صنعت گردشگری

معنی کلمه صنعت گردشگری در فرهنگستان زبان و ادب

{tourism industry} [گردشگری و جهانگردی] مجموعۀ فعالیت های شرکت ها و مؤسساتی که امکانات و تمهیدات و خدماتی را برای بازدید از جاذبه های جهانگردی فراهم کنند متـ . صنعت جهانگردی

معنی کلمه صنعت گردشگری در ویکی واژه

مجموعۀ فعالیت‌های شرکت‌ها و مؤسساتی که امکانات و تمهیدات و خدماتی را برای بازدید از جاذبه‏های جهانگردی فراهم کنند

جملاتی از کاربرد کلمه صنعت گردشگری

استان مازندران قطب صنعت گردشگری، کشاورزی و مواد غذایی ایران است.
محیط ارزش ذاتی دارد و این ارزش مهم‌تر از آن است که دارایی صنعت گردشگری محسوب شود. نباید منافع بلندمدت و حفاظت از محیط را فدای ملاحظات کوتاه‌مدت کرد. همانطوری‌که در اصل ۳ بیانیه ریو آمده‌است «حق توسعه باید به نحوی اعمال شود که تساویً نیازهای نسل کنونی و نسل‌های آینده را در زمینه توسعه و حفظ محیط زیست برآورده سازد». از این رو گردشگری پایدار باید با سیاست مشخص و مدونی به اجرا در آید تا بتواند حرکت امیدبخشی را در توسعه همه‌جانبه فضاهای جغرافیایی تضمین کند. گردشگری پایدار برای کارایی بالاتر در این زمینه دارای اصولی می‌باشد که هماهنگ‌کننده
برگزاری گسترده تورهای طبیعت‌گردی در ایران از حدود سال ۱۳۸۶ آغاز شد و رفته رفته همراه با استقبال ایرانیان از این سفرها تعداد برگزار کنندگان این شاخه از صنعت گردشگری نیز افزایش یافت.
در مراسم افتتاح همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران در روز ۱۸ آبان ۱۳۸۷ در حضور وی و قبل از مراسم قرائت قرآن، افرادی با لباس محلی، دف‌زنان، قرآن را حمل و به قاری تحویل دادند.
گردشگران بیشتر از ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده می‌آیند. فیجی در حال حاضر سالانه تقریباً نیم میلیون گردشگر را جذب می‌کند که بیش از یک چهارم آن‌ها از استرالیا می‌آیند. این از سال ۱۹۹۵ تاکنون ۱ میلیارد دلار یا بیشتر به اقتصاد فیجی کمک کرده است، اما دولت فیجی به دلیل اقتصاد نامرئی در صنعت گردشگری احتمالاً این ارقام را دست کم می‌گیرد.
از کل حجم ورودی گردشگران خارجی، مرداد ماه رتبه اول را دارد، از مشکلات صنعت گردشگری
صنعت گردشگری مصر یکی از منابع درآمدزایی عمده در مصر به‌شمار می‌رود. با وقوع انقلاب مصر و کاهش امنیت در این کشور، صنعت گردشگری مصر نیز از درآمدزایی سابق برخوردار نیست و یکی از منابع درآمدی مهم مصر مختل شده‌است. نیروهای مسلح مصر از قدرت و نفوذ زیادی در این کشور برخوردار اند به طوری که ارتش ۷۰٪ از تولید ناخالص داخلی این کشور را در دست دارد.
صنعت گردشگری در عراق نیز به خاطر وجود برخی اماکن مهم مذهبی شیعیان، نقش قابل توجهی را در اقتصاد عراق بر عهده دارد. سازمان حج و زیارت ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی، با ذکر آمار گردشگران و زائران ایرانی اعلام کرد که هر ساله بیش از یک میلیون و دویست هزار ایرانی، از طریق مرز زمینی و هوایی به کشور عراق اعزام می‌شوند.
در شهریور ۱۳۹۳ توسط آفتاب نیوز اعلام‌شد گردشگران خارجی طی سال گذشته ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به درآمد صنعت گردشگری استرالیا افزودند و در نتیجه رکوردی قابل توجه را بر جای گذاشتند.
بزرگ‌ترین منبع اقتصادی این شهر صنعت گردشگری است که این جزیره با جزیره همسایه خود، ساندورینی، بر سر این مسئله در رقابت است. جزیره آنافی به همراه ساندورینی تنها نقاطی در اروپا هستند که دارای آب و هوای با اقلیم بیابانی بر حسب سامانه طبقه‌بندی اقلیمی کوپن هستند.