طلاق گرفتن

معنی کلمه طلاق گرفتن در لغت نامه دهخدا

طلاق گرفتن. [ طَ گ ِ رِ ت َ ] ( مص مرکب ) هشتن شوی. رها شدن زن از قید زوجیت :
دختر رز که گرفته ست ز خصم تو طلاق
باد در عقد مدام تو ز فتوای هوا.سنجر کاشی ( از آنندراج ).

معنی کلمه طلاق گرفتن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) رهایی یافت زن از قید زوجیت .

معنی کلمه طلاق گرفتن در ویکی واژه

divorziare

جملاتی از کاربرد کلمه طلاق گرفتن

در سن جوانی، پدر و مادر گروه طلاق گرفتند و پدرش دوباره ازدواج کرد. او با دو برادر ناتنی خود، هارلان و زالمان، و خواهرش تارین بزرگ شد. در سال ۲۰۲۰، برادر ناتنی کوچکترش هارلان پس از بیش از یک دهه مبارزه با اعتیاد درگذشت. مادرش پس از طلاق والدینش به آلمان نقل مکان کرد و در آنجا ازدواج مجدد کرد و همچنان اقامت دارد. بند در آن زمان حدود ۸ سال داشت. وی پس از انتقال خود صاحب سه پسر شد که باند سرانجام هنگام گشت و گذار در آلمان با آنها آشنا شد. تک آهنگ «ممکن است سخت‌تر باشد» برخی از احساسات او نسبت به حرکت مادرش را توضیح می‌دهد.
لوته در دهه ۱۹۸۰ با معمار چک یان کاپلیکی آشنا شد. آنها در سال ۱۹۹۱ ازدواج کردند، در سال ۱۹۹۵ صاحب یک پسر به نام جوزف شدند و در سال ۲۰۰۶ طلاق گرفتند. لووتی و کاپلیکی از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۹ به‌طور حرفه ای با هم کار. از سال ۲۰۰۷ لویت با بن ایوانز، مدیر جشنواره طراحی لندن ازدواج کرده‌است.
مولینا در ۱۸ سالگی با جرالد کلینفرچر ازدواج کرد و اولین دخترش را با او به دنیا آورد. آنها در سال ۲۰۰۳ طلاق گرفتند.
در سال ۱۸۵۱، او با مارشال تیلور ازدواج کرد، ولی او و دختر نوزادشان را رها کرد و آنها در سال ۱۸۷۵ طلاق گرفتند.
پوینتر چندین بار ازدواج کرد و دارای یک فرزند شد. در دسامبر ۱۹۶۵، در سن ۱۷ سالگی، پوینتر با دیوید هارپر ازدواج کرد. آنها صاحب یک دختر به نام جادا پوینتر شدند که در ۹ آوریل ۱۹۶۶ به دنیا آمد. این زوج بعداً در سال ۱۹۶۶ طلاق گرفتند. جادا پوینتر در سال ۲۰۰۳ در سن ۳۷ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.
ماسک در ۱۱ سالگی مایه هالدمن را ملاقات کرد و قبل از ازدواج در سال ۱۹۷۰ دوست دوران کودکی بودند. او ۳ فرزند به دنیا آورد. ایلان ریو ماسک متولد ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱، کیمبال ریو ماسک متولد ۲۰ سپتامبر ۱۹۷۲ و توسکا ماسک متولد ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۴ خانواده در پرتوریا زندگی می‌کردند، جایی که مای به عنوان یک متخصص تغذیه و یک مدل کار می‌کرد. ارول و مای در سال ۱۹۷۹ طلاق گرفتند و هر دو پسرتصمیم به زندگی در کنار پدر گرفتند.
ناجی در حومه پورتلند ونکوور، واشینگتن بزرگ شد. در سن ۱۲ سالگی، والدینش طلاق گرفتند و پدرش به نیواورلئان، لوئیزیانا نقل مکان کرد. او برای اولین بار در ۱۴ سالگی تا حدی با الهام از برادر بزرگترش که او نیز موسیقیدان بود به ترانه‌سرایی علاقه‌مند شد. ساویور با گوش دادن به آهنگ‌های روح و گرانج توسط هنرمندانی مانند پرل جم، اوتیس ردینگ و جیمی هندریکس بزرگ شد. او در نوجوانی به آهنگهای جک وایت، اتا جیمز و ولوت آندرگراوند نیز علاقه داشت. او از نوجوانی شروع به خواندن درس آواز کرد.
آلیشیا بث مور در ۸ سپتامبر ۱۹۷۹ در ادینگتون پنسیلوانیا متولد شد و بعد از آن در فیلادلفیا دوران کودکی خود را سپری کرد. پدر و مادر او، جیمز و جودی مور وقتی که خیلی جوان بودند از هم طلاق گرفتند. پینک به عنوان یک قهرمان نوجوان ژیمناستیک، بسیار منحصربه‌فرد بود. مدتی در باشگاهی در فیلادلفیا علاوه بر کار ژیمناستیک برای دوستان خود آواز نیز می‌خواند. در سن ۱۳ سالگی برای خواندن توسط یکی از دی‌جی‌های محلی فرا خوانده شد و در مسابقات فکری مدارس به عنوان خوانندهٔ رپ حضور یافت. مدت کوتاهی گذشت که او توسط «ضبط اجرایی» کشف شد. پینک که در یک رستوران فست‌فود کار می‌کرد پس از مدتی این کار را رها کرد و در یک پمپ بنزین مشغول به کار شد.
آستین رابرت باتلر در ۱۷ اوت ۱۹۹۱ در آناهایم، کالیفرنیا، فرزند لوری آن (با نام خانوادگی هاول)، زیبایی‌شناس، و دیوید باتلر به دنیا آمد. این دو زمانی که آستین هفت ساله بود طلاق گرفتند. او یک خواهر بزرگتر به نام اشلی (متولد ۱۹۸۶) دارد که به عنوان بازیگر پس‌زمینه در کنار او در سریال راهنمای طبقه‌بندی‌نشدهٔ نِد برای زنده‌ماندن در مدرسه ظاهر شد.
دخترش الهام‌بخش یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های خواهران پوینتر، «جادا» بود که توسط این گروه نوشته شد و در اولین آلبوم آنها در سال ۱۹۷۳ منتشر شد. در اکتبر ۱۹۸۱، پوینتر با ریچارد گونزالس ازدواج کرد. پوینتر و گونزالس بعداً طلاق گرفتند.