ضدزنگ

ضدزنگ

معنی کلمه ضدزنگ در دانشنامه عمومی

ضد زنگ[ الف] جلوگیری یا تأخیر در زنگ زدگی اجسام آهنی و فولادی یا محافظت دائمی در برابر خوردگی است. به طور معمول، حفاظت از طریق فرایند تکمیل سطح به دست می آید. بسته به سایش مکانیکی یا شرایط محیطی، تجزیه شیمیایی ممکن است به طور کامل متوقف نشود، مگر اینکه فرایند به طور دوره ای تکرار شود. این اصطلاح ( تخریب ) به ویژه در صنعت خودرو استفاده می شود.
در کارخانه، بدنه خودرو با فرمول شیمیایی خاصی محافظت می شود.
در گذشته، معمولاً برای جلوگیری از زنگ آهن، از پوشش های تبدیل فسفات استفاده می شد. برخی از شرکت ها قسمتی یا تمام بدنه خودروی خود را قبل از استفاده از رنگ پرایمر گالوانیزه می کنند. اگر خودرویی بدنه روی قاب است، قاب ( شاسی ) نیز باید ضد زنگ باشد. در تولید سنتی خودرو در اوایل و اواسط قرن بیستم، رنگ آخرین قسمت مانع ضد زنگ بین پوسته بدنه و جو بود، به جز در قسمت زیرین. در قسمت زیرین، یک پوشش لاستیکی یا پی وی سی زیر آب بندی اغلب روی آن اسپری می شد. این محصولات در نهایت شکسته می شوند و می توانند منجر به خوردگی نامشخصی شوند که در زیر درزگیر پخش می شود. درزگیر لاستیکی قدیمی دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ می تواند در اتومبیل های قدیمی تر شکننده شود و به ویژه در معرض این امر است.
اولین پرایمر رسوب الکتریکی در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد، اما مشخص شد که برای استفاده گسترده غیرعملی است. سیستم های پرایمر کاتدیک الکتریکی اصلاح شده خودرو در دهه ۱۹۷۰ معرفی شدند که به طور قابل توجهی مشکل خوردگی را که توسط تعداد زیادی از خودروها در هفت دهه اول تولید خودرو تجربه شده بود، کاهش داد. به عنوان e - coat، "پرایمرهای خودرویی الکتروکوت با غوطه ور کردن کامل بدنه مونتاژ شده خودرو در یک مخزن بزرگ که حاوی پوشش الکترونیکی موجود در آب است، اعمال می شود و پوشش از طریق رسوب الکتریکی کاتدی اعمال می شود. این امر تقریباً ۱۰۰٪ پوشش تمام سطوح فلزی توسط پرایمر را تضمین می کند. شیمی پوشش، مینای آب بر پایه اپوکسی، ترکیب آمینوالکلی، و ایزوسیانات مسدود شده است که همگی در هنگام پخت به هم متصل می شوند و یک سیستم رزین اپوکسی - اورتان را تشکیل می دهند.
تکنولوژی رزین E - coat، همراه با پوشش عالی ارائه شده توسط رسوب الکتریکی، یکی از پوشش های موثرتر را برای محافظت از فولاد در برابر خوردگی را فراهم می کند. برای تولید خودروهای مدرن پس از دهه ۱۹۹۰، تقریباً همه خودروها از فناوری e - coat به عنوان پایه سیستم پوشش محافظ در برابر خوردگی خود استفاده می کنند.

معنی کلمه ضدزنگ در ویکی واژه

ویژگی ماده‌ای که در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است.

