صریحاً

معنی کلمه صریحاً در لغت نامه دهخدا

( صریحاً ) صریحاً. [ ص َ حَن ْ ] ( ع ق ) بطور صریح. آشکارا. رجوع به صریح شود.

معنی کلمه صریحاً در فرهنگ معین

( صریحاً ) (صَ حَ نْ ) [ ع . ] (ق . ) آشکارا.

معنی کلمه صریحاً در فرهنگ عمید

۱. به طور واضح و آشکار.
۲. رک و پوست کنده.

معنی کلمه صریحاً در فرهنگ فارسی

به طور صریح آشکارا : صریحا به شما اخطار می کنم .

معنی کلمه صریحاً در ویکی واژه

آشکارا.

جملاتی از کاربرد کلمه صریحاً

الکساندرا مارگو شولر (زادهٔ ۲۷ سپتامبر ۱۹۸۶)، با نام اجرایی آلیسون واندرلند، تهیه‌کننده، دی‌جی و خوانندهٔ موسیقی رقص الکترونیک استرالیایی است. اولین آلبوم او با نام فرار در ۲۰ مارس ۲۰۱۵ منتشر شد، که در جایگاه ۶ چارت آلبوم‌های ای‌آرآی‌ای قرار گرفت و از سوی ای‌آرآی‌ای گواهینامهٔ طلا را دریافت کرد. دومین آلبوم او، بیدار، در جایگاه اول آلبوم‌های رقص/الکترونیک برتر بیلبورد قرار گرفت. او در اکتبر ۲۰۱۸ در جایگاه ۹۶ فهرست ۱۰۰ دی‌جی برتر دی‌جی مگ قرار گرفت. وی همچنین با صورتحساب بالاترین دی‌جی زن در تاریخ کواچلا است. خارج از اینکه شهرت او به خاطر موسیقی‌اش است، صریحاً در مورد حمایت از بهداشت روانی‌اش صحبت می‌کند و مرتباً تجربیاتش را با طرفدارانش در میان می‌گذارد.
محمد یزدی در زمان تصدی ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اذعان به نقش محوری این تشکل در اعلام مرجعیت، به دنبال مطرح شدن مرجعیت سید جواد علوی بروجردی با آن صریحاً مخالفت کرده و یادآور شده است که «همه نباید در حوزه مرجع بشوند.» که این موضعگیری واکنشهایی در پی داشت. سید جواد علوی بروجردی ظاهراً در پاسخی اعلام داشته در مذهب شیعه، مرجعیت آزاد است.
تنها مزیت روش پسگرد در این است که می‌توان حالت‌هایی را بدون آنکه صریحاً بررسی شوند، با در نظر گرفتن ویژگی‌های مسئله، کنار گذاشت.
نخستین جملهٔ اعلامیه قویاً اظهار می‌دارد که بنا بر قوانین طبیعت، مردم حق دارند که استقلال سیاسی خود را امری مسلم فرض کنند و تصدیق می‌کند که زمینه‌های اتخاذ چنین تصمیمی می‌بایست عقلانی و منطقی باشد و صریحاً بیان شوند و به افکار عمومی توضیح داده شوند.
تاریخ تولد و وفات و مدت شهریاری او را صریحاً ننوشته‌اند، ولی چون به تصریح خواجه رشیدالدین فضل‌الله در جامع التواریخ، ۶۷ سال در این جهان زیسته، ظاهراً در حدود سال ۵۹۱ هجری قمری (۱۱۹۴ میلادی) تولد یافته‌است. وفات وی نیز به تصریح همان مورخ، پنجم جمادی‌الثانی سال ۶۵۸ هجری قمری (۱۲۵۹ میلادی) روی نموده و مدت شهریاری او هم به روایت دقیق جامع التواریخ ۳۴ سال بوده‌است. صاحب شیرازنامه گورگاهش را در «رباطِ اَبِش» کنار پدر گفته‌است.