علامت‌گذار

معنی کلمه علامت‌گذار در فرهنگستان زبان و ادب

{marksetter} [مهندسی نقشه برداری] شخصی که وظیفۀ او نصب علامت های نقشه برداری است

معنی کلمه علامت‌گذار در ویکی واژه

شخصی که وظیفۀ او نصب علامت‌های نقشه‌برداری است.

جملاتی از کاربرد کلمه علامت‌گذار

طی سال‌های گذشته با بهره‌برداری از سه حلقه چاه جدید در منطقه مرزی (الرتقه) جمع چاه‌های در دست بهره‌برداری در این منطقه را به ۱۱ حلقه رساند. چاه‌های منطقه (الرتقه) مورد ادعای دولت عراق است و به موجب علامت‌گذاری جدید مرزی در طرف کویت واقع شده‌است.
رمان‌هایی که با ستاره * علامت‌گذاری می‌شوند، ارتباطی جزیی با مجموعهٔ بنیاد و رباتها دارند.
هر توپ مسابقه‌ای که برای استفاده در فینال در نظر گرفته شده‌است با مکانی که قرار است بازی نهایی در آن انجام شود علامت‌گذاری می‌شود. به‌عنوان مثال فینال لیگ قهرمانان اروپا ۰۵–۲۰۰۴ در استانبول ترکیه برگزار شد و به این ترتیب توپ‌های فینال ستاره‌های آبی–نقره‌ای با طرح استانبول علامت‌گذاری شد.
کنستانتین بزرگ که برای کنترل امپراتوری غرب می‌جنگید، این تصور را داشت که اگر زیر علامت صلیب بجنگد، در یک نبرد مهم پیروز خواهد شد. او خواست که سپر سربازانش را با صلیب علامت‌گذاری کنند و آنها را به جنگ فرستاد. هنگامی که آنها پیروز شدند، کنستانتین از حامیان جدی مسیحیت شد. کنستانتین به عنوان امپراتور جدید از جنگ داخلی بیرون آمد. در سال ۳۱۳، او با صدور فرمان میلان اعلام کرد که هر فردی در پیروی از دینی که خود انتخاب می‌کند آزاد است. در زمان کنستانتین، مسیحیت به دین غالب تبدیل شد.
این برنامه به کاربران توان طراحی ساختمان و سازه و مولفه‌های آن به صورت سه بعدی، یادداشت و علامت‌گذاری با عناصر دوبعدی و دسترسی اطلاعات ساختمانی از پایگاه داده‌های مدل ساختمان برتر را می‌دهد.
در ابتدا لیسپ به عنوان علامت‌گذاری و نمادسازی ریاضیات و برای برنامه‌نویسی رایانه ابداع شد. زبان لیسپ به سرعت مورد توجه برنامه نویسان از جمله برای تحقیقات علمی هوش مصنوعی قرار گرفت. لیسپ یکی از ابتدایی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی می‌باشد و در علوم رایانه بر بسیاری از تفکرات و ایده‌ها پیشگام بود. لیسپ شامل ساختمان دادهٔ درخت، مدیریت نگهداری اتوماتیک، برنامه‌نویسی پویا، برنامه‌نویسی شیء گرا و کامپایلر مستقل می‌باشد.