فایز

معنی کلمه فایز در لغت نامه دهخدا

فایز. [ ی ِ ] ( ع ص ) فائز. رستگار. غالب و چیره. ( یادداشت بخط مؤلف ). فائز. رجوع به فائز شود.

معنی کلمه فایز در فرهنگ معین

(یِ ) [ ع . فائز ] ۱ - (اِفا. ) رهایی یابنده ، رستگار شونده . ۲ - (ص . ) رستگار، پیروز.

معنی کلمه فایز در فرهنگ عمید

۱. رهایی یابنده.
۲. رستگار.
۳. پیروز.
۴. فایل.

معنی کلمه فایز در فرهنگ فارسی

محمد علی از کنتران دشستان و شاعر دو بیتی سرای ( ف. ۱۳۲٠ ه ق . ) . وی بازویی قوی و بیانی گیرا داشت و در ۷٠ سالگی در گذشته . دیوان او شامل دو بیتی های دلکش در دست است .
فایز، رهائی یابنده، رستگارشونده، پیروزی یابنده، پیروز، رستگار
( اسم ) ۱ - رستگار شونده رستگار ۲ - پیروزی یابنده پیروز غالب فاتح .

معنی کلمه فایز در فرهنگ اسم ها

اسم: فایز (پسر) (عربی)
معنی: نایل، رستگار

معنی کلمه فایز در ویکی واژه

فائز
رهایی یابنده، رستگار شونده.
رستگار، پیروز.

جملاتی از کاربرد کلمه فایز

بورلا به دلیل علاقه به حیوانات و پزشکی به فایزر ملحق شد و شرکت را در جهت نوآوری و برندینگ توسعه داد.
طبق بررسی اولیه توسط متخصصان، فرمول لیوفیلیزه‌شده گام-کووید-واک مشابه واکسن آبله است، و احتیاج به ذخیره‌سازی مداوم زنجیره سرد - همان‌طور که برای واکسن‌های فایزر–بیوان‌تک و مدرنا مورد نیاز است - و اجازه حمل و نقل به مکان‌های دور با کاهش خطر فاسد شدن واکسن دارد.
حق اختراع فایزر در مورد آتورواستاتین در نوامبر ۲۰۱۱ منقضی شد.
نشانده یار فایز نقره بر آل و یا بر آتش تر خشک آبست؟
کنون که هست فایز زنده ز آنست دو چشم و دل به راه انتظار است
او در بخش زوئتیس فایزر چندین شغل مختلف داشت. او بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ مسئول بخش حیوانات اروپا، خاورمیانه و آفریقا بود. او از سال ۲۰۱۴ مسئول بخش واکسنهای فایزر شد. او در سال ۲۰۱۸ ابتدا مدیر عملیات و سپس رئیس هیئت مدیره شرکت فایزر گردید. در سال ۲۰۲۰ او موفق شد کارکنان فایزر را مجبور کند که واکسن برای بیماری کوید ۱۹ را به سرعت تولید کنند.
بت فایز اشارت کن به ابروت بکش تیغ و بکش پیر و جوان را
بنه بر جان فایز منت از لطف سر از من سینه از من خنجر از تو
در ۱۹ دی ۱۳۹۹ خامنه‌ای واردات واکسن کووید ۱۹ ساخت آمریکا و انگلیس را ممنوع اعلام کرد و گفت که به این واکسن‌ها اعتماد ندارد و حتی به فرانسه هم خوشبین نیست. ساعاتی بعد جمعیت هلال‌احمر ایران ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای شرکت فایزر از آمریکا را منتفی نمود. بسیاری از ایرانیان نسبت به این دستور واکنش نشان دادند که همراه با خشم، بُهت و ناباوری بود. شبکه اجتماعی توییتر این سخنان را بخاطر «نشر اطلاعات غلط دربارهٔ واکسن کرونا» از حساب‌های کاربری خامنه‌ای در زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، روسی و فرانسوی حذف کرد.
بتا زخم دلم را مرهمی نه که فایز صبر ایوبی ندارد
هنوزم اول دنیاست، فایز که برپا فتنه آخر زمان شد
خمیده قامتت فایز سبب چیست؟ «نظر بر زلف کج دارم شب و روز»
بت فایز منیژه سان به یکبار به چاهم در فکن مانند بیژن
بورلا در سال ۱۹۹۳ به عنوان دامپزشک به فایزر ملحق شد. او مسئول قسمت حیوانات فایزر در یونان بود. در سال ۲۰۰۱ بورلا به ایالات متحده مهاجرت کرد.
بر اساس بیانیه شرکت فایزر قیمت اعلام‌شده برای مصرف یک سال این دارو ۴۹۰۰۰ دلار است که در حد قیمت سایر داروهای تخصصی بیماری‌های پوست است. البته به گفته این شرکت قیمت واقعی این دارو بر اساس طرح مراقبت بهداشتی بیمار ممکن است متفاوت باشد.
بنای آرامگاه در محدودهٔ آرامستان شهر بستک و در مجاورت چند آب‌انبار (برکه)، بزرگ قرار گرفته‌است. به گفتهٔ افراد محلی بنای آرامگاه در سال ۱۲۶۳ هجری قمری توسط مصطفی خان «فایز بستکی» حاکم قبلی بستک ساخته شده‌است. سنگ نبشته ای در محراب این آرامگاه موجود است که تاریخ سال ۱۲۶۳ هجری قمری را تأیید می‌کند. پلان وبنای کلی بنا یادآور آتشگاه‌های دورهٔ ساسانی است و گنبد مخروطی شکل بنا وگلدستهٔ عمودی در رأس آن را می‌توان با گنبد معبد هندوها در بندرعباس مقایسه کرد.
خلیل آسا رود فایز در آتش تو قل یا نار کونی برد کن زود
شکایتهای ایام جوانی به فایز یک به یک اظهار می کرد