شیکار

معنی کلمه شیکار در ویکی واژه

(اصفهانی، نگارش گویش‌نما) شکار

جملاتی از کاربرد کلمه شیکار

بود مردی شغل دیوان کار او مردم بازار در شیکار او
بقعه این امامزاده توسط نصیرالملک ساخته شده که گنبد بقعه کاشیکاری و مرقد آن را معجری از جنس نقره و استیل دربرگرفته است.
همچنین در داخل آرامگاه کتیبه‌ای کاشیکاری شده به رنگ سفید حاوی اشعار ابن حسام است که دور مقبره را فرا گرفته‌است.
بقعهٔ شیخ صفی الدّین از نظر کاشیکاری و تزیینات از زیباترین ابنیه تاریخی دورة صفوی محسوب می‌شود.
در سال ۱۹۰۲ میلادی، برابر با ۱۲۸۰ شمسی، تکیه معاون‌الملک در این محله ساخته شد که هم‌اکنون نیز شاخص‌ترین بنای این محله است که به سبب معماری شاخص و کاشیکاری‌های آن همیشه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. در روزهای انقلاب مشروطه این محله یکی از مناطق درگیری مشروطه‌خواهان و مخالفان مشروطه بود.
بقعهٔ امامزاده ابو القاسم قاضی صابر در روستای ونک پشت دانشگاه الزهرا واقع شده است. به نقل از نهایه الاعقاب، او در همان روستا زاده شده و بنا بر زیارتنامهٔ موجود، از نوادگان امام چهارم شیعیان است. بقعهٔ او در سال ۱۳۰۲ ه‍.ق به وسیلهٔ میرزا یوسف مستوفی الممالک صدر اعظم ناصر الدین شاه قاجار ساخته شد که سنگ مرمر با خطوط و اشعار شیوا و ضریح چوبی و تزیینات کاشیکاری در آن بکار برد. این مکان زیارتی در یکی از کوچه‌های قدیمی ده ونک به نام کوچهٔ امامزاده قرار دارد. ساختمان از خشت و گل بوده و بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. تا زمان قاجار، به دلیل جنگها و حوادث گوناگون طبیعی مخروبه بود و در زمان ناصرالدین شاه مرمت و به مرور به صورت آجری بازسازی شد.
امامزاده سلطان سید محمد فرزند امام جعفر صادق واقع در محله آخوند قزوین است. کاشیکاری‌های بنای این امامزاده دارای کتیبه‌ای است که سال ساخت بنای آن را ۱۳۱۴ هجری قمری (قاجاریه) ذکر می‌کند. این امامزاده دارای دو در، یکی رو به شرق و دیگری رو به شمال بقعه است. گنبد امامزاده آجری بوده و سطح آن کاشیکاری شده‌است. هم اکنون مقبره ایشان در خیابان تبریز قزوین است.
راهنمای ورود به آب‌انبار و را ه پله عمیق آن می‌باشد. قاب با جرز عمودی، کتیبه، سکوهایی در دو طرف، کاربندی، کاشیکاری، کتیبه کوچک سنگی که نشانه سازنده و واقف آب‌انبار می‌دهد. ”
ا دی تو ریممبر در سال ۲۰۱۰ در جشنواره موسیقی استرالیایی ساندویو اجرا کرد. آنها در مارس ۲۰۱۰ در سراسر بریتانیا تور برگزار کردند با حمایت گروه‌های آرکیتکتس و یور دیمیس، و پس از آن «تورسیک» در آمریکای شمالی با آگوست سرخ می‌سوزاند، سیلورستین، اینتر شیکاری، ورا، و گو رادیو از ۳۱ مارس تا ۱۸ مه.
بقعه دارای گنبد بزرگ و ایوان کاشیکاری شده و حرم و صحن است که ارتفاع ایوان آن حدود ۱۲/۵ متر و کاشیکاری آن در سال ۱۳۳۸ انجام شده‌است.