که ترانهٔ «همان خورشید» را منتشر کرد و با آن به شهرت رسید.
الهه حمیدی شیرازی، در کودکی فراگیری موسیقی و آواز را نزد پدرش آغاز کرد. سپس به هنرستان عالی موسیقی راه یافت. پس از پایان تحصیلات در سال ۱۳۵۳ همکاری خود را با گروه کُر تالار رودکی، در بخش اُپرا آغاز نمود. او همچنین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تدریس مشغول شد. در همین ایام یک آلبوم موسیقی، با ترکیب موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ، به خوانندگی وی، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
قائم مقامی از اولین سال‌های تحصیل رسمی، همزمان فراگیری علوم دینی را در حوزه علمیه تهران آغاز کرد و طی چند سال از محضر استادان حوزه‌های علمیه تهران و قم در رشته‌های فقه، فلسفه و عرفان بهره برد و در نخستین سال‌های جوانی به درجه اجتهاد رسید.[نیازمند منبع]