فائزه

معنی کلمه فائزه در فرهنگ اسم ها

اسم: فائزه (دختر) (عربی) (مذهبی و قرآنی) (تلفظ: fā’eze) (فارسی: فائزه) (انگلیسی: faeze)
معنی: زن رستگار، پیروز، فائز، رستگار، فایزه، نایل

جملاتی از کاربرد کلمه فائزه

گفتگو با اردشیر احمدی مصاحبه ای درباره افراد موفق و بیشتر سیاسی است که در ان افرادی همچون فائزه هاشمی رفسنجانی، مینا مهرنوش، محمود علیزاده طباطبایی حضور داشتند.
فائزه هاشمی درباره برخی اتهامات پاسخ مکتوب منتشر کرد.به گزارش دی پرس فائزه هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به برخی اتهاماتی که از سوی تعدادی از رسانه‌ها منتشر شده بیانیه‌ای صادر کره‌است.خبر آن لاین
در این روز محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتماد ملی و چند خبرنگار دیگر بازداشت شدند. علی‌اصغر هادی‌زاده رئیس فدراسیون نابینایان و نماینده سابق مجلس نیز در تجمع میدان انقلاب دستگیر شد. فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز به همراه چند تن از اعضای خانواده‌اش موقتاً دستگیر شدند.
فائزه هاشمی رفسنجانی فرزند هاشمی رفسنجانی نیز در جریان این تظاهرات در تقاطع خیابان فاطمی و خیابان ولیعصر بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد.
از آن پس هاشمی همسو با سران فتنه خوانده‌شد. نزدیکانش به ویژه فائزه هاشمی و مهدی هاشمی دستگیر یا تهدید به دستگیری شدند و کنترل او بر دانشگاه آزاد اسلامی به چالش کشیده شد از سوی دیگر با اعلام کاندیداتوری مهدوی کنی برای ریاست خبرگان در سال ۱۳۸۹، هاشمی از کاندیداتوری برای این سمت نیز استعفا داد و ریاست مجلس خبرگان را به مهدوی کنی واگذار کرد. وب سایت وی نیز در دی ماه ۱۳۹۰ مسدود شد و تا مدت شش ماه خارج از دسترس بود.
فائزه رفسنجانی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، در پیامی از داخل زندان اوین، از مرگ پدرش به عنوان شهادت نام برد.
فائزه هاشمی، دربارهٔ دلیل مرگ پدر همسرش حسن لاهوتی اشکوری و نیز مرگ پسر او، وحید لاهوتی اعلام کرد: «هم حسن لاهوتی و هم فرزند او، وحید را کشتند.» فاطمه هاشمی، دختر دیگر اکبر هاشمی رفسنجانی و عروس دیگر لاهوتی گفت که هاشمی رفسنجانی به دختران و دامادهای خود یعنی سعید و حمید لاهوتی توصیه کرده بود که برای حفظ مصالح حکومت جمهوری اسلامی، دربارهٔ شیوه مرگ لاهوتی سکوت کنند. حسن لاهوتی اشکوری، با سم استریکنین در زندان اوین کشته شد؛ همان‌طور که پسرش وحید لاهوتی نیز بر اثر ضربه به سر در زندان کشته شد.
فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وقت)، نیز در هنگام حضور در تظاهرات دانشجویی، به‌طور موقت بازداشت شد.
فرزندان: فاطمه • محسن • فائزه • مهدی • یاسر