شکست ۱

معنی کلمه شکست ۱ در ویکی واژه

شکسته شدن یک کانی در امتداد سطوحی غیر از جهات اصلی بلورشناختی.

جملاتی از کاربرد کلمه شکست ۱

داده‌های ویژگی کششی تک محوری آلیاژ در دمای اتاق و نیتروژن مایع در جدول پایین ارائه شده‌است. به وضوح می‌توان دید که استحکام تسلیم و شکست ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش در ۷۷ کلوین را نشان می‌دهد.
پاول در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۸ نخستین بازی ملی‌اش را برای تیم ملی ولز در بازی دوستانه در برابر پرتغال انجام داد که این بازی با شکست ۱–۰ ولز به پایان رسید.
اوناس اولین بازی خود را برای الجزایر در شکست ۱–۰ در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ برابر زامبیا در ۵ سپتامبر ۲۰۱۷ انجام داد. اوناس در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۹ اولین ودومین گل خود را برای تیم ملی فوتبال الجزایر، در مقابل تانزانیا در پیروزی ۳–۰ در جام ملت‌های آفریقا به ثمر رساند.
سه روز بعد، او دومین گل لیگ خود را برای روبین کازان در شکست ۱–۲ مقابل روستوف به ثمر رساند. در ۶ آوریل، او در شکست روبین کازان مقابل زنیت سن پترزبورگ یک گل به ثمر رساند. آزمون در بازی مقابل کریلیا سووتوف در پیروزی ۴–۰ در ۱۰ مه ۲۰۱۴، به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۵۵ وارد زمین شد و یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد.
سند «بودجهٔ سیاه» آژانس امنیت ملی آمریکا که واشینگتن پست پس از دریافت از اسنودن منتشر کرد، میزان موفقیت و شکست ۱۶ آژانس امنیتی آمریکا را نشان می‌داد و همچنین آشکار می‌سازد که آن‌ها با پرداخت پول به‌طور غیرقانونی به شبکه ارتباطات و مکالمات شرکت‌های خصوصی فناوری نفوذ کرده‌است. در سال مالی ۲۰۱۳ سازمان‌های امنیت آمریکا بودجه‌ای معادل ۵۲ میلیارد دلار در اختیار داشتند.
در ۲۵ فوریه ۲۰۱۸، وان بیساکا اولین بازی برای تیم اول خود را برای کریستال پالاس، در میان بحران مصدومیت، در بازی لیگ برتر مقابل تاتنهام هاتسپر در سلهوست پارک انجام داد که با شکست ۱–۰ همراه شد. او فقط چهار دقیقه از چهار بازی کریستال پالاس در ماه مارس بازی کرد و با ۶۵ درصد آراء هواداران، جایزه بازیکن ماه را برای این باشگاه بدست آورد.