صداگذار

معنی کلمه صداگذار در ویکی واژه

مسئول صداآمیزی باندهای صدای فیلم شامل گفت‏وگو و موسیقی و جلوه‏های صوتی و صداسازی‏ها، و ساخت خروجی صوتی نهایی.

جملاتی از کاربرد کلمه صداگذار

او به عنوان همکار در صداگذاری شخصیت‌ها با افرادی چون الک گینس، جان کیوسک ،بروس ویلیس ،کلایو اوون ،نیکلاس کیج ،رابرت داونی جونیور ،راجر ایبرت ،تیم آلن ،پیتر کوشینگ ،جف گلدبلوم ،وینسنت شیاولی و بسیاری از افراد دیگر همکاری کرده‌است.
وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه اسکار بهترین صداگذاری شده‌است.
در ۱ ژوئیهٔ ۲۰۰۷ لارس اولریک اعلام کرد ضبط اولیهٔ تمام آهنگ‌ها به پایان رسیده‌است و فقط آواز و چند صداگذاری باقی مانده‌است، که قرار است در ماه اوت ضبط شوند.
اسکالانته در بارسلونا از پدری مکزیکی و مادری آمریکایی متولد شد. او اغلب دوران کودکیش را در مکزیک گذراند اما در سال ۲۰۰۱ برای مطالعه تدوین و صداگذاری فیلم به مرکز مرکز مطالعات فیلمبرداری کاتالونیا در اسپانیا رفت؛ و برای گرفتن شهروندی اسپانیا اقدام کرد که رد شد.
وی در کلگری آلبرتا به دنیا آمد و حرفه بازیگری را با حضور در فیلمی برای هیئت ملی فیلم کانادا آغاز نمود و پس از آن در صحنه‌های گوناگونی حضور داشت. آگ بیشتر تمرکز خود را بر حرفه ورزشی قرار داده بود اما به دلیل آسیب بدنی از ادامه این هدفش بازماند. پس از اینکه به نیویورک رفت فعالیت خود را در نمایش‌های تلویزیونی مانند قانون و فرمان، نیویورک ۹۱۱ و چند نمایش و صداپیشگی آغاز نمود. پس از مدتی فاصله گرفتن از حرفه خود مدتی را برای ساخت خانه‌ای صرف نمود. آگ توسط شرکت راک استار گیمز برای صداگذاری و ثبت حرکت شخصیت ترور فیلیپس در بازی ویدئویی اتومبیل دزدی بزرگ ۵ استخدام شد.
دریافت تندیس یاس زرینِ بهترین صداگذاری از چهارمین جشنواره بین‌المللیِ فیلم یاس.
یکی از حسن‌های این بازی موسیقی فوق‌العاده به همراه صداگذاری خوب است. موسیقی بازی کاملاً از موسیقی آن زمان ایتالیا برگرفته شده‌است. البته ذکر این مسئله الزامی است که کار آهنگسازی این بازی را جسپر کید بر عهده داشته‌است، که موسیقی بازی‌هایی همچون هیتمن، و اسپلینتر سل تام کلنسی: نظریه آشوب را ساخته‌است. صداگذاری بازی هم بسیار خوب است و دلیل این هم استفاده صدای اشخاص مطرح در این زمینه است. استفاده از صدای راجر اسمیت برای شخصیت اتزیو استفاده شده‌است. کار صداگذاری شخصیت دزموند مایلز نیز نولان نورث برعهده داشت.
اولین فیلم موفقی که کرل در آن به ایفای نقش پرداخت، فیلم باکره چهل ساله بود. در کنار بازیگری یکی از نویسنده‌های فیلم نیز بود. فروش بالای فیلم باعث شد استیو کرل به یکی از بازیگران مشهور کمدی تبدیل شود. بخاطر بازی در این فیلم استیو برنده جایزه سینمایی ام‌تی‌وی شد.فیلم بعدی وی افسون‌شده بود. در این فیلم او با نیکول کیدمن و ویل فرل هم‌بازی بود. کمی بعد وارد عرصه صداگذاری نیز شده و در فیلم آن‌سوی پرچین به صداگذاری پرداخت. فیلم بعدی وی، فیلم مشهور کمدی میس سان‌شاین کوچولو بود که کرل در آن به عنوان شخصی که اختلالات روانی دارد نقش‌آفرینی کرد.
الکسیس تیپتون یک صداپیشه آمریکایی و کارگردان وابسته به فانیمیشن است. او صداگذاری نسخه‌های انگلیسی زبان سریال‌های انیمه و بازی‌های ویدیویی را ارائه کرده‌است.