صداها

معنی کلمه صداها در دانشنامه عمومی

صداها (فیلم ۱۹۷۹). صداها ( انگلیسی: Voices ) یک فیلم است که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به مایکل اونتاکین، آلکس روکو، ایمی ایروینگ، بری میلر، و ویوسا لیندفورش اشاره کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه صداها

مخابرات، انتقال سیگنال‌ها، پیام‌ها، واژه‌ها، نوشته‌ها، تصاویر و صداها و اطلاعات از هر گونه‌ای از راه سیم، امواج رادیویی، نور یا دیگر سامانه‌های مخابراتی است. در زمان‌های گذشته، از کبوتر، فانوس، دود، طبل، سمافوریا (مخابره به وسیله پرچم) و هلیوگراف (مخابره به وسیله نور خورشید) برای ارتباط استفاده می‌شد. در دوران نوین، مخابرات شامل به‌کارگیری انتقال‌دهنده‌های الکترونیکی مانند تلفن، تلویزیون، رادیو یا رایانه است. نخستین مخترعان در زمینه مخابرات آنتونیو میوچی، الکساندر گراهام بل، گوگلیلمو مارکونی و جان لوگی برد هستند. مخابرات بخش مهمی از اقتصاد جهانی است و سود صنعت مخابرات سه درصد محصولات عمده جهان است.
کلمن در سال ۱۹۹۷ در گفتگو با ژاک دریدا، فیلسوف فرانسوی دربارهٔ سبک خود گفته بود: ایده این است که دو یا سه نفر بتوانند مکالمه‌ای با صداها داشته باشند بدون آن‌که تلاش کنند این صداها را غالب و مسلط کنند.
فکر نازک عالمی را سرمهٔ تقریر شد موی چینی بر صداها جادهٔ شبگیر شد
گفتگو بنیاد تمکینت به توفان می‌دهد گر همه‌کهسار باشی زین صداها می‌پری
دردنوشان غمش نعره مستانه زدند چه صداها که ازین گنبد مینا برخاست
خانه‌هاتان شد خراب اما صداهاتان گرفت آخر ای خانه‌خرابان لااقل نجوا کنید
جلوی کارخانه به مذاق علی خوش می‌آمد. بعد از آن صداها، مارش مدرسه نظامی خلیج اوغلو، سوت طولانی و یکپارچه کارخانه
خورش نفاخ و آن پر خوار گستاخ صداها آیدش هر دم ز سوراخ
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به صداها اشاره کرد.
ریچارد برودی از نیویورکر این فیلم را «ورزیده اما به ظاهر ناتمام [که] در واقع، به سختی آغاز شده‌است» معرفی کرد و از آن ابراز تأسف کرد که «هیچ جهان مرجع، هیچ پس‌زمینه‌ای قابل شناسایی برای [تصاویر و صداهای آن] وجود ندارد که در این مورد پیشنهاد یا نماپردازی کنند».
صداها آید از نفس جهولش کند محجوب ز انوار قبلوش
از زمین صداهای سم سمند می‌رود تا به آسمان بلند