عصبانیت

عصبانیت

معنی کلمه عصبانیت در لغت نامه دهخدا

عصبانیت. [ ع َ ص َ نی ی َ ] ( از ع ، مص جعلی ، اِمص ) حالت و کیفیت عصبانی. ( فرهنگ فارسی معین ). خشم.

معنی کلمه عصبانیت در فرهنگ فارسی

( مصدر ) حالت و کیفیت عصبانی .

معنی کلمه عصبانیت در دانشنامه عمومی

عصبانیت (فیلم ۱۹۹۸). عصبانیت ( به تلوگویی: Aakrosh ) فیلمی هندی محصول سال ۱۹۹۸ و به کارگردانی لطیف بینی است. در این فیلم بازیگرانی همچون سونیل شتی، شیلپا شتی، گیریش کارناد، سورش اوبروی، موهان جوشی، جانی لور، آنجانا ممتاز، کولبوشان کارباندا و رانجیت ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه عصبانیت در ویکی واژه

rabbia
nervosismo

جملاتی از کاربرد کلمه عصبانیت

وب‌سایت اوپن واید کانتری از «ترانهٔ آنی» با عناوینی هم‌چون «شاهکار دِنوِر» و «آهنگی عاشقانه برای اعصار مختلف» یاد کرده و افزوده نباید اجازه دهید آنچه به‌خاطر عصبانیت دنور در پروسهٔ طلاق رخ‌داد، میراث این تک‌آهنگ عاشقانه را نابود کند.
شما حتی می‌توانید با فکر کردن به یک موقعیت احساسی آن را در بدن خود بدون تجربه واقعی آن پدیدآورید؛ مثلاً فردی با شنیدن کلمه ازدواج به یاد خاطرات طلاق می‌افتد و درکی منفی و به طبع آن احساس خشم، غم و حالتی از عصبانیت یا گریه کردن و… به او دست می‌دهد.
آسپاراژین برای حفظ تعادل در دستگاه اعصاب مرکزی ضروری می‌باشد؛ این ماده از عصبانیت شدید یا آرامش بیش از حد جلوگیری می‌نماید. این اسید آمینه فرایندی را ایجاد می‌کند که طی آن یک اسید آمینه در کبد به اسید آمینه دیگری تبدیل می‌شود.
چند سال قبل از جنگ، ژوکف، واسیلوسکی را به مانند «مردی که وظیفه و کار خود را می‌داند چون مدتهای طولانی در فرماندهی هنگها و واحدهای نظامی صرف کرده و احترام ویژه و فوق‌العاده‌ای از جانب همه بدست آورده‌است» توصیف می‌کند. در طی جنگ، ژوکف واسیلوسکی را به عنوان یک فرمانده قابل، دارای اعتماد و اطمینان مورد انتظار از طرف استالین و قادر برای قانع کردن او حتی در حین تصمیمات مهم و موقع عصبانیت او بود، توصیف می‌کند واسیلوسکی هرگز مدال‌ها و افتخارات خود را (شامل دو حکم پیروزی) در یادداشت‌های خود ذکر نکرده‌است که این موضوع ملایمت و فروتنی او را نشان می‌دهد.
ما میراث‌خوارِ یک تاریخ عَصَبی و عصبانی هستیم و چه بسا که حال و آینده را فدای این عَصَبیّتِ ویران‌ساز کرده‌ایم. تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران – عموماً – بازتاب این عصبیت‌ها و عصبانیت‌هاست.
استرس مزمن سبب می‌شود بدن علی‌رغم اینکه خطری نداشته باشد در حالت هوشیار ثابت بماند. استرس طولانی مدت باعث اختلال در سیستم ایمنی، گوارشی، قلبی عروقی، خواب و تولید مثل می‌شود. علائم دیگری که ممکن است افراد تجربه کنند شامل اضطراب، افسردگی، غمگینی، عصبانیت، تحریک پذیری، انزوای اجتماعی، سردرد، مشکلات پوستی، مشکلات قاعدگی، درد شکم، کمردرد و مشکل در تمرکز است. علائم دیگر شامل حملات هراس یا اختلال پانیک است. استرس مزمن می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات روان‌پزشکی و برخی از اختلالات جسمی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت را افزایش دهد.
نخستین ساختهٔ او دعا با عصبانیت نام داشت که در سال۱۹۹۲ در حالی که او دانشجوی دانشگاه نیویورک بود، به روی اکران رفت.