طاقت فرسا

معنی کلمه طاقت فرسا در لغت نامه دهخدا

طاقت فرسا. [ ق َ ف َ ] ( نف مرکب ) که تاب و توان از دست برد. طاقت زدا.

معنی کلمه طاقت فرسا در فرهنگ معین

( ~ . فَ ) [ ع - فا. ] (ص فا. ) طاقت فرسا ین ده : آن که طاقت و شکیب ببرد، آن چه که تاب و توان بزداید.

معنی کلمه طاقت فرسا در فرهنگ عمید

آنچه تاب وتوان را از دست می برد.

معنی کلمه طاقت فرسا در فرهنگ فارسی

طاقت فرسای: فرساینده طاقت، آنچه تاب وتوان ببرد

معنی کلمه طاقت فرسا در ویکی واژه

طاقت فرسا ین ده: آن که طاقت و شکیب ببرد، آن چه که تاب و توان بزداید.

جملاتی از کاربرد کلمه طاقت فرسا

سپس ژان استاس با تعقیب کارهای لاووازیه و انجام آزمایش‌هایی دقیق و طاقت فرسا دقت این اصل را در واکنش‌های شیمیایی نشان داد و همچنین نشان داد که در برخی واکنش‌ها میزان جرم از دست رفته یا کسب شده نمی‌تواند بیش از ۰/۰۰۰۲ تا ۰/۰۰۰۴ جرم اولیه باشد. تفاوت در میزان دقت آزمایش‌ها لاووازیه از یک سو و استاس و مورلی از سوی دیگر بسیار زیاد است.
صافی گلپایگانی در آبان ۱۴۰۰ در دیدار با محمدباقر قالیباف گفت توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید… بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم، مردم نجیب و شریف کشور ما مستحق این وضعیت نیستند. گرانی برای مردم طاقت فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده‌است.
ارچنوئیه، روستایی از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت در استان کرمان ایران است.این روستا در۴۵ کیلومتری شمال شهرستان جیرفت قرار دارد. از توابع دهستان بزرگ دلفارد ودارای اب و هوایی سردسیری میباشد. اب و هوای خنک و معتدل در تابستان و منظره بکر و طبیعت کم نظیر ان چشم نواز هر بیننده ای است.روستایی با هوای بسیار مطبوع در دل کویر، در حالی که تابستان با گرمای طاقت فرسا بالای ۵۰ در جیرفت و مناطق جنوبی کشور مواجه هستیم این منطقه با دمای۲۰تا۳۰ درجه،محل مناسبی برای تن اسایی و احساس جوانی است.