غاز کردن

معنی کلمه غاز کردن در لغت نامه دهخدا

غاز کردن. [ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) غاژ کردن. پشم یا پنبه کردن جامه ، تا بار دیگر ریسند. پنبه دانه از پنبه بیرون کردن و پشم را زدن و مهیا ساختن از برای رشتن. ( برهان ). دانه از پنبه جدا کردن و پشم مهیای ریسیدن ساختن. رجوع به غاز شود. ( آنندراج ) ( انجمن آرای ناصری ): مزع القطن ؛ غاز کرد پنبه را. ( منتهی الارب ). تمزیع؛ پنبه غاز کردن. مشعه ؛ پاره ای از پنبه مشیعه و غاز کرده. ( منتهی الارب ). مشع؛ پنبه غاز کردن.

معنی کلمه غاز کردن در فرهنگ معین

(کَ دَ ) (مص م . ) پنبه یا پشم را برای ریسیدن آماده کردن .

معنی کلمه غاز کردن در ویکی واژه

پنبه یا پشم را برای ریسیدن آماده کردن.

جملاتی از کاربرد کلمه غاز کردن

راندولف و دیگر فعالان فشار برای حقوق کارگران آفریقایی آمریکایی را ادامه دادند. در سال ۱۹۴۷، راندولف و همکارش گرانت رینولدز تلاش‌های خود را برای پایان دادن به تبعیض در خدمات نظامی آغاز کردند آن‌ها در خدمات نظامی کمیته مبارزه با جیم کرو را تشکیل دادند. این کمیته بعدها به لیگ نفی قوانین خشونت‌آمیز تغییر نام داد.
نشستند و نوایی ساز کردند از اول این غزل آغاز کردند
نیروهای بلغاری عقب‌نشینی از عراق را آغاز کردند. [۸]
در این سال چندین مسجد در شهرهای مختلف تخریب شد. همچنین در اواخر این سال بوداییان افراطی به همراه ارتش این کشور حملاتی را علیه مسلمانان آغاز کردند.
در ژانویه ۱۹۸۲، گروه آهنگ «میبینمت» را منتشر کرد که این اولین تک‌آهنگ بدون کلارک بود و در جدول رتبهٔ ششم را به دست آورد. در ژانویهٔ ۱۹۸۲، گروه اولین تور جهانی خود را به نام تور «میبینمت» آغاز کردند. یک ماه بعد دو تک‌آهنگ دیگر به نام «معنی عشق» و «در سکوت روانه شو» را منتشر کردند.
تغییرات با ورود به بریتانیا در سال ۱۸۴۱ آغاز شد. در هنگ کنگ آموزش و پرورش توسط مبلغان پروتستان و کاتولیک که در ارائه خدمات اجتماعی مشغول بودند به دست گرفته شد. میسیونرهای ایتالیایی، آموزش مختص پسران را برای چینی‌ها و بریتانیایی‌ها در سال ۱۸۴۳ آغاز کردند.
همه بامن نیاز آغاز کردند مرا از همگنان ممتاز کردند
در درج سخن را باز کردند ز عیب آن بنا آغاز کردند
چو بسم الله آغاز کردند جمع نیامد ز پیرش حدیثی به سمع
دگر باره نشاط آغاز کردند می آوردند و عشرت ساز کردند
در اوایل قرن شانزدهم میلادی، بسیاری از مسلمانان و یهودیان اخراج شده از اسپانیا در الجزایر پناهنده شدند. برخی از ساکنان الجزیره حملات دزدی دریایی به تجارت دریایی اسپانیا را آغاز کردند و در پاسخ اسپانیا در سال ۱۵۱۴ جزیره دریایی پونون در خلیج الجزیره را اشغال کرد. امیر الجزایر برای بیرون راندن اسپانیایی‌ها از پونون به دو فرمانده ترک عثمانی متوسل شد و یکی از آنان به نام بارباروس خیرالدین پاشا الجزیره را تصرف کرد و اسپانیایی‌ها را در سال ۱۵۲۹ بیرون راند. الجزایر تحت اختیار امپراتوری عثمانی قرار گرفت، اگرچه در عمل تا حد زیادی مستقل باقی ماند.
کنون خواهم حدیث آغاز کردن در گنج سخن را باز کردن
دیوید آبگو نیز الکس را به رئیس خود آقای آینیجیو آرگومانیز معرفی کرد و وی به همراه همکارانش ضبط اولین آهنگ الکس را آغاز کردند.
در سال ۱۹۲۰ مردم عراق به رهبری میرزا محمدتقی شیرازی اقدام همه‌جانبه‌ای را علیه نیروهای انگلستان آغاز کردند. کاشانی نیز در جریان انقلاب مردم عراق برای مبارزه با انگلستان در صدد بپا ساختن یک جنگ مسلحانه برآمد و به انتشار اعلامیه و جلب افکار عمومی پرداخت و عشایر را برای ورود به جبهه‌های نبرد مهیا کرد. سپس خود، سلاح برداشت و همراه علما و میلیون عراقی به مبارزه پرداخت. اما دیری نپایید که انگلیسی‌ها با توسل به نیروهای هوایی و زمینی خود، شکست سختی بر نیروهای انقلابی وارد آوردند و بر عراق مسلط شدند و سر پرسی کاکس، کمیسر عالی انگلیس در بغداد تسلیم هفده نفر از سران انقلاب، از جمله کاشانی را از شروط صلح با عراق تعیین کرد.
در میان مدافعان انکار هولوکاست، طیف‌های گوناگونی قرار دارند. در حقیقت منکران هولوکاست را نمی‌توان یک گروه متقارن شمرد، بلکه گسترهٔ آن‌ها از افراد و گروه‌هایی افراطی نظیر نئونازی‌ها، کوکلوس‌کلانها و محمود احمدی‌نژاد تا یهودیانی نظیر جورف جی برگ، نورمن فینکلشتاین، روژه دای دامرگو، دیوید کول و استفن هیوارد متغیر است. برای مثال گروه‌های نئونازی پس از جنگ جهانی دوم تبلیغات خود را مبنی بر دروغ و ساختگی بودن هولوکاست آغاز کردند. «جرج لینکون راکول» از اولین رهبران نئونازی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم بود که به انکار هولوکاست پرداخت.«هانس اشمیت» از نئونازی‌های آلمانی مشهور، پس ا ز ورودش به آمریکا در سال ۱۹۴۹، تبدیل به یک از فعالترین منکران هولوکاست در آمریکا شد.
بباید نامهیی آغاز کردن ازین اندیشه دل پرداز کردن
بیست سال پس از مرگ او آخرین اثر وی با نام «امپراتوری ایران» در ویسبادن به چاپ رسید. پس از آن آوازه او کم‌کم از یادها رفت تا اینکه نهادهای پژوهشی و موزه‌ها ثبت دقیق یادگارهای به جا مانده از او را آغاز کردند.
یکی شاهانه مجلس ساز کردند سماع و نقل و می آغاز کردند