ظرفیت ۱

معنی کلمه ظرفیت ۱ در ویکی واژه

نسبت بار الکتریکی ذخیره‏شده بر روی یکی از صفحه‏های خازن به اختلاف پتانسیل میان دو صفحۀ آن.

جملاتی از کاربرد کلمه ظرفیت ۱

این استان چهار کارخانه تولید شیر پاستوریزه و فراورده‌های لبنی، ۳۴ مرکز جمع‌آوری شیر روستایی و دو مجتمع بزرگ پرورش گاو شیری با ظرفیت ۱۲ هزار راس گاو دارد. تولید انواع خرما در این استان سالانه ۱۶۷ هزار تن است که ارزش اقتصادی آن ۲۱۸ میلیارد ریال می‌باشد.
این کارخانه در سال ۱۳۴۷ توسط شرکت بلژیکی اوکماس و از طریق وزارت صنایع در ۵ کیلومتری جاده پیرانشهر-نقده واقع در استان آذربایجان غربی احداث شد، و طی سال‌های فعالیت خود، با استفاده از توانمندی‌های موجود از ظرفیت ۱۰۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن چغندر در روز توسعه یافته است. محصول تولیدی این واحد ۳۰٬۰۰۰ تن شکر سفید و ۳ میلیون لیتر الکل طبی و ۱۵٬۰۰۰ تن تفاله خشک در سال می‌باشد. کارخانه قند پیرانشهر با جذب ۳۶۵ هزار تن چغندرقند، مقام دوم بیشترین چغندر تحویلی را در کشور کسب کرده است.
پیاده‌نظام توسط (پایگان سالار) اداره می‌شد. آن‌ها نیزه و سپر داشتند و پشت آن‌ها در خطوط جنگی، کمان‌داران بودند. دیگر بخش سپاه، ناوگان آن بود که از همان ابتدا در هنگام حمله اردشیر یکم به آن سوی خلیج فارس مورد استفاده بوده است. بر طبق طبری به نظر می‌رسد که کشتی‌های ایرانی ظرفیت ۱۰۰ نفر را داشته‌اند. رهبر ناوگان را «ناوبد» می‌گفتند.
این آکواریوم به‌طور مشترک متعلق به گروه شیلات تایلند و مرکز مطالعات و توسعه تحقیقات شیلات شرقی بوده و توسط این دو نهاد مدیریت می‌شود. این مجموعه دارای ۴۳ تانک آکواریوم با ظرفیت ۱–۴ تن در هر کدام و یک تونل شیشه‌ای در زیر آب، یک برکه، یک نمایشگاه قایق ماهیگیری و فضایی باز برای تماشای کوسه‌ها می‌باشد.
استودیوهای المپیک در سال ۱۹۸۷ توسط ویرجین رکوردز خریداری شد اما در دسامبر ۲۰۰۸ این شرکت اعلام کرد تأسیسات قدیمی استودیو بسته خواهد شد و این تصمیم در سال ۲۰۰۹ انجام شد، در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۳ این مجموعه با دو سالن سینما با ظرفیت ۱۳۰ و ۷۱ نفر و همچنین امکانات جدید ضبط موسیقی بازگشایی شد.
تئاترهای بیرون برادوی یا آف برادوی سالن‌های تئاتری در منهتن نیویورک هستند، که دارای ظرفیت ۱۰۰ تا ۴۹۹ می‌باشند. این تئاترها کوچک‌تر از تئاترهای برادوی هستند. پروژه‌های آف برادوی در صورت موفقیت به تئاترهای برادوی منتقل می‌شوند.
کارخانه قند اسلام‌آباد غرب در سال ۱۳۱۴ احداث شدکه در جریان جنگ ایران و عراق قسمتی از کارخانه تخریب شد. هم‌اکنون با ظرفیت ۱۵۰۰ تن چغندر در روز، به تولید شکر، تصفیهٔ شکر خام و تبدیل آن به قند کله و شکر سفید می‌پردازد. در سال‌های متوالی این کارخانه به عنوان واحد نمونهٔ کیفی انتخاب گردید.