صبح بخیر

صبح بخیر

معنی کلمه صبح بخیر در دانشنامه عمومی

صبح بخیر ( به ژاپنی: お早よう Ohayō ) فیلمی به کارگردانی یاسوجیرو ازو است که در سال ۱۹۵۹ اکرا شد. از بازیگران آن می توان به چیشو ریو، یوشیکو کوگا، هاروکو سوگیمورا و تایجی تونویاما اشاره کرد.

معنی کلمه صبح بخیر در ویکی واژه

عبارتی که هنگام صبح، همراه سلام و برای تحیت گفته می‌شود؛ صبح شما همراه با خیر و خوشی باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه صبح بخیر

از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است می‌توان به صبح بخیر، کنتس کوچک و مردی که می‌خواست خود را بکشد اشاره نمود.
آخرین آهنگ آلبوم، «صبح بخیر، کاپیتان»، ادای دینی به شعری با نام قصه دریانورد کهن از ساموئل تیلور کولریج است. آهنگ بر پایه یک ریتم دو آکوردی گیتار بنا شده و در بخش ریتم هم یک ریف «تیز و محکم» گیتار و بیت درام «متلاطم» را دربردارد. در حین ضبط کورس پایانی، مک‌ماهان که مجبور بود با صدایی بلندتر از صدای گیتار فریاد بکشد، دچار مشکل شده و بیمار شد. دیوید پشک از گاردین، «صبح بخیر، کاپیتان» را با «پلکانی به بهشت» لد زپلین مقایسه می‌کند و می‌نویسد: «صبح بخیر، کاپیتانِ بی‌نظیر، پلکانی به سوی بهشت [اسلینت] است، اگر ممکن باشد تا بتوانیم پلکانی به سوی بهشت را پس از یک بمباران تصور کنیم.»
در ۲ دسامبر ۲۰۱۷، شیرن در فستیوال جینگل بال تأیید کرد که یک موزیک ویدئو برای این ترانه منتشر خواهد شد. در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۸، سوئیفت از طریق برنامه خود در شبکه‌های اجتماعی "د سوئیفت لایف"—برنامه‌ای که برای حمایت از اعتبار برای طرفداران ایجاد کرده‌است—اعلام کرد که موزیک ویدئوی این ترانه در ۱۲ ژانویه منتشر می‌شود و قطعه‌ای کوتاه از ویدئو در صبح ۱۱ ژانویه در صبح بخیر آمریکا به نمایش در می‌آید. سوئیفت برای نخستین بار یک قطعه ۲۰ ثانیه ای از موزیک ویدئو را در صبح بخیر آمریکا به نمایش درآورد و بعداً همان روز آن را در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
در ژانویه ۲۰۲۱، پاتریک دمپسی به صبح بخیر آمریکا گفت که برنامه‌هایی برای شروع تولید در بهار همان سال وجود دارد.
از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به صبح بخیر پدر و بانسر اشاره نمود.
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به صبح بخیر پدر، نور چشمانم و با من از عشق بگو اشاره نمود.
وی در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعددی چون صبح بخیر آمریکا و امروز شرکت داشته‌است و در حضور کنگره آمریکا نیز شهادت داده‌است.
آویو گفن و شاهین نجفی، ترانه‌ای عبری به نام بوکر توو ایران (صبح بخیر ایران) را با یکدیگر همخوانی کرده‌اند.