صمیمیت

صمیمیت

معنی کلمه صمیمیت در لغت نامه دهخدا

صمیمیت. [ ص َ می می ی َ ] ( ع مص جعلی ، اِمص ) یگانگی. یک رنگی. یک دلی.

معنی کلمه صمیمیت در فرهنگ فارسی

( مصدر ) یگانگی یکرنگی یکدلی .

معنی کلمه صمیمیت در دانشنامه عمومی

صمیمیت (آلبوم یرز اند یرز). «صمیمیت» ( به انگلیسی: Communion ) آلبومی از یرز اند یرز است که در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شد. معروف ترین ترانه این آلبوم پادشاه است.
این آلبوم در چارت های اسکاتلند، ایرلند در رتبه اول و در چارت های ، استرالیا، هلند، دانمارک، لهستان، سوئد، فلاندرز، سوئیس، جزو ده آلبوم اول قرار گرفت.

جملاتی از کاربرد کلمه صمیمیت

قرص اکس یا ایکس، شادی‌آور است و به دلیل ترشح بیش از حد دوپامین و علی الخصوص اندورفین، احساس صمیمیت با دیگران را به وجود می‌آورد و اضطراب فرد را کاهش می‌دهد.
هنگامی که یک رابطه صمیمی آغاز شد، رابطه تغییر می‌کند و در طول زمان توسعه می‌یابد و اعضا ممکن است در توافق‌نامه‌های تعهد و رفتارهای نگهداری شرکت کنند. در یک رابطه مستمر، زوج‌ها باید در کنار علاقه به حفظ رابطه، از منافع شخصی خود محافظت کنند. این امر مستلزم سازش، فداکاری و ارتباط است. به‌طور کلی، احساس صمیمیت و تعهد با پیشرفت یک رابطه افزایش می‌یابد، در حالی که اشتیاق به دنبال هیجان مراحل اولیه رابطه افزایش می‌یابد.
هسته اولیه روستا را محله مقدم که مسجد جامع در آن قرار دارد تشکیل می دهد و در طرفین هسته اولیه محله زیناللو و بالکانلو احداث شده است که از محلات قدیمی روستا به شمار می آیند و با صلح و صفا و صمیمیت کنار هم زندگی می کنند.
«... اگر بودن شما با من ارتباط برقرار کند، که این صمیمیت و همدلی می‌شود… آن عالی‌ترین شکل ممکن ارتباط است، انتقال بدون کلمات. بودن ما با هم ادغام می‌شود. این تنها در صورتی ممکن است که شما به یک شاگرد تبدیل شوید.»
صمیمیت، احساس قرار گرفتن در ارتباط شخصی و نزدیک با شخصی دیگر است. صمیمیت عاطفی از طریق خودافشایی و ارتباط پاسخگو بین افراد ایجاد می‌شود و برای رشد روانی سالم و سلامت روان بسیار مهم است. صمیمیت عاطفی باعث ایجاد احساس اعتماد متقابل، اعتبار، آسیب‌پذیری و نزدیکی بین افراد می‌شود.
برایس اچنیکو یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبی آمریکای لاتین است که آثارش به عنوان ادبیاتی تأثیرگذار در میان نسل‌های مختلف شناخته شده و رمان او «یک جهان برای جولیوس» در سال ۱۹۷۰ از آثار ماندگار ادبیات لاتین به‌شمار می‌رود. نوشته‌های برایس اچنیکو پر است از طنز با حسی از هزل. این آثار با حسی مالیخولیایی از نوستالژی دربارهٔ سال‌های گذشته، دربرگیرندهٔ شخصیت‌هایی است که خواننده می‌تواند با آن‌ها احساس صمیمیت کند. اچنیکو همچنین نویسندهٔ کتاب «زندگی اغراق‌آمیز مارتین رومانا» و «در آوریل منتظر من نباش» و «مردی که از اکتاویو از کادیز حرف زد» است.
الی الکساندر به عنوان یک مرد همجنس‌گرا از استفاده از ضمیر مذکر در متن ترانه‌های خوانندگان همجنس‌گرا حمایت می‌کند. او خود در ترانهٔ «واقعی» از آلبوم صمیمیت از ضمیر مذکر برای اشاره به معشوقش استفاده می‌کند.
رابطه صمیمانه به رابطهٔ بین‌فردی گفته می‌شود که متضمن صمیمیت هیجانی یا فیزیکی باشد. پنج مؤلفه شناخت، توجه، وابستگی دوطرفه، تقابل و تعهد در ایجاد رابطهٔ صمیمانه مؤثرند. در این بین دو طرفه بودن و تعهد از دیگر مولفه‌ها مهم‌تر هستند. رعایت این پنج مولفه پایه و اساس ایجاد یک رابطه است .
آلاء در ابتدای سال 1402 و به مناسبت ده سالگی خود از لوگو و شعار جدید خود رونمایی کرد. روابط عمومی آلاء علت این تغییر را ابراز صمیمیت و القای مفهوم شخصیتی آلاء به مخاطبان و همینطور آغازی جدید برای آلاء اعلام کرد.
جدیت میرزا احمد خان منشی باشی در کارها و صداقت و علاقه‌مندی وی باعث شد که مورد علاقهٔ ولیعهد قرار گیرد در نتیجه از این پس او علاوه بر انجام کارهای نوشتاری ولیعهد به حکمرانی چند شهر نیز می‌پرداخت و روز به روز بر اعتماد و صمیمیت او و ولیعهد افزوده می‌شد تا اینکه در ۱۲۹۷ هـ. ق وزیر شد