طبقه بالا

معنی کلمه طبقه بالا در ویکی واژه

طبقه‌ای متشکل از لایه‌هایی که ازنظر اجتماعی و اقتصادی در بخش‌های فوقانی قرار دارند.

جملاتی از کاربرد کلمه طبقه بالا

با بنای طبقه بالای ضلع شمالی بیمارستان، آزمایشگاه‌های نفرولوژی و اندوکریتولوژی ایجادوآغاز به فعالیت نمودند.
اتحادیه همچنین از استقلال کامل از بریتانیا حمایت کرد، اما مانند رهبران مرد طبقه بالای حزب وفد، ارزش‌های اجتماعی اروپایی را ترویج کرد و اساساً جهت‌گیری سکولار داشت.
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است، می‌توان به آزمون، ملکه اسپانیا، جنبه دیگر همبستر شدن، همسایه طبقه بالا، یک تپانچه در هر دست و کیسه هوا اشاره نمود.
در ساختمانی که بیش از یک طبقه دارد، از اسپندرال برای نشان‌دادن فضای بین بالای پنجره در یک طبقه و آستانه زیرین پنجره در طبقه بالا نیز استفاده می‌شود. و معمولاً زمانی به‌کار می‌رود که در این فضا یک صفحه سنگ‌تراشی شده یا دیگر پاره آراستنی‌ها دیده شود، و یا اگر زمانی که فضای بین پنجره‌ها با شیشه‌های مات یا نیمه شفاف پر شده است، "شیشه اسپندرال" نامیده می‌شود.
قصاص اقدامی است که در «نظم اجتماعی قبیله‌ای» قصاص تلقی می‌شود و بر اساس «معادل اجتماعی» انجام می‌شود. چه قربانی مذکر باشد، چه زن، چه برده، چه آزاد، چه نخبه و چه معمولی، یکی از اعضای قبیله قاتل (معادل قربانی در موقعیت اجتماعی) کشته می‌شود. به عنوان مثال، تنها یک برده می‌تواند برای یک برده کشته شود، و یک زن می‌تواند برای یک زن کشته شود. شرط معادل سازی اجتماعی در انتقام به این معناست که اگر طبقه پایین شخصی را از طبقه بالا بکشد، مجازات اعمال می‌شود و اگر فردی از طبقه بالا فردی از طبقه پایین را بکشد، هیچ تلافی نمی‌شود. در این صورت امکان پرداخت غرامت به خانواده مقتول وجود دارد.
در مدت کوتاهی، خانهٔ گوزین و عابدین در پاریس پاتوق بسیاری از هنرمندان و نویسندگان معروف شد. این دو ابتدا به خانهٔ استودیویی در طبقه بالای آپارتمان ماکس ارنست در اسکلهٔ سنت مایکل رفتند و سپس به آپارتمان کوچکی در لئور نقل مکان کردند.
در کندانسور، آب نسبتاً سردتر طبقه بالای استخر، آن بخار را مجدداً به مایع تبدیل می‌کند که این مایع مجدداً به اوپراتور رفته و سیکل تکرار می‌شود
رزم‌آرا پس از به قدرت رسیدن دوازده چهره جدید به کابینه آورد، افزایش مالیات برای قشر ثروتمند را توصیه نمود و کمیته‌ای خاص برای بررسی فساد در طبقه بالا معین کرد.
تمام اعضای حزب داخلی (طبقه بالا) و حزب بیرونی (طبقه متوسط) در خانه‌های خود از این دستگاه‌ها دارند، اما پرول‌ها (طبقه پایین) به‌طور معمول تحت نظارت قرار نمی‌کیرند چراکه برای حزب چندان مهم نیستند. همان‌طور که از کتاب امانوئل گلدشتاین که اسمیت بخشهایی از آن را خوانده‌است متوجه می‌شویم، حزب با این فرض که پرول‌ها هرگز به تنهایی قیام نخواهند کرد، از طرف آنها احساس خطر نمی‌کند و نیازی به نظارت بر زندگی روزمره آنها نمی‌یابد.
آبشار ریژاو آبشاری سه طبقه است که دو طبقه بالایی آن بسیار بلند و طبقه پایینی کوتاه‌تر است. طبقه سوم آبشار ریژاو در زیر درختان قرار گرفته و از بالا دیده نمی‌شود.