صد در صد

معنی کلمه صد در صد در لغت نامه دهخدا

صد در صد. [ ص َ دَ ص َ ] ( ق مرکب ) جمله ای است که در تداول عامه افادت تأکید و رفع تردید کند: صد در صد چنین است ؛ مسلماً چنین است ، بی شبهه چنین است. || ( ص مرکب ) خالص. سره.

معنی کلمه صد در صد در فرهنگ فارسی

۱ - صد اندر صد . ۲ - قطعا یقینا بی شبهه : صد در صد همین طور می شود .

معنی کلمه صد در صد در ویکی واژه

صد‌در‌صد
صد + در + صد
قطعا، یقیننا، مطمئنا، حتما، بی‌برو‌برگرد

جملاتی از کاربرد کلمه صد در صد

بخش‌هایی که در آیس به‌طور صد در صد ساپور می‌شود عبارتند از
که این موضوع صد در صد اشتباه نساخان بوده‌است.
خاصه در وادی‌یی که از تف و تاب صد در صد درو نیابی آب
هنوز می‌خوام در عرصه موسیقی باشم. و وقتی دیگه توانایی جسمی این کارو نداشته باشم، کنار می‌کشم. شاید کاملاً از اجرا دست نکشم. شاید بعد از بازنشستگی سراغ کارهای آکوستیک برم. اما اگه نتونم تور و صد در صد انرژی خودمو بذارم، اون وقت دیگه خودمو بازنشست می‌کنم.
گر بود آن سود صد در صد مگیر بهر زر مگسل ز گنجور ای فقیر
هند با تولید حدود ۱۷ درصد در صدر کل تولید جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده لیموترش در جهان است. پس از آن به‌ترتیب مکزیک (۱۳٫۶ درصد)، چین (۱۲٫۶ درصد)، آرژانتین (۸٫۵ درصد) و برزیل با (۷٫۵ درصد) تولید می‌باشد.
اکثریت انتقاداتی که توپ با آن مواجه بود از دروازه‌بان‌ها به وجود آمد. آندریاس کوپکه مربی دروازه‌بانان آلمان به خبرنگاران گفت: «اساساً هیچ‌کس صد در صد از این توپ راضی نیست.» وی افزود: «گریه کردن برای این موضوع بی‌معنی است» و افزود: تیمش سعی کرده‌بود از آن بهترین بهره را ببرد. «اما من فکر نمی‌کنم ما گل‌های بیشتری به دست بیاوریم چون توپ می‌چرخد.»
چار شهرست خراسان را در چارطرف که وسطشان به مسافت کم صد در صد نیست
صد در صد آفاق، بیابان جنون است کی عقل تنک مایه به سامان جنون است؟
انسان یک تفاوت اساسی با حیوان دارد، انسان از هر حیوان دیگری بالقوه‌تر است. این چه مفهومی دارد؟ به عنوان مثال، اسب یک اسب است و در واقع هر آنچه که برای اسب بودن لازم است را دارد. مقدار کمی از اسب باقی نمانده‌است که باید از طریق تمرین به دست آورد. یک اسب، یک اسب واقعی و صد در صد بالفعل متولد می‌شود. اما این انسان است که به عنوان موجودی صد در صد بالقوه متولد می‌شود؛ یعنی وقتی او به دنیا می‌آید، اصلاً مشخص نیست که در آینده برای او چه اتفاقی خواهد افتاد. واقعیت او در آینده ممکن است واقعیت یک گرگ باشد، ممکن است واقعیت یک گوسفند باشد، در حالی که فرم شکل او یک انسان است. همچنین ممکن است واقعیت او یک انسان باشد.