عجیب و غریب

عجیب و غریب

معنی کلمه عجیب و غریب در دانشنامه عمومی

عجیب و غریب (فیلم). عجیب و غریب ( انگلیسی: Freaky ) یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی ترسناک به کارگردانی کریستوفر لندون است که در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا اکران شد.
این فیلم محصول کمپانی بلوم هاوس پروداکشنز بوده و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده است. وینس وان، کاترین نیوتون، کتی فینران و آلن راک از بازیگران این فیلم هستند.
عجیب و غریب داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وان و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون است. این فیلم که از ۱۳ نوامبر اکران عمومی اش را شروع کرد داستان این دو را در حالی روایت می کند که در یک روز جمعه که سیزدهم ماه است بدن های این دو با جادوی یک خنجر خاص با یکدیگر جابه جا می شود و دختر مدرسه ای خود را در بدن قاتل پیدا می کند. آن ها فقط ۲۴ ساعت زمان دارند تا جادو را باطل کنند و به بدن خود برگردند وگرنه تا ابد به همان صورت خواهند ماند.
عجیب و غریب در اولین، آخر هفته اکرانش با فروش ۳٫۷ میلیون دلار، فیلم اول گیشه های آمریکا شد. فیلم ترسناک یونیورسال پیکچرز و بلومهاوس در شرایط خاص کرونایی و در حالی که مردم هنوز تمایلی به رفتن به سینماها ندارند، با همین میزان فروش راس باکس آفیس را از آن خود کرده است. این فیلم با نمایش در ۲۴۷۲ سالن سینما در آمریکای شمالی این جایگاه را کسب کرده است.
در خارج از آمریکا نیز «عجیب و غریب» ۱٫۹ میلیون دلار فروخته و از فروش در ۲۰ بازار بین المللی در مجموع در سطح جهان میزان فروشش را به ۵٫۶ میلیون دلار رسانده است. این فیلم را کریستوفر لندون با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته و با آن نقدهای خوبی از منتقدان گرفته است.
سازندگان فیلم این فروش را افتتاحیه ای خوب در دوران پاندمی خوانده اند و مدیر داخلی یونیورسال ابراز امیدواری کرده است که با وجود نبودن رقبای چندانی در گیشه، این فیلم عمر بیشتری برای اکران داشته باشد.

معنی کلمه عجیب و غریب در ویکی واژه

stravagante

جملاتی از کاربرد کلمه عجیب و غریب

قسمت ۴ فصل ۱۲، یوتیوب را به محلی برای نمایش افراد عجیب و غریب به عنوان ستاره در ویدیوهای خود متهم می‌کند.
یک عروس جوان (با بازی سامارا ویوینگ) در یک سنت قدیمی به همسر خود (با بازی مارک اوبرایان) و خانواده ثروتمند و البته عجیب و غریب او (با بازی آدام برودی، هنری چنی و اندی مک‌داول) می‌پیوندد؛ سنتی که تبدیل به یک بازی کشنده می‌شود و در نهایت هر کسی که در این بازی حضور دارد، باید برای حفظ جان و بقای خود، با تمام وجود مبارزه کند.
درین دامگاه عجیب و غریب که هر صید را بود دامی نصیب
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است می‌توان به کشتی مرگ، اشک‌های خونبار و زندگی عجیب و غریب بارون فریدریش فون در ترنک اشاره نمود.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به مدرسه نوابغ، کار ناتمام، رئیس، داستان زندگی هوپ، یک تابستان نسبتاً عجیب و غریب، نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه و روز مادر اشاره کرد.
دیوید چنسیوتی نیز در گزارشی به نقل این ده ویژگی پرداخته و پاسخ داده که هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها تغییری در مسائلی که او در مورد این هواپیمای عجیب و غریب اشاره کرده‌است ایجاد نمی‌کنند.
بدان که هرچه در وجود است همه صنع وی است و همه عجیب و غریب است و هیچ ذره نیست از ذره ها، آسمان و زمین که نه بر زبان حال تسبیح و تقدیس همی کنند آفریدگار خود را و می گویند: اینت قدرت بر کمال و اینت علمی بی نهایت. و این بسیار تر از آن است که تفصیل پذیرد، بلکه اگر همه دریاها مداد شود و درختان قلم و جمله آفریدگان کاتب شوند و به عمرهای دراز می نویسند، آنچه گویند اندکی باشد از آنچه هست، چنان که گفت، «قل لو کان البحر مدادا لکلمات ربی... الآیه» ولکن بر جمله بدان که آفریده ها بر دو قسم است: یک قسم خود ما را از آن هیچ خیر نیست در وی تفکر نتوانیم کرد، چنان که گفت، «سبحان الذی خلق الازواج کلها تنبت الارض و من انفسهم و مما لا یعلمون».
از شاخ و دمب و ناخن و سبلت بسان غول شد هیکل عجیب و غریبت رضاقلی