عینیت

معنی کلمه عینیت در لغت نامه دهخدا

عینیت. [ ع َ نی ی َ ] ( ع مص جعلی ، اِمص ) وحدت. اتحاد. بودن یک امر عین دیگری. مقابل غیریت. و رجوع به غیریت شود.
عینیة. [ ع َ نی ی َ ] ( اِخ ) از فِرَق غُلاة شیعه بودند که علی بن ابی طالب ( ع ) را در الوهیت بر محمد ( ص ) مقدم میداشتند. ( از خاندان نوبختی عباس اقبال ص 260 ).
عینیة. [ ع َ نی ی َ ] ( ع اِ ) گیاهی است که آن را باریکلومانن نامند. رجوع به باریکلومانُن شود. در مخزن الادویة آمده است که عینیة به لغت اندلس ، رعی الحمام است. رجوع به رعی الحمام شود.

معنی کلمه عینیت در فرهنگ فارسی

وحدت اتحاد بودن یک امر عین دیگری

معنی کلمه عینیت در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:عین (فلسفه)

جملاتی از کاربرد کلمه عینیت

با این حال، نهادینه‌سازی جامعه‌شناسی به‌عنوان یک رشته دانشگاهی، عمدتاً توسط امیل دورکیم رهبری شد که اثبات گرایی را به‌عنوان پایه‌ای برای پژوهش اجتماعی عملی توسعه داد. در حالی که دورکیم بسیاری از جزئیات فلسفه کنت را رد کرد ولی روش آن را حفظ و اصلاح نمود و باورمند بود علوم اجتماعی ادامه منطقی علوم طبیعی در قلمرو فعالیت‌های انسانی است و اصرار داشت که تا حد ممکن رویکردهای عینیت، خردگرایی و علیت را حفظ کنند. دورکیم اولین بخش جامعه‌شناسی اروپایی را در دانشگاه بوردو در سال ۱۸۹۵ راه‌اندازی کرد و کتاب «قواعد روش جامعه‌شناسی» را در سال ۱۸۹۵ منتشر ساخت. برای دورکیم، جامعه‌شناسی را می‌توان به عنوان «علم پیدایش و کارکرد نهادها» توصیف کرد.
خانه: خودی خود را گویند، گه عینیت وجود است.
اخلاق و ریاضیات هر دو بر خلاف علوم تجربی که اساساً بر مشاهدات و آزمایش‌ها متکی هستند، بر استدلال از روی شواهد و مستندات متکی هستند. این به عنوان دلیلی برای حمایت از عینیت یا واقع‌گرایی اخلاقی در اخلاق مطرح شده‌است، زیرا استدلال‌های علیه عینیت در اخلاق با استدلال‌هایی علیه عینیت در ریاضیات که عموماً نادرست هستند، هماهنگ هستند.
شاه دین بی‌یاور است بی‌معین و لشکر است نور عینیت با گلوی تشنه زیر خنجر است
بی‌اعتمادی به واقعیت ظاهری و گریز از عینیت، تقدیر گرایی و رجوع به ناخودآگاه روان انسان‌ها، از اصلی‌ترین ویژگی‌های روایی و مفهومی این آثار است و به جای توصیف واقعیت، این فیلم‌ها به تصویر خیال می‌پردازند. تأکید بر تم از خود بیگانگی در بسیاری از کارهای برجسته این جنبش و همچنین سیر تقدیرگرایانه وقایع، دو عنصر دیگر محتوایی و تماتیک در این آثار هستند.
در اعیان شد عیان شیئیت شیی بود ثابت در آن عینیت وی
شاده دین بی‌یاور است بی‌معین و لشکر است نور عینیت با گلوی تشنه زیر خنجر است
در نبی گفت و فی انفسکم هو معکم این معیت را عینیت بیان منست
سرزنش قربانی همچنین می‌تواند نتیجه استفاده رسانه‌های عمومی از شیء سازی جنسی باشد. شی گرایی جنسی یعنی تقلیل وجود فرد به یک شی جنسی. که غیرانسانی است. مطالعه‌ای که در بریتانیا انجام شد نشان داد زنان بر اساس لباس‌هایی که می‌پوشند و آنچه رسانه‌ها دربارهٔ آن‌ها می‌گویند، احتمال بیشتری دارد که پس از تجاوز جنسی، قربانی مقصر جلوه دادن شوند. مطالعه دیگری که گروه بزرگی از دانشجویان را برای مشاهده سهم رسانه‌ها در عینیت‌سازی جنسی و تأثیرات آن بر مقصر دانستن قربانی مورد بررسی قرار داد، نشان داد که هر چه بیشتر فرد در معرض محتوای رسانه‌ای قرار گیرد که بدن زنان را جنسی‌سازی می‌کند، احتمال سرزنش مقصر بودن در تجاوز جنسی باشند.
اهمیت این بخش در مورد اهداف، به عینیت درآوردن، و استانداردسازی برای سازمان‌ها و تجارت‌ها است. این استراتژی‌ها معمولاً برای کسب درآمد، نگهداری درآمد یا افزایش بازار در دسترس است.
اخلاق پست‌مدرن فمینیستی ممکن است به عوامل متعددی اشاره کند. یکی از منابع نگرانی جهانی بودن است، که توسط بسیاری از اخلاق‌گرایان فمینیست ارائه شده است. اخلاق پست‌مدرن فمینیستی به‌شدت به ساختارشکنی جامعه و نقد عینیت وابسته است. نکته نگران‌کننده دیگر در خصوص بحث نوسبام این است که اخلاق عدالت فمینیستی ممکن است زنانی را که به فرهنگ‌های غربی تعلق ندارند نادیده بگیرد. با فرض اخلاق از دیدگاه غربی، سایر دیدگاه‌ها در مورد اخلاق ممکن است از بین بروند یا فرودست تلقی شوند.
کتاب دوم گیبارد، فکر کردن به چگونگی زندگی (۲۰۰۳)، استدلالی برای پیکربندی مجدد تمایز بین گفتمان هنجاری و توصیفی، با مفاهیمی در مورد «بحث طولانی‍مدت» [۱] بر سر «عینیت» در اخلاق و «واقعیت» ارائه می‌کند.
دیدگاه قاطع استاندارد داخلی طلا از سوی برخی از معتقدین به اصالت پول، عینیت گرایان، پیروان مکتب اتریشی اقتصاد و آلن گرین اسپن رئیس سابق خزانه فدرال و برخی دیگر از اختیارگرایان مورد حمایت قرار می‌گیرد. در روسیه، پراودا