جملاتی از کاربرد کلمه ضدزنگ

کشورهای پیشرو در تولید سنگ کروم در سال ۲۰۱۴ شامل آفریقای جنوبی (۱۲ میلیون تن)، قزاقستان (۳٫۷ میلیون تن)، هند (۳٫۵ میلیون تن) و ترکیه (۲٫۶ میلیون تن) بودند. بیشتر تولید سنگ کرومیت تولید شده در کوره‌های قوس الکتریکی برای استفاده در صنعت متالورژی جهت تولید فروکروم برای صنعت متالورژی ذوب می‌شود. کشورهای پیشرو در تولید فروکروم در جهان در سال ۲۰۱۴ چین (۴٫۵ میلیون تن)، آفریقای جنوبی (۳٫۶ میلیون تن)، قزاقستان (۱٫۲ میلیون تن) و هند (۰٫۹ میلیون تن) بودند. میزان تولید فروکروم در جهان ۱۱٫۷ میلیون تن در سال بود که این عدد در سال ۲۰۱۴ به ۴۱٫۷ میلیون تن در سال رسید. بیشتر فروکروم تولید شده در جهان صرف ساخت فولاد ضدزنگ می‌شود.
· بهبود تشخیص نسبت به زمانی که از فولاد ضدزنگ برای درمان استفاده می‌شود.
در ۱۹۵۰ عنوان این کمیک استریپ کوتاه‌تر و به اسکارلت اونیل محدود شد و بعد در ۱۹۵۵ این عنوان تبدیل به استین‌سیل استیل (آهن ضدزنگ) شد.
فون دنیکن ادعا داشت کتیبه باستانی فلزی ضدزنگ دهلی ستون آهنی، یکی از شواهد حضور ماورا زمینی هاست.
یک دستگاه استنشاقی با دوز اندازه‌گیری شده از سه جزء اصلی تشکیل شده‌است. قوطی که از آلومینیوم یا فولاد ضدزنگ با استفاده از کشش عمیق تولید می‌شود، جایی که فرمولاسیون در آن قرار دارد. دریچه اندازه‌گیری، که اجازه می‌دهد تا مقدار محاسبه شده از فرمول با هر بار عمل حذف شود، و یک دهانه که به بیمار اجازه می‌دهد هوا را به داخل ریه‌ها هدایت کند.
پوشش‌های ضدزنگ فعال: این نوع پوشش‌ها مواد خاصی مثل آلومینیوم، روی، یا نیکل را بر روی فلزات می‌پوشانند تا از تماس مستقیم با عوامل محیطی و خوردگی جلوگیری کنند.
عناصر آلیاژی به کار رفته در در این آلیاژ در کروم نیکل و مولیبدن مشابه با برخی از فولادهای ضدزنگ آستنیتی می‌باشد. مقاومت به خوردگی این آلیاژ در دماهای بالا به خوبی مقاومت به خوردگی آن در دماهای پایین می‌باشد. مقاومت به اکسیداسیون در این آلیاژ در صورتی که به صورت پیوسته عملیاتی باشد تا دمای ۸۱۶ درجهٔ سانتی گراد و در صورتی که متناوباً کارکند تا دمای ۹۸۲ درجهٔ سانتی گراد در مقدار بالایی قرار دارد.
اغلب آنتن‌های شاخه‌ای از میله‌های سبک و فلزی رسانا و ضدزنگ و یک بُرد الکترونیکی به نام برد تطبیق امپدانس که داخل یک جعبه کوچک نصب می‌شود تشکیل شده‌اند.
۴–۶۳۰ تا ۶۳۵ :فولاد ضدزنگ شبه آستنیتی و مارتنزیتی رسوب سختی شده.
در دماهای بالای ۹۱۲ درجهٔ سلسیوس و تا ۱۴۰۰ درجهٔ سلسیوس آهن α یک انتقال فاز از حالت مکعب بدن مرکزی به حالت مکعب وجه مرکزی یعنی آهن ϒ را که استانیت نیز نامیده می‌شود تجربه می‌کند. این آهن نیز نرم است اما می‌تواند مقدار بسیار بیشتری کربن (به میزان ۲/۴٪ جرمی در دمای ۱۱۴۶ درجهٔ سلسیوس) داشته باشد، این شکل آهن در فولاد ضدزنگ که برای ساختن کارد و چنگال، تجهیزات بیمارستان‌ها و صنایع غذایی به کار می‌رود استفاده می‌شود.