فراگیری زبان

معنی کلمه فراگیری زبان در فرهنگستان زبان و ادب

{language acquisition} [زبان شناسی] فرایند یادگیری و رشد زبان در انسان

معنی کلمه فراگیری زبان در ویکی واژه

فرایند یادگیری و رشد زبان در انسان.

جملاتی از کاربرد کلمه فراگیری زبان

برنز در شهر مونتروز اسکاتلند به دنیا آمد. پدرش شهردار آن شهر و پسرعموی رابرت برنز شاعر اسکاتلندی بود. الکساندر در سن شانزده سالگی به ارتش کمپانی هند شرقی پیوست و در همان جا به فراگیری زبان‌های هندی و فارسی پرداخت. کمی بعد در سال ۱۸۲۲ به عنوان مترجم در شهر سورات به کار گرفته شد. در ۱۸۲۶ پس از انتقال به بخش کوتچ به عنوان دستیار حاکم وقت برگزیده شد. در این هنگام به تاریخ و جغرافیای شمال غربی هند و کشورهای هم‌جوار که تا آن زمان زیاد مورد توجه انگلیسی‌ها قرار نگرفته بودند علاقه نشان داد و سپس به افغانستان رفت.
گفتار درمانگران همچنین به درمان کودکانی می‌پردازند که در فراگیری زبان مادری یا استفاده درست از گفتار دچار مشکل هستند و نیز بزرگسالانی که به دلایلی، توانایی گفتاری خود را از دست داده‌اند یا دچار لکنت زبان هستند، به درمان آن‌ها می‌پردازند.
سایت بین‌المللی و رایگان فراگیری زبان اسپرانتو (توسط ۴۰ زبان، از جمله فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و …)
او در خانواده به دنیا و کودکی خود را در محله سپری کرد. او هم‌زمان با تحصیلات دوره دبیرستان، به فراگیری زبان عبری پرداخت.
وی در آغاز به فراگیری زبان‌های شرقی چون فارسی، عربی، ترکی و هندی پرداخت. وی به آموختن ایران‌شناسی پرداخت و میان سال‌های ۱۸۹۵–۱۹۰۱ به آموزش این رشته در مدرسه مطالعات عالی پرداخت. وی از سال ۱۹۲۹ معاون بخش نسخ خطی کتابخانهٔ ملی پاریس بود. در ۱۹۲۸ از برای خدماتش نشان لژیون دونور را دریافت داشت و سرانجام در ۱۹۳۵ بازنشسته‌شد.
وی در فرانسه پس از فراگیری زبان فرانسوی و مطالعه اساسات فلسفه و جامعه‌شناسی، تحصیلات خویش را در ین کشور ادامه داده و در رشته فلسفه سیاسی ماستری خود را از دانشگاه نانتر پاریس[۱] و فوق ماستری را در رشته جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه سوربن پاریس، و دیپلم تخصصی فوق ماستری را در رشته سیاست‌های محلی توسعه از دانشگاه رووان فرانسه بدست آورد. نامبرده تز دکترای خویش را در مورد «راهیافت‌های جامعه‌شناسی مرحله گذار در افغانستان، تضاد میان سنت و مدرنیته-۲۰۰۲–۲۰۰۵» نوشت و دکترای خود را در رشته جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه رووان فرانسه کسب نمود.
استپانوس نازاریان در شهر تفلیس متولد شد. تحصیلات خود را در مدرسه نرسیسیان (۲۹-۱۸۲۴) تفلیس و در مدرسه لازاریان مسکو ادامه داد و در همان‌جا نیز به فراگیری زبان‌های ارمنی، فارسی و عربی پرداخت. استپانوس نازاریان تحصیلات عالی در دانشگاه لازاریان (۷۹-۱۸۵۰) به اتمام رسانید و سپس در مسکو به مدت شش سال به چاپ ماهنامه هیوسیساپایل مبادرت ورزید. وی در سال ۱۸۷۹ در مسکو درگذشت.
ناشنوایان قبل از فراگیری زبان: یعنی اینکه در زمان تولد یا اینکه در اوایل زندگی و قبل از اینکه زبان یا گفتار رشد کند، رخ می‌دهد. ناشنوایان بعد از فراگیری زبان: یعنی ناشنوایی بعد از رشد زبان و گفتار به وجود می‌آید.
برخی یوسف اعتصامی (اعتصام الملک)، پدر پروین اعتصامی، را اولین کسی می‌دانند که ایرانیان را با زبان اسپرانتو، توسط نشریهٔ خود بهار آشنا کرد. احمد کسروی نیز از کسانی بوده‌است که ضمن فراگیری زبان بین‌المللی اسپرانتو، همان‌طور که در اثر خود تحت عنوان زبان پاک بیان کرده‌است، از ساختار علمی و منطقی آن، و هم چنین سامانهٔ واژه‌سازی چسبانشی یا پیوندی آن، برای تقویت و ویرایش زبان فارسی، الهام گرفته‌است، و در عین حال برای گسترش زبان اسپرانتو در ایران نیز کمک فراوانی کرده‌است. در زمان افتتاح دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ خورشیدی، زبان اسپرانتو از مطالب درسی این دانشگاه بوده‌است.