طبقه بندی

معنی کلمه طبقه بندی در لغت نامه دهخدا

طبقه بندی. [ طَ ب َ ق َ / ق ِ ب َ ] ( حامص مرکب ) ( در حیوان و نبات و غیره ) رده بندی. ( فرهنگستان ). صف بندی. تبویب .
- طبقه بندی کردن ؛ رده بندی کردن. تبویب کردن.

معنی کلمه طبقه بندی در فرهنگ معین

( ~ . بَ ) [ ع - فا. ] (حامص . ) صف بندی ، رده بندی (فره ).

معنی کلمه طبقه بندی در فرهنگ عمید

رده بندی.

معنی کلمه طبقه بندی در فرهنگ فارسی

رده بندی صف بندی .

معنی کلمه طبقه بندی در فرهنگستان زبان و ادب

[عمومی] ← رده بندی

معنی کلمه طبقه بندی در ویکی واژه

صف بندی، رده بندی (فره)
graduatoria

جملاتی از کاربرد کلمه طبقه بندی

ارزش پیش بینی شده از مدل فعلی است. به طور خاص اجازه دهید رگرسیون لجستیک را در نظر بگیریم، که (در فرم اصلی آن) با طبقه بندی یک مجموعه داده ای از داده ها به دو دسته ممکن می پردازد که با صفر و یک برچسب گذاری شده است. بنابراین مدل رگرسیون لجستیک یک خروجی
در این مقاله الگوریتم‌های مرتب‌سازی را مقایسه و طبقه بندی می‌کنیم.
این کتاب طبقه بندی بیماری ها در حدود 17000 کد برای بیماری های مختلف اختصاص داده است که هر کد با یک عنوان تعریفی برای بیماری متناظر بوده و توضیحاتی در مورد نشانه های بیماری نیز در بخش توضیحات دارد.
از صدها معاهدهٔ هماهنگ‌سازی ناتو، حدود ۱۳۰۰ مورد که در رابطه با کالیبر، سلاح‌های سبک، ترسیم نقشه، روندهای مبادلاتی و طبقه بندی پل‌ها، جمع‌آوری گردیده‌است.
نقاط تولید شده توسط داده های آموزشی در فضای ویژگی قرار دارند که حاوی اطلاعات رتبه (برچسب ها) نیز می باشد. از این نقاط برچسب زده شده می توان برای یافتن مرز (طبقه بندی) که ترتیب آنها را مشخص می کند استفاده کرد. در حالت خطی، چنین مرزی (طبقه‌بندی کننده) یک بردار است.
در تمام متون، حوادث شهود شده معمولا دربردارنده‌ی داستانی مربوط به پایان جهان، یا مکاشفه‌ای از مکان‌هایی الاهی، بهشتی یا روحانی است. کتاب‌های بسیار دیگری در مسیحیّت و یهودیّت هست که می‌تواند قیامت‌بینانه طبقه بندی شود.
این دارو توسط سانوفی-سینتلابو (که اکنون بخشی از سانوفی-آونتیس است.) ساخته شده‌است و به عنوان عضوی از کینولون‌های نسل اول طبقه بندی می‌شود.
بنابراین تابع بازیابی را می توان بر اساس چنین طبقه بندی بهینه ای تشکیل داد.
سیستم دیگری آئورت را بر اساس مسیر و جهت جریان خون طبقه بندی می کند. این سیستم با آئورت صعودی شروع می شود، که قبل از ایجاد یک چرخش موی سر که به عنوان قوس آئورت شناخته می شود، از قلب حرکت می کند. سپس آئورت به نزول خود به عنوان آئورت نزولی ادامه می دهد، با دو قسمت مجزا: آئورت سینه ای که در حفره سینه ای قرار دارد و آئورت شکمی که پس از عبور از دیافراگم می گذرد. در نهایت، آئورت با تقسیم به دو رگ خونی اصلی، شریان های ایلیاک مشترک، و یک رگ خط میانی کوچکتر، شریان ساکرال میانی، به پایان می رسد .
طبقه بندی فارماکولوژیک : استروژن