صلاحدید

معنی کلمه صلاحدید در لغت نامه دهخدا

صلاح دید. [ ص َ ] ( مص مرکب مرخم ، اِمص مرکب ) تجویز. مصلحت دیدن. صلاح جستن. صوابدید. رجوع به صلاح و صلاح دانستن و صلاح اندیشیدن شود.

معنی کلمه صلاحدید در فرهنگ عمید

صلاح دیدن، مصلحت دیدن.

معنی کلمه صلاحدید در فرهنگ فارسی

( مصدر ) مصلحت دیدن صلاح دیدن .

معنی کلمه صلاحدید در ویکی واژه

discrezione

جملاتی از کاربرد کلمه صلاحدید

در ۱۷ فوریهٔ ۲۰۰۸، مجمع ملی کوزوو رسماً استقلال خود را از صربستان اعلام کرد. آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپای غربی و جهان، استقلال کوزوو را به رسمیت شناختند، ولی صربستان و روسیه از به رسمیت شناختن استقلال کوزوو خودداری کردند. آمریکا نخستین کشور جهان بود که یک هیئت دیپلماتیک به کوزوو اعزام کرد. در انتخابات کوزوو نیز، فاتمیر سیدیو در ۱۰ فوریهٔ ۲۰۰۶ با کسب اکثریت آرای مجمع ملی، به‌عنوان رئیس‌جمهور کوزوو انتخاب شد. هاشم تاچی نیز در ۹ ژانویهٔ ۲۰۰۸ با صلاحدید مجمع ملی به سمت نخست‌وزیر کوزوو برگزیده شد. قانون اساسی کوزوو در ۹ آوریل ۲۰۰۸ تصویب و در ۱۵ ژوئن قابلیت اجرایی پیدا کرد.
رسیدن به اجماع نیازمند توجه جدی به نظرات مطروحه هر یک از اعضای گروه است. وقتی که تصمیمی بر مبنای اجماع اتخاذ می‌شود، می‌بایست به صلاحدید اعضا در اقدامات بعدی نیز اعتماد کرد.
اسم و کنیه او ابواسحاق ابراهیم بن حیکان بود و برخی می‌گویند نام پدرش نیز عثمان بود. در برخی منابع آمده‌است که زمانی که ابومسلم به محضر ابراهیم رفت، بنا به صلاحدید او، ابومسلم نامیده شده و نامش به نام عبدالرحمن بن مسلم تغییر پیدا کرد؛ این تغییر نام کنیه، پدیده ای بی‌سابقه نبوده‌است.
در این دو تیم به آندریاس بازی رسید و درخشش او موجب شد مورد توجه ژوزه مورینیو سرمربی منچستریونایتد قرار بگیرد و در سال ۲۰۱۸ با صلاحدید مورینیو به تیم منچستر یونایتد بازگردد. وی هم‌اکنون در پست هافبک برای تیم منچستریونایتد با شمارهٔ ۱۵ بازی می‌کند و در ۱۷ اوت ۲۰۱۸ نیز به تیم ملی برزیل برای انجام دو بازی دوستانه دعوت شد
طبق صلاحدید پدربزرگ خود سید محمدهادی حسینی میلانی راهی مشهد شد و در کلاس درس پدرش در حوزه علمیه مشهد شرکت کرد.