عسگر

معنی کلمه عسگر در ویکی واژه

از نام‌های مردانه گویش بهاری.

جملاتی از کاربرد کلمه عسگر

این روستا در دهستان قلعه عسگر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴ نفر (۱۲خانوار) بوده‌است.
این پایگاه برای اولین بار موضوع زندانی‌شدن علی عسگری توسط اسرائیل را مطرح کرد.
دگر بر عسگری سلطان دوالنصر دگر بر مهدی دین صاحب عصر
یارب از لطف خود و نور محمد آن همای کش ظهور از کعبه بد اکنون ز نام عسگری است
متین عسگری در خانواده‌ای غیرمذهبی در ایران به دنیا آمد. او که دیدگاه سیاسی مخالف رژیم محمدرضاشاه پهلوی داشت ایران را برای ادامه تحصیل به مقصد آمریکا ترک گفت. در سخنرانیها و جلسات دانشجویی مخالف حکومت در خارج از کشور شرکت جست و با بالا گرفتن تب اعتراضات انقلابی و دو ماه پیش از پیروزی انقلاب سال ۱۳۵۷، به منظور شرکت در تظاهرات‌ها به ایران بازگشت. پس از انقلاب، متین عسگری که با تثبیت حکومت اسلامی هواداران سید روح‌الله خمینی به مخالفت برخاسته بود دوباره به ایالات متحده بازگشت تا تحصیلات خویش را به پایان برساند. او سالها بعد، چندین بار به ایران مسافرت کرد.
در و شکر شود چو به کلکش رسد سخن کلک است یا بضاعت عمان و عسگر است
افشین متین عسگری (زاده ۲۸ اوت ۱۹۵۵ در تهران) استادیار تاریخ و مذهب خاورمیانه در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس آنجلس است.
غلطی جان پدر این شکر از عسگر نیست غلطی جان پدر این گهر از عمان نیست
دیگر به نیکی تقی و پاکی نقی آنگه به عسگری که همه جسم جوهر است
محمود ساعتچی، کامبیز کامکاری و مهناز عسگریان در کتاب «آزمون‌های روان شناختی» به معرفی تعدادی از آزمون‌های روانشناختی که توسط دانشمندان مختلف در دیگر کشورها و برای اهداف و برنامه‌های خاص مورد پژوهش آنان ساخته شده‌است پرداخته اند.
دریای آهن است نه عنوان رسم جنگ باران آتش است نه آئین عسگری
نی‌نی به دولت تو امیر سخن منم عسکر کش من این نی عسگر نکوتر است
چو لشکر کشیدی بجنگ مخالف زدی هم بر لشگر او معسگر
عسگرزاده (۱۹۸۵–۸۶) ·
چو عسگری پدری با هزار شوق و شعف ببر چو مهدی قائم پسر گرفت امروز
پس تقی و عسگری دو فخر عوالم خاتم ایشان که هست حجت قائم
این روستا در دهستان قلعه عسگر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰ نفر (۶خانوار) بوده‌است.
عسگراولادی از اقتصاد بازار، توسعه صادرات و حمایت از بخش خصوصی حمایت می‌کرد. او از منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد بود، اما علی‌رغم اعتراض‌های تند و بی‌پرده از دولت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به وی رأی داد. وی دربارهٔ حمایتش از احمدی‌نژاد گفت که: «چون رهبر معظم انقلاب امر به حمایت همه از دولت احمدی‌نژاد کرده‌اند، ما از دولت ایشان حمایت می‌کنیم، با این‌که معتقدیم این دولت و سیاست‌های اقتصادی‌اش به تمام معنی فشل است» البته گفته می‌شود این گفته بخاطر تهدیدهای مکرر مقامات وقت نسبت به سنگ اندازی در کار ایشان بوده، هرچند مشخص نیست وی حامی دولت بوده یا خیر.
عسگرخانی معتقد بود مذاکرات گروه ویژه اقدام مالی، امنیت، اقتصاد و فرهنگ ایران را هدف قرار می‌دهد.
آسمان غرب فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد محصول سال ۱۴۰۲ است.