صفحات

معنی کلمه صفحات در لغت نامه دهخدا

صفحات. [ ص َ ف َ ] ( ع اِ ) ج ِ صفحة. رجوع به صفحة شود.

معنی کلمه صفحات در فرهنگ عمید

= صفحه

معنی کلمه صفحات در فرهنگ فارسی

جمع صفحه
۱ - کناره چیزی جانب . ۲ - رویه سطح ۳ - چهره صورت . ۴ - یک سوی ورق یک رویه کاغذ . ۵ - صفحه گرامافون . جمع صفحات یا صفحه گرامافون . صفحه مدوری که از کائوچو و غیر آن سازند و آهنگهای موسیقی را در آن ضبط کنند .

جملاتی از کاربرد کلمه صفحات

در ۸۱۰ پیش از میلاد ادد-نیراری سوم به ماد لشکر کشید و صفحات غربی فلات ایران را تصرف کرد.
نقش صفحات رایت تو لولاک لما خلقت الافلاک
این سیستم قابلیت صفحات لمسی قابل کنترل برای هوشمند سازی ساختمان را در اختیار ما قرار می دهد و همچنین سیستم آیفون معولی را نیز پوش می دهد.
سید احمدخان در سال ۱۲۸۴ شمسی به دعوت کمپانی گرامافون صفحاتی را در تهران ضبط می‌کند.
تروریسم همچنان برای نابود کردن زندگی مردم در سراسر جهان ادامه دارد؛ و این گزارش که امروز منتشر می‌کنیم، «الگوهای تروریسم جهانی: ۲۰۰۳»، عناوین غم‌انگیز این حملات را در سال گذشته نشان می‌دهد. این گزارش همچنین جزئیات اقدامات ایالات متحده و ۹۲ کشور دیگر در سال ۲۰۰۳ را برای مبارزه و حمایت از مردم را در بر می‌گیرد. در واقع، در این صفحات، شواهدی روشن از این که در مبارزه با تروریسم مسلط هستیم، نشان داده می‌شود.
صفحات دفتر کن فکان ز کتاب حسن تو آیتی کلمات محکمه البیان ز لطیفۀ تو کنایتی
عطارد از پی انشاء تهنیت، رمزی نگاشت بر صفحات صحائف آفاق
اگر رعیت را به ظالمی سپارد، در امانتی که خدا به او سپرده خیانت کرده، و ظلم و ستم را دیگری خواهد کرد، و غبار بدنامی آن بر صفحات وجنات او خواهد ماند و ادعای مظلومان نیز به او خواهد رسید بلی:
از هنگام راه‌اندازی این صفحه تا دو هفته پس از آن، این صفحه را بیش از ۲۳۰ هزار نفر پسندیدند که این تعداد عضو برای صفحاتی از این دست در میان فارسی زبانان بسیار قابل توجه است. تعداد دنبال‌کنندگان این صفحه تا پایان دسامبر ۲۰۱۴ بیش از ۷۴۱۰۰۰ نفر بوده‌است که بسیاری از این کاربران غیر ایرانی هستند.
رقم جرم و گناه از صفحات عملم محو فرمای که بس نامه سیاه آمده‌ایم