صادقانه

معنی کلمه صادقانه در لغت نامه دهخدا

صادقانه. [ دِ ن َ / ن ِ ] ( ص نسبی ، ق مرکب ) از روی راستی. از روی صداقت. براستی. بدرستی.

معنی کلمه صادقانه در فرهنگ عمید

از روی صدق، از روی راستی، به راستی و درستی.

معنی کلمه صادقانه در فرهنگ فارسی

( صفت ) از روی صدق براستی : محبت صادقانه . صادقانه او را بوسید .

جملاتی از کاربرد کلمه صادقانه

این یک سؤال متداول است و در عین حال پاسخ دادن به آن برای من بسیار دشوار است. صادقانه بگویم، من از آن استفاده کردم زیرا عنوان رمان اصلی بود [آبی کامل: انحراف کامل اثر یوشیکازو تاکوچی، منتشر شده در سال ۱۹۹۱]. گمان می‌کنم کلمات اهمیتی داشته باشند، اما با تغییر داستان و احتمالاً موضوع، حدس می‌زنم که معنی آن از بین رفت. من فقط این را حدس می‌زنم چون رمان را نخواندم. فقط طرح اولیه داستان را خواندم چیزی که به پروژهٔ من بسیار نزدیک بود. من و تیم سازنده دربارهٔ تغییر عنوان انیمه بحث کردیم، اما من آن را دوست داشتم زیرا که مهم و مرموز به نظر می‌رسید.
نوح و اهلش جمله در کشتی شدند صادقانه پنجه با طوفان زدند
استورجن به اعضای حزب همچنین گفت که دولتش در مورد چالش‌هایی که گذار به استقلال ایجاد می‌کند صادقانه خواهد بود و به وضوح بیان می‌کند که چگونه می‌تواند بر آنها غلبه کند.
توسل به زور در صورتی مشروع تلقی می‌شود که بر اساس واقعیاتی که متهم صادقانه به آنها اعتقاد داشته ضروری و معقول باشد.
ازدواج ما، برای اعلیحضرت و من، آن سعادتی را که حق هر دوی ماست، به ارمغان نیاورد و بعد از تفکر زیاد به این نتیجه رسیدم که تنها طلاق است که می‌تواند سعادت ما را به صورت جداگانه تأمین کند. از شما درخواست می‌کنم موافقت کنید نقطه پایانی را به این وضع که ادامه بیشتر آن امکان ندارد، بگذاریم. من می‌دانم که طلاق برای هر دوی ما دردآور است ولی ما باید در راه کشورهای خود فداکاری کنیم. محمدرضا پهلوی می‌توانند همیشه در انتظار دوستی صادقانه اینجانب باشند. از درگاه خداوند خواهان سعادت آن شاه و رفاه کشورتان هستم.
برای کینه در این تنگ سینه جایی نیست صفای دیده و دل صادقانه خود گُوَهَند
در اول بحث بهتر است روشن شود که نه تنها هر مسلمانی مؤمن (جزو مؤمنین و مؤمنات) است، بلکه هر انسان مؤمنی یک مسلمان است. به‌علاوه هر مسلمانی که به تمامی اصول اسلام اعتقاد دارد لزوماً انسان نیکوکاری نیست. یک نیکی‌کننده (محسن)، جز یک شخص خوب و نیکوکار به‌طور صادقانه که هم یک مسلمان است و هم یک مومن حقیقیست، نیست.
کنون سزد که سپاس ترا ادا سازم به کلک روشن و گفتار صادقانه همی
بهم دادیم قولی صادقانه که از ما هرکه گردد زودتر مات
«هیچ وقت دوست نداشتم بازیگر باشم و در نقش دیگری پنهان شوم. همیشه خودم را صادقانه روی صحنه نشان داده‌ام و نیروی درونی صحنه را حس کرده‌ام.»
آن‌ها (طرفداران) می‌توانند انتظار صادقانه داشته باشند. این مثل یک درخواست مستقیم است… می دونید این مثل نگه داشتن صفحات دفتر خاطرات به جای خود دفتر خاطره است، من در مورد آنچه که در زندگی من اتفاق می‌افتد آهنگ می‌نویسم؛ بنابراین این واقعاً شخصی است. این یک بازگشت به موسیقی موتاون (موسیقی دهه ۶۰) و پاپ در همان زمان است. پس این آلبوم، مخلوط موسیقی الهام بخش دهه‌های ۵۰ و ۶۰ با موسیقی امروز است.
ابن نفیس می‌گوید: برای اینکه طرز کار هر یک از اعضای بدن را بفهمیم باید بدون توجه به عقاید پیشینیان با نگاه دقیق و تجزیه و تحلیل صادقانه آنرا بررسی کنیم.
طریان پس از ۳۲ سال خدمت صادقانه به کشورش و پرورش استادانی ارزشمند در ۱۵ شهریور ۱۳۵۸ به درخواست خود بازنشسته شد.)