صرفه جویی

معنی کلمه صرفه جویی در فرهنگ معین

( ~ . ) [ ع - فا. ] (حامص . ) اندازه نگه داشتن ، از حد خارج نشدن .

معنی کلمه صرفه جویی در فرهنگ عمید

اندازه نگه داشتن در خرج، دقت و توجه به اینکه چیزی زیادتر از حد لزوم صرف و خرج نشود، صرفه کاری.

معنی کلمه صرفه جویی در فرهنگ فارسی

۱ - اندازه نگاه داشتن در خرج پس انداز کردن اقتصاد . ۲ - پس انداز . یا صندوق صرفه جویی . حسابی که مردم به توسط آن گاه گاه به عنوان صرفه جویی در آن ذخیره کنند .

معنی کلمه صرفه جویی در ویکی واژه

اندازه نگه داشتن، از حد خارج نشدن.

جملاتی از کاربرد کلمه صرفه جویی

کوته‌نوشت صورت فشردهٔ نوشتاری یک واژه یا عبارت است که معمولاً برای صرفه جویی در جا به کار می‌رود و خصوصاً در کتاب‌های مرجع که برخی عبارات یا کلمات مکررا مو
۴_ صرفه جویی در مصرف آب و مواد غذایی از مزایای اصلی این روش است، زیرا مصرف آب در این روش بسیار کمتر از روشهای کشت در خاک است، ضمن اینکه عناصر غذایی در حد مطلوب و مورد نیاز گیاه تأمین می‌شود.
در پاسخ به این سؤال همانطور که در شکل ۱ مشاهده می‌کنیم ما ۱۸ کاراکتر ۸ بیتی (یعنی ۱۴۴ بیت) را به ۱۴ کاراکتر ۹ بیتی (یعنی ۱۲۶ بیت) تبدیل کرده‌ایم، یعنی حتی برای این مثال خیلی کوچک ۱۲٫۵ درصد صرفه جویی در حافظه داشته‌ایم.
در جنگ جهانی دوم (۱۹۴۱–۴۵) آمریکا از پروپاگاندا برای حمایت از جنگ و قول پیروزی متفقین استفاده کرد و مجموعهٔ وسیعی از رسانه‌ها، مبلغان دامن زن به نفرت نسبت به دشمن و حمایت از متفقین آمریکا را به کار گرفت تا مردم از جنگ و هزینه‌های جنگی و باغ پیروزی بیشتر حمایت کنند و متقاعد شوند که صرفه جویی کنند تا از جنگ و خرید اوراق مشارکت جنگ بیشتر حمایت شود. وطن پرستی در مرکز تبلیغات جنگ قرار داشت. به صورت مشخص در کمپین‌های خرید اوراق مشارکت جنگ، ارتقای کارایی کارخانه‌ها، کاهش شایعات ناخوشایند و روحیهٔ مقاوم مردمی نمودار بود. جنگ نقش تبلیغات صنایع در جامعهٔ آمریکا را مستحکم و نقدها را منحرف کرد.
امروزه به دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا،اتمام منابع فسیلی ،ارزان و در دسترس بودن منابع انرژی غیر فسیلی ،طراحان باید بکوشند تا از این منابع پاک حداکثر بهره را ببرند و از طرف دیگر از طرح‌های بازاری و عامیانه بپرهیزند و با دادن آگاهی به مالکان آنهارا به صرفه جویی در مصرف انرژی تشویق کنند .
هم اکنون اتوبوس‌های کم سرعت جهت فضای باز که با پانل‌های خورشیدی مجهز شده‌اند تولید شده و در دسترس قرار دارند. با توجه به نظر تولید کنندگان، پانل‌های خورشیدی در انرژی صرفه جویی می‌کنند و طول عمر باتری را افزایش می‌دهند.
این روش ساخت باعث صرفه جویی انرژی و کاهش آلودگی جیوه شده و هزینه آن ۲۰٪ کمتر از تولید آجر رسی سنتی است.