صمیمانه

معنی کلمه صمیمانه در لغت نامه دهخدا

صمیمانه. [ص َ ن َ / ن ِ ] ( ص نسبی ، ق مرکب ) ( از: صمیم + انه ، پسوند اتصاف ) از روی صمیمیت. از روی دوستی. خالصانه.

معنی کلمه صمیمانه در فرهنگ معین

(صَ نِ یا نَ ) [ ع - فا. ] ۱ - (ص مر. ) صمیم ، صمیمی . ۲ - (ق مر. )از روی صمیمیت ، خالصانه .

معنی کلمه صمیمانه در فرهنگ عمید

از روی یک رنگی و دوستی، خالصانه، دوستانه.

معنی کلمه صمیمانه در فرهنگ فارسی

ازروی یگانگی ویکرنگی ودوستی، خالصانه، دوستانه
۱ - ( صفت ) صمیم صمیمی : روابط صمیمانه ای با او دارد . ۲ - از روی صمیمیت خالصانه : یا او صمیمانه رفتار می کند .

معنی کلمه صمیمانه در ویکی واژه

صمیم، صمیمی.
از روی صمیمیت، خالصانه.

جملاتی از کاربرد کلمه صمیمانه

از او با احتساب گل‌های رنگارنگ حدود چهل آلبوم برجای مانده است. مردمی بودن و شرکت در بسیاری از کارهای عام‌المنفعه و همچنین برخورد صمیمانهٔ وی با مردم در کنسرت‌ها باعث علاقهٔ زیاد مردم به وی بود که باعث شد نسل‌هایی که بعد از مرگ وی به‌دنیا آمده بودند تا به امروز، وی و ترانه‌های او را به‌خوبی بشناسند و از آن‌ها استقبال کنند.
همچنین او رابطه صمیمانه‌ای با مدل‌های مشهور برزیلی آدریانا لیما و الساندرا آمبروسیو دارد.
صمیمانه به یاران کرده خدمت ندیده خردلی پاداش زحمت
آلیس پلزنس لیدل چهارمین فرزند هنری لیدل، رئیس کالج کرایست چرچ دانشگاه آکسفورد و همسرش لورینا هانا لیدل بود. او دو برادر بزرگتر به نام‌های هری (متولد ۱۸۴۷) و آرتور (متولد ۱۸۵۰- او در سه سالگی درگذشت) و یک خواهر بزرگتر به نام لورینا (متولد ۱۸۴۹) داشت. آلیس شش خواهر و برادر کوچکتر هم داشت که از آن میان رابطه او با ادیث (متولد ۱۸۵۴) صمیمانه تر بود.
مطابق برخی اسناد به دست آمده مانند نامهٔ چارلز نس، کاردار سفارت آمریکا در تهران، این گمان وجود دارد که آمریکا در این زمان سعی‌داشته‌است با برقراری روابط صمیمانه‌تر با سازمان اطلاعاتی آیندهٔ ایران بتواند از قابلیت‌های اطلاعاتی سامانه‌های جاسوسی نصب‌شده در ناحیهٔ کبکان (خراسان) و بهشهر (مازندران) بهره ببرد و از آن‌ها علیه شوروی استفاده کند.
افراد در روابط صمیمانه، منافع و هزینه‌های شخصی نسبی حضور در رابطه را ارزیابی می‌کنند و این به تصمیم برای ماندن یا ترک آن کمک می‌کند. مدل سرمایه‌گذاری تعهد یک چارچوب نظری است که نشان می‌دهد ارزیابی رضایت از رابطه، سرمایه‌گذاری رابطه، و کیفیت جایگزین‌های رابطه بر ماندن فرد در یک رابطه تأثیر می‌گذارد.
یک هیئت سیاسی افغان با نامهٔ دست نوشته امیر به آنگورا (انقره) می‌رسد، امیر در این نامه ضمن اظهار احترامات صمیمانه خود نسبت به دولت ترکیه، بیان می‌دارد که وی به شدت از دولت بریتانیا خواست تا از کمک به یونانی‌ها پرهیز نماید. اما احساسات افغان نسبت به روسیه در اوایل نسبتاً غیردوستانه بود.
ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت در وبگاه نقد و بررسی راتن تومیتوز بر اساس نظر ۴۴۱ منتقد، امتیاز ۸۵٪ با نمرهٔ ۸٫۸/۱۰ را کسب کرده‌است. اجماع منتقدان این وبگاه می‌گوید: «این ممکن است هنوز نمایش یگانه برای حکم راندن بر تمامشان نباشد، اما حلقه‌های قدرت با ارائهٔ باشکوه و مجسم‌سازی صمیمانهٔ سرزمین میانه افسون می‌کند.» این مجموعه در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۴۰ منتقد امتیاز ۷۱ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «بازبینی‌های به‌طور کلی مطلوب» است.