ضدآب

معنی کلمه ضدآب در فرهنگستان زبان و ادب

ضدآب
{watertight, waterproof} [حمل ونقل دریایی] ویژگی درها و اتصالات و قطعات و بخش هایی که از نفوذ آب به داخل و به بیرون جلوگیری می کنند

معنی کلمه ضدآب در ویکی واژه

ویژگی درها و اتصالات و قطعات و بخش‌هایی که از نفوذ آب به داخل و به بیرون جلوگیری می‌کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه ضدآب

آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی از پردازندهٔ شش هسته‌ای ای۱۴ بایونیک اپل استفاده می‌کنند که حاوی یک موتور عصبی نسل بعدی است. هر دو مدل دارای سه گزینه برای حافظهٔ داخلی هستند: ۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت. همچنین هر دو مدل دارای رتبهٔ مقاومت در برابر آب و گرد و غبار آی‌پی۶۸ بوده و علاوه بر مقاومت در برابر چرک و دوده، در عمق شش متری آب نیز تا ۳۰ دقیقه خاصیت ضدآب خود را حفظ می‌کنند. با این حال، ضمانت سازنده صدمهٔ ناشی از نفوذ مایعات را پوشش نمی‌دهد.
در اینجا فقط با نامه‌ای مخفی شده در گردو یا نوشته‌هایی که به صورت ضدآب دوخته شده بودند و در شیر غوطه ور شده بودند و امثال این‌ها ارتباط بین باب و پیروانش ممکن بود. باب که اکنون محکوم به بیش از سه سال حبس شدید شده بود، عملاً نمی‌توانست به‌طور مستقیم مسئول گرایش به دفاع مسلحانه احتمالی توسط پیروانش در نظر گرفته شود. با این وجود دولت او را سرچشمه آن تعالیمی می‌دانست که کل امپراتوری ایران را دچار تشنج کرده بود و تصمیم به مرگ او گرفت. آنان تصور می‌کردند که با مرگ او کل جنبش باید از هم بپاشد.
همان‌طور که از اسم پیداست قلاده کنترل از راه دور نیم تا یک مایل برد دارد، در بعضی از مدل‌ها قابل کنترل ولتاژ وارد بر سگ، تغذیه با باتری همراه با لرزش و سوت و ضدآب می‌باشند و قیمتی معادل ۱۳۰$ تا ۴۵۰ $ می‌باشد.
مقاوم در برابر آب و ضدآب اغلب به نفوذ آب در حالت مایع و احتمالاً تحت فشار اشاره می‌کند، در حالی که مقاوم در برابر رطوبت اشاره به مقاومت در برابر رطوبت یا نم می‌کند و جسم یا سطحی که مقاوم در برابر رطوبت یا ضدرطوبت می‌باشد امکان دارد ضدآب یا مقاوم در برابر آب نباشد. نفوذ بخار آب از طریق یک ماده یا ساختار به عنوان یک نرخ انتقال بخار رطوبت گزارش شده‌است.