ضمانت

معنی کلمه ضمانت در لغت نامه دهخدا

ضمانت. [ ض َ ن َ ] ( ع اِمص ) پذرفتاری. پذیرفتاری. تاوان داری. پایندانی. ( مجمل اللغة ). ذِمامة. ( منتهی الارب ). ضمان. کفالت. || حُب . ( منتهی الارب ). || برجاماندگی. ( منتهی الارب ). زمین گیری.

معنی کلمه ضمانت در فرهنگ معین

(ضَ نَ ) [ ع . ] ۱ - (مص ل . )متعهد شدن . کفالت کسی را کردن . ۲ - (اِمص . ) درستی یا صحت چیزی را یا کسی را یا گفته ای را متعهد شدن .

معنی کلمه ضمانت در فرهنگ عمید

۱. ضامن شدن، کفیل شدن، بر عهده گرفتن.
۲. [قدیمی] دچار شدن به بیماری دائم که گاه به گاه شدت کند و موجب زمین گیری شود.

معنی کلمه ضمانت در فرهنگ فارسی

دچارشدن به بیماری دائم که گاه بگاه شدت کند، ضامن شدن، کفیل شدن، برعهده گرفتن
۱ - ( مصدر ) دچار شدن به بیماریی دایم که گاه به گاه شدت کند و موجب زمین گیری شود . ۲ - کفیل شدن تعهد کردن کسی را . ۳ - ( اسم ) کفالت پایندانی پذیرفتاری . توضیح به ابن معنی در عربی نیامده و به جای آن ضمان مستعمل است و ضمانه در عربی به معنی درماندگی و زمین گیری است ولی در فارسی مستعمل است : طغر لبک ... عمید الملک را فرمود تا جوابی مختصر به آبتگین نویسد و این ملطفه بخلیفه فرستد تا موجب سلوک و ضمانت او شود .

معنی کلمه ضمانت در فرهنگستان زبان و ادب

[عمومی] ← تضمین

معنی کلمه ضمانت در ویکی واژه

garanzia
متعهد شدن. کفالت کسی را کردن.
درستی یا صحت چیزی را یا کسی را یا گفته‌ای را متعهد شدن.

جملاتی از کاربرد کلمه ضمانت

در هر صورت، تسریع این فرسودگی برای عرضه، برای مثال، ضمانت‌های ده ساله یا تأیید عوامل تثبیت‌کننده، رویکردی پیچیده‌تر است که باید بر مبنای پیشینه‌های علمی محکم باشد. لازم به ذکر است که کاربردهای دیگر (مانند مواردی از موادی که باید به سرعت در محیط تجزیه شوند) نیز مورد توجه این رویکرد هستند.
مرد گفت: ای ابوالحسن: من هرگز تو خلاف و دروغ نشنیده ام. این است که اگر ضمانت آنچه گفتی بر عهده گیری آن کنم که تو گوئی. گفت: کنم و سپس بنوشت که خانه ای در بهشت بسود او برعهده ی وی است.
۱- قابلیت رسیدن یا ضمانت: آیا سیستم می‌تواند به حالتی برسد که دارای ویژگی
یک بوسه وعده کردی لعل لبت ضمان شد خود لطف کن وگرنه بستانم از ضمانت
ارتباطات خارجی ممکن است شامل پرسشنامه‌های تحقیقات بازار، وب سایت، ضمانت‌نامه‌ها، گزارش سالانه شرکت و ارائه سهام برای سرمایه گذاران باشد. ارتباطات داخلی می‌تواند مواد بازاریابی، لیست قیمت، کاتالوگ محصولات، ارائه‌های فروش و ارتباطات مدیریتی باشد. از سوی دیگر، هر بازار انواع مختلفی از ارتباطات را می‌طلبد. به عنوان مثال، بازار صنعتی ارتباطات شخصی بیشتری می‌طلبد اما بازار مصرف ارتباطات غیر شخصی را می‌طلبد
فلک ضمانت ملک آن زمان سپرد ترا که بود ایران ویران و ملک زیر و زبر
تا این که شیخ روزی به مسجد شد تا نماز بامداد بگذارد. آن نامه را در محراب یافت که بر پشتش با خطی سبز رنگ نوشته بودند ضمانت از عهده ی تو برداشتیم و خانه را به بهشت به صاحبش تسلیم کردیم آن نامه مدتی نزد شیخ بود و با آن بیماران اصفهان و جز آنجا را شفا همی بخشید.
در برجام باید گفت که مهندسی افکار عمومی و بهتر است بگوییم نوعی فریب افکار عمومی صورت گرفت. واقعیت‌ها به جامعه گفته نشد اگر همان زمان رجوع کنید به مباحث کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌بینید که ما گفتیم که برجام تضمینی ندارد و باید بروید و آن را ضمانت دار کنید. تضمینی واقعی. تضمین‌دار شدن برجام این بود که این برجام در کنگره آمریکا تصویب شود.