ضبط کردن

معنی کلمه ضبط کردن در فرهنگ فارسی

۱ - حفظ کردن . ۲ - تصرف کردن بملکیت گرفتن . ۳ - بایگانی کردن .

معنی کلمه ضبط کردن در ویکی واژه

registrare

جملاتی از کاربرد کلمه ضبط کردن

تمامی اعضای «ان. دابلیو. ای» به غیر از دی‌جی یلا، یک آهنگ شخصی را ضبط کردند. ام سی ران، دو آهنگ: «اگر پرخاش نیست» و «سکوت بر مجموعه» را ضبط کرد. دکتر دره، که بیشتر تهیه‌کننده بود تا خواننده، در آهنگ «خودت را بیان کن» به خوانندگی پرداخت. آیس کیوب، در آهنگ «من اون یکی نیستم» به تنهایی به خوانندگی پرداخت. ایزی-ائی، فقط آهنگ «هشت توپ» را ریمیکس کرد، این آهنگ در آلبوم قبلی گروه به اسم، «ان.دابلیو.ای. و دِ پو سی» قرار داشت. تنها مهمان آلبوم نویسنده و خواننده «روتلز رکورد»، «دِ دی.او.سی.» بود، که در آغاز آهنگ «وابسته بودن به والدین توصیه می‌شود» به رپ کردن پرداخت. همچنین، شاهزاده عرب که یکی از بنیان‌گذاران گروه بود، با خوانندگی اندکی در آهنگ «یه چیزی هم واسه رقص» به همکاری با گروه پرداخت.
رانستد در تابستان ۱۹۷۴ به‌همراه گروهش «آدم خوبی نیستی» را ضبط کردند و در پایان همان‌سال در قالب تک‌آهنگی از آلبوم قلبی همچون یک چرخ منتشر شد. در این نسخه کُر دو نفرهٔ کلایدی کینگ و شرلی متیوز آواز رانستد را همراهی می‌کند.
در سال ۱۳۸۵ ماموران حکومتی با حکم قضایی، اموالی از این سازمان را در دفتر سامان ضبط کردند. در سال ۱۳۹۷ این سازمان توانست مجددا کنگره خود را برگزار کند. از جمله دبیرکل این سازمان احمد زیدآبادی است که به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد و محرومیت مادام‌العمر از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. عبدالله مومنی، سخنگوی این سازمان نیز به ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.
در سال ۱۳۱۷، صبا سفرِ دوم خود را به دمشق و بیروت انجام داد. در این سفر که چهار ماه به‌طول انجامید هنرمندانی نظیر مرتضی محجوبی، جواد بدیع‌زاده، جلال‌الدین تاج اصفهانی، حسین‌قلی طاطایی، ملوک ضرابی و ملکه برومند، آثاری از صبا، مهرتاش و حسین یاحقی را با صدای تاج اصفهانی و ملکه برومند (با نام مستعار «م. ب») ضبط کردند. نخستین اجرای ضبط شده از آواز بیات تهران با صدای بدیع‌زاده به همراه ویلن‌نوازی صبا و نوازندگی پیانوی محجوبی، از جمله آثار ضبط شده در این سفر بوده‌است. یک سال بعد، در ۴ اردیبهشت سال ۱۳۱۸، نخستین ایستگاه رادیو تهران افتتاح شد و صبا از نخستین هنرمندانی بود که همکاری خود را با رادیو آغاز کرد.
طبق گفته‌های تونی آیومی، او و فیل انسلمو برای این آلبوم سه آهنگ ضبط کردند اما فقط یکی از آنها در آلبوم قرار گرفت. او همچنین گفته که: "چند آهنگ همراه بیلی آیدل و دو آهنگ همراه بیلی کورگن نوشتیم، اما تنها یکی از هر کدام را می‌توانستیم استفاده کنیم."
ضبط کردند جمله ز اقوالش گه چگونه است حال و احوالش