غول‌آسا

غول‌آسا

معنی کلمه غول‌آسا در لغت نامه دهخدا

( غول آسا ) غول آسا. ( ص مرکب ) بسیار بزرگ و معظم . آنچه مانند غول بزرگ و مهیب باشد. غول پیکر. دیومانند. رجوع به غول شود: کارخانه غول آسای ذوب فلزات.

معنی کلمه غول‌آسا در فرهنگ عمید

( غول آسا ) آنچه مانند غول بزرگ و مهیب باشد، مانند غول، غول پیکر، بسیاربزرگ.

معنی کلمه غول‌آسا در فرهنگ فارسی

( غول آسا ) ( صفت ) مانند غول بسیار بزرگ و مهیب غول پیکر : کارخانه غول آسای ذوب آهن .

معنی کلمه غول‌آسا در دانشنامه عمومی

غول آسا (فیلم). غول آسا ( انگلیسی: Colossal ) یک فیلم علمی–تخیلی کمدی به نویسندگی و کارگردانی ناچو ویگالوندو است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به ان هتوی، دن استیونز، جیسون سودیکیس، آستین استول، و تیم بلیک نلسون اشاره کرد.
نخستین نمایش فیلم در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو سال ۲۰۱۶ بود، و سپس در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۱۷ در ایالات متحده اکران شد.
داستان فیلم دربارهٔ دو دوست است به نام های گلوریا ( ان هتوی ) و اسکار ( جیسون سودیکیس ) که از دوران دبستان همدیگر را می شناسند و دوست بودند. زمانی که این دو دوست بزرگ می شوند گلوریا به نیویورک می رود و نویسندهٔ یک سایت خبری اینترنتی می شود و با تیم ( دن استیونز ) دوست می شود و در خانهٔ تیم زندگی می کند و به الکل معتاد می شود و تیم که از این رفتار خسته شده است گلوریا را از خانهٔ خود بیرون می کند تا گلوریا کمی خودش را جمع و جور کند. گلوریا به خانهٔ قدیمی پدر و مادرش در یک شهر کوچک که الان خالی است می رود و در آنجا اسکار را دوباره ملاقات می کند که الان صاحب بار پدرش است. اسکار گلوریا را استخدام می کند. در این شهر کوچک یک پارک هست که زمانی که گلوریا به آنجا می رود سره ساعت ۸:۰۵ صبح در شهر سئول به یک هیولا تبدیل می شود ولی در اوایل فیلم نمی داند که این اتفاق می افتد ( البته هنوز در آن شهر کوچک انسان است مثلاً زمانی که به خانهٔ والدین اش می رسد و یک شب را در آنجا سپری می کند تصمیم می گیرد که یک تشک بادی بخرد وقتی که در حال حمل تشک از پارک می گذرد در شهر سئول همزمان یک هیولا با همان شیوه رد می شود ) و …

معنی کلمه غول‌آسا در ویکی واژه

غول (عربی) + آسا (فارسی)
گنده، عظیم

جملاتی از کاربرد کلمه غول‌آسا

در آخرین روز سال ۱۹۰۰ میلادی، سنگ سارسن شمارهٔ ۲۲ که در اثر رفت‌وآمدها شل شده بود در طوفانی فرو افتاد و نعل درگاهش را هم به پایین کشید که در اثر سقوط دو نیم شد. سه هفته بعد از این ملکه ویکتوریا درگذشت و دوران طولانی سلطنت وی به پایان رسید. مطبوعات انگلستان تقارن این دو اتفاق را نشانه‌ای شوم دانستند و وینستون چرچیل بعدها دربارهٔ آن نوشت «انگار واژگونی غول‌آسایی در مسیر تاریخ روی داد.»
معیار مولوی-ری‌د از قاعده ساده‌ای به دست می‌آید که برای این‌که یک مولفه غول‌پیکر وجود داشته باشد، به‌طور متوسط هر گره در شبکه باید حداقل دو پیوند داشته باشد. این شبیه به این است که هر فرد دست دو نفر دیگر را برای تشکیل یک زنجیره می‌گیرد. با استفاده از این معیار و یک اثبات ریاضی، می‌توان آستانه بحرانی برای کسری از گره‌هایی که برای شکست مولفه غول‌آسا در یک شبکه پیچیده نیاز است را به دست آورد.
هر دو پرندهٔ نر و ماده از نظر ظاهری شبیه به یکدیگرند و بدنی چاق، رنگی قهوه‌ای، خاکستری، سیاه و سفید داشته و بال‌ها و دمشان کوتاه می‌باشد. همچنین راه‌راه‌هایی بر روی دم یا بال‌هایشان دیده می‌شود. اندازه و وزن این پرندگان با توجه به گونه‌شان متفاوت می‌باشد و در الیکایی شکم‌سفید به کمتر از ۱۰ سانتی‌متر طول و ۹ گرم وزن می‌رسد در صورتی‌که الیکایی غول‌آسا ۲۲ سانتی‌متر طول و وزنی در حدود ۵۰ گرم دارد.
همان‌طور که یک شبکه تصادفی متراکم‌تر می‌شود، آستانه بحرانی افزایش می‌یابد، به این معنی که بخش بیشتری از گره‌ها باید حذف شوند تا مولفه غول‌آسا ناهمبند شود.