شیکی
معنی کلمه شیکی در لغت نامه دهخدا

شیکی

معنی کلمه شیکی در لغت نامه دهخدا

شیکی. ( حامص ) صفت و حالت و چگونگی شیک. ( یادداشت مؤلف ). شیک بودن. رجوع به شیک شود.

معنی کلمه شیکی در فرهنگ فارسی

صفت و حالت و چگونگی شیک شیک بودن

معنی کلمه شیکی در دانشنامه عمومی

شیکی (استان ماسوویان). شیکی ( به لهستانی: Szyjki ) یک روستا در لهستان است که در گمینا گلینویتسک واقع شده است. شیکی ۲۰۲ نفر جمعیت دارد.
شیکی (رمان). شیکی ( 屍鬼؟, "Corpse Demon" or "Death Spirit" ) یک رمان ژانر ترسناک است که توسط فویومی اونو نوشته شده است. در ابتدا توسط شینچوشا در سال ۱۹۹۸ در دو قسمت منتشر شد، سپس در سال ۲۰۰۲ در پنج قسمت تجدید چاپ شد. یک مجموعه مانگا که داستان را اقتباس می کند و توسط ریو فوجیساکی طراحی شده است از دسامبر ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۱۱ در مجله ماهانه ژاپنی جامپ اسکوئر سریال سازی شد. انیمه اقتباسی مانگا توسط داوم از ژوئیه تا دسامبر ۲۰۱۰ از تلویزیون فوجی آغاز شد. توزیع کننده انیمه آمریکای شمالی فانیمیشن این سریال را در درگاه ویدیویی آنلاین خود پخش همزمان کرده و این مجموعه را در ماه مه ۲۰۱۲ روی دی وی دی و بلوری منتشر کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه شیکی

وی قهرمان جوانان ارمنستان در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ بود. همچنین وی برنده مدال نقره رده‌های سنی زیر دوازده سال (۱۹۹۹) و زیر چهارده سال (۲۰۰۱) شد. پاشیکیان در مسابقات قهرمانی اروپا به مقام چهارمی دست یافت. وی در سال ۲۰۰۳ به صورت مشترک دو مقام اول قهرمانی شطرنج ارمنستان را کسب نمود.
جان میجر (نخست‌وزیر وقت انگلستان)، توشیکی کایفو (نخست‌وزیر وقت ژاپن)، ریشارد فون وایتسکر (رئیس‌جمهور وقت آلمان)، میخائیل گورباچف (رهبر پیشین شوروی) و جورج بوش پدر (رئیس‌جمهور وقت آمریکا) سران ۵ کشور هستند که در تصویر دیده می‌شوند.
پاشیکیان با ماریا کورسووا، استادبزرگ زن ازدواج کرده‌است.
شهر تاریخی کوراشیکی نیز در این استان قرار دارد و بیشتر جمعیت استان اوکایاما در پیرامون کوراشیکی و اوکایاما متمرکز شده‌اند.
ای شعر تو چون حسن سراپا همه زیب از جان و دل سخنوران برده شیکیب
آهنگ ابتدایی آن با نام گورن نو یومیا (به ژاپنی: 紅蓮の弓矢، با معنی لغوی تیر و کمان قرمز) را سوند هوریزون و آهنگ پایانی آن با نام اوتسوکوشیکی زانکوکو نا ساکای (به ژاپنی: 美しき残酷な世界، با معنی این دنیای زیبای بی‌رحم) را یوکو هیکاسا خوانده‌است.
نویسندهٔ آن به احتمال زیاد زنی به نام موراساکی شیکیبو بوده‌است.