صنایع غذایی

معنی کلمه صنایع غذایی در فرهنگستان زبان و ادب

{food industry} [علوم و فنّاوری غذا] صنعتی که تولید، فراوری، نگهداری، بسته بندی و توزیع مواد غذایی را در بر می گیرد

معنی کلمه صنایع غذایی در ویکی واژه

صنعتی که تولید، فراوری، نگهداری، بسته‏بندی و توزیع مواد غذایی را در بر می‏گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه صنایع غذایی

شرکت صنایع شیر ایران، خبرگزاری صنایع غذایی ایران
همچنین از آویشن در صنایع غذایی (پیتزا، پاستا، ماهی، پنیر، لیکور، ذرت مکزیکی و…)، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود.
تولیدات صنعتی کمتر از ۱۰ درصد اقتصاد سانتیاگو را تشکیل می‌دهد. از جمله آنها: صنایع غذایی، صنعت چرم، نساجی و چوب می‌باشند. در ضمن بخش معدن درصد ناچیزی از اقتصاد را به خود اختصاص می‌دهد.
تولیدات صنعتی ۱۵ درصد اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد. از جمله آنها: صنایع غذایی، نساجی، الکل، شکر و صنایع متالورژیک می‌باشند.
تولیدات صنعتی ۱۸ درصد اقتصاد سانتافه را تشکیل می‌دهد. از جمله آنها: صنایع غذایی (تولید آرد، روغن و آبجو)، صنایع چرم و نساجی، صنایع فولاد و تولید فلز، صنعت خودرو و ماشین‌های زراعی و صنعتی
فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع غذایی و مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی استانبول میباشد که از ۲۲ سالگی بازیگری را آغاز کرد
مدرک تحصیلی دانشگاهی وی کارشناسی ارشد صنایع غذایی (تکنولوژی غذایی) و اکنون (سال ۱۴۰۱) دانشجوی دکترا در رشتهٔ میکروبیولوژِی در کشور آذربایجان(باکو) هستند.
آهن گاما به‌طور گسترده در فولادهای ضدزنگ مورد استفاده صنایع غذایی و بیمارستانی کاربرد دارد.
پس از اظهار نظر رئیس اتحادیه لبنیات کشور مبنی بر اینکه «حد استاندارد بار میکروبی شیر ۱۰۰ هزار و در نهایت یک میلیون واحد است که این میزان در مورد تولیدات داخلی به ۲۰ میلیون نیز می‌رسد». روزنامه تهران امروز به تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ با چند کارشناس صنایع غذایی گفتگو کرد که آلودگی برخی شیرها را تأیید کردند.
پس از نساجی پالایش نفت (۱۴٫۵٪)، صنایع غذایی (۱۰٫۶٪)، صنایع شیمیایی (۱۰٫۳٪), صنایع فولاد و ذوب آهن (۸٫۹٪)، خودروسازی (۶٫۳٪) و ماشین‌سازی (۵٫۸٪) بیشترین سهم در صنعت ترکیه را دارند.