علامت گذاری

معنی کلمه علامت گذاری در فرهنگ عمید

۱. نشانه گذاری.
۲. (ادبی ) نقطه گذاری بر یک متن.

معنی کلمه علامت گذاری در فرهنگ فارسی

نشانه گذاری ( در جاده ها سرحدها و غیره )

معنی کلمه علامت گذاری در فرهنگستان زبان و ادب

{demarcation of boundary, demarcation} [جغرافیای سیاسی] علامت گذاری فیزیکی مرزها با استفاده از نشانگر و ستون و نرده و دیوار و وسایل دیگر

معنی کلمه علامت گذاری در ویکی واژه

segnaletica

جملاتی از کاربرد کلمه علامت گذاری

اسپم پیام‌دهی آنی، که به اسپیم (واژه‌ای مرکب از اسپم و پیامدهی آنی) معروف است، از سیستم‌های پیام‌دهی آنی استفاده می‌کند. بسیاری از سیستم‌های پیام‌دهی آنی، از یک دایرکتوری کاربری شامل اطلاعات آماری را که در اختیار یک ناشر یا اپراتور تلفن همراه است، برای علامت گذاری و ارسال پیام یا پیامک‌های ناخواسته استفاده می‌کنند. اسپمرها معمولاً کانال‌های متداول چت اینترنتی را هدف قرار می‌دهند و با به‌کارگیری بات‌های آی‌آرسی که کانال‌ها را متصل می‌کنند، پیام‌های خود را منتشر می‌نمایند.
وضعیت مسیر: یک مسیر به یکی از حالت‌های "فعال " یا "منفعل" علامت گذاری می‌شود. مسیرهای منفعل با ثبات و پایدار هستند و می‌توانند برای انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار گیرند. مسیرهای فعال، دوباره مورد محاسبه قرار می‌گیرند و در دسترس یا غیرقابل دسترس می‌باشند.
۳-هر زمان که پروسه‌ای شناسه خود یا شناسه فرایند قبل از خود را ارسال می‌کند، خود را به عنوان شرکت کننده علامت گذاری می‌کند.
در اواسط دهه ۱۹۷۰، با ظهور جنبش آزادی زنان، فروش کرست پایین آمد. کرست‌ها به عنوان نمادی ضد استقلال و علامت گذاری یک دوره ای که به سرعت از بین رفته، شناخته شد. دوپون آماده نبود که بازار را ترک کند آن هم در شرایطی که به‌طور قابل توجهی به آن وابسته بودند. در پاسخ به این جنبش، دوپون تلاش کرد تا به عنوان لباس ورزش‌های تناسب اندام و هوازی در دهه ۱۹۷۰ ظاهر شود. این گسترش در بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۶۸ ادامه یافت وقتی تیم اسکی فرانسه با لباس‌های لاکرا رقابت می‌کرد.
۱-همه فرایندها شناسایی شده و به عنوان غیر شرکت کننده، علامت گذاری می‌شوند.