عملاً

معنی کلمه عملاً در لغت نامه دهخدا

( عملاً ) عملاً. [ ع َ م َ لَن ْ ] ( ع ق ) از حیثیت کار و عمل و بطور حقیقت و راستی. || بطور تجربه و امتحان. || جداً و بطور جدّ. ( ناظم الاطباء ). در عمل.

معنی کلمه عملاً در فرهنگ معین

( عملاً ) (عَ مَ لَ نْ ) [ ع . ] (ق . ) در عمل . مق اسماً.

معنی کلمه عملاً در فرهنگ عمید

در عمل، از لحاظ عمل، از حیث کار و عمل.

معنی کلمه عملاً در فرهنگ فارسی

در عمل از لحاظ عمل مقابل اسما رسما : اسما حسن خان حاکم بود و عملا مرتضی خان .
از حیثیت کار و عمل و بطور حقیقت و راستی بطور تجربه و امتحان

معنی کلمه عملاً در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] ریشه کلمه:
عمل (۳۶۰ بار)

معنی کلمه عملاً در ویکی واژه

در عمل. مق اسماً.

جملاتی از کاربرد کلمه عملاً

عملاً بینِ رفیقان دیدم معنی خلق در ایران این است!
منصور بن مستعلی الآمر باحکام‌الله دهمین خلیفه فاطمی و فرزند المستعلی بود. در زمان او نایب‌السلطنه اش افضل شاهنشاه عملاً خلافت را در دست داشت و خلیفه در کارهای سیاسی دخالتی نمی‌کرد؛ تا این که الآمر، نایب‌السلطنه را عزل و مأمون بطائحی را به جای او گماشت.
قطعی اینترنت به‌مدت ۱۰ روز، آسیب‌های به‌نسبت شدیدی را به کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال تحمیل کرد که عملاً امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را با تردید مواجه ساخت.
مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با انتقاد از رویه صدا و سیما در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: از جریان خاصی که در صدا و سیما از یک سو به تخریب دولت مشغول هستند و از سوی دیگر عملاً کار ستاد انتخاباتی ۱ یا ۲ نفر از کاندیداها را انجام می‌دهد، به شدت گلایه‌مند هستیم. پیش از این نیز ستاد انتخاباتی روحانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌بود، بخش‌هایی از مستند انتخاباتی دکتر روحانی با عنوان رئیس‌جمهور روحانی از سوی صدا و سیما حذف شد.