صلواتی

معنی کلمه صلواتی در لغت نامه دهخدا

صلواتی. [ ص َ ل َ ] ( ص نسبی ) منسوب به صلوات. رجوع به صلوات شود.

معنی کلمه صلواتی در فرهنگ معین

( ~ . ) [ ع - فا. ] (ص نسب . ) ویژگی چیزی که برای دریافت آن می توان صلوات فرستاد، رایگان .

معنی کلمه صلواتی در فرهنگ فارسی

منسوب است به صلوات

معنی کلمه صلواتی در ویکی واژه

ویژگی چیزی که برای دریافت آن می‌توان صلوات فرستاد، رایگان.

جملاتی از کاربرد کلمه صلواتی

کریم زرگر اوایل پاییز سال ۱۳۹۴ همراه با مرجان داوری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. به گزارش هرانا جلسات دادگاه این دو نفر به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در مهر و آذر ۱۳۹۵ برگزار شده و در نهایت هر دو به اتهاماتی از جمله فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده‌اند. علاوه بر حکم دادگاه انقلاب، کریم زرگر در پرونده دیگری به اتهام «تجاور به عنف» در شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران هم محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.
بنمای تو خورشید جمال رخ خود را در صبحدمی تا صلواتی بفرستیم
عبدالله نوری وزیر اسبق کشور، فضل‌الله صلواتی و گروهی از فعالان دانشجویی و مدنی درگذشت او را رسماً تسلیت گفتند.
در بیانیهٔ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا آمده‌است که صلواتی احکام سنگین، شامل تعداد زیادی حکم اعدام برای بسیاری از زندانیان سیاسی، فعالان حقوق بشر و شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز صادر کرده که باعث شد «قاضی مرگ» لقب بگیرد. صدور احکام حبس طولانی مدت و اعدام برای بیش از صد زندانی سیاسی، فعال حقوق بشر و کارگزار رسانه‌ای از دیگر دلایلی است که برای تحریم ابوالقاسم صلواتی در این بیانیه به آن اشاره شده‌است.
اولین جلسه محاکمه الهه محمدی پس از ۹ ماه حبس، ۸ خرداد ۱۴۰۲ به‌طور غیرعلنی اما با حضور وکلای انتخابی او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. وکیل انتخابی او برای اولین بار یکشنبه ۷ خرداد موفق به ملاقات حضوری با موکل خود شد. پیشتر صالح نیکبخت، وکیل خانواده مهسا امینی، محاکمه الهه محمدی و نیلوفر حامدی را یکی از عجیب‌ترین دادگاه‌های ایران بعد از دادگاه‌های صادق خلخالی دانسته بود. این جلسهٔ دادگاه دو ساعت به طول انجامید و محمدی به زندان اوین بازگردانده شد.
به سؤال تو چو درماند گوید به نشاط «بر پیمبر صلواتی خوش خواهم به آواز!»
پیش ما چیست نشر این نامه؟ صلواتی میان هنگامه
اکبری در سال ۱۳۶۶ مسئول سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت در پایان جنگ ایران و عراق بود. او از اوایل دهه ۱۳۸۰ بازنشسته شد و سپس در سال ۱۳۸۷ به اتهام جاسوسی دستگیر شد. او در سال ۱۳۹۸ برای دومین بار به اتهام جاسوسی در دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی محاکمه و به اعدام محکوم شد. اکبری و خانواده‌اش اتهامات جاسوسی را رد کردند اما در دی ۱۴۰۱ با تأیید حکم در دیوان عالی کشور اعدام شد. اعدام او با واکنش‌ها و محکومیت‌هایی به‌ویژه از سوی چهره‌های سیاسی بریتانیا مواجه شد.