شکار بزرگ

شکار بزرگ

معنی کلمه شکار بزرگ در فرهنگستان زبان و ادب

{big game} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] حیوانات شکاری بزرگ جثه

معنی کلمه شکار بزرگ در دانشنامه عمومی

شکار بزرگ ( به انگلیسی: Big - game hunting ) ، شکار جانوران شکارشونده بزرگ برای تروفه، تاکسیدرمی، گوشت، و فرآورده جانبی جانوری با ارزش تجاری ( مانند شاخ، عاج، دندان، استخوان، چربی بدن یا اندام های خاص ) است. این اصطلاح اغلب با شکار «پنج بزرگ» آفریقا ( شیر، فیل آفریقایی، گاومبش آفریقایی، پلنگ آفریقایی و کرگدن آفریقایی ) ، و همچنین کرگدن هندی و ببر بنگال در شبه قاره هند مرتبط است.
سلاح های قابل حملی که برای شکارهای بزرگ استفاده می شوند شامل سلاح های گرم، کمان، نیزه ها، نیزه اندازها و دیگر سلاح های دوربردتر و همچنین سلاح های دوربرد مانند چکش، تبر، چاقو و دیگر سلاح های تیغه دار هستند.
تاکنون، رایج ترین سلاح به کاررفتهٔ شکارچیان، اسلحه گرم است و در میان سلاح های گرم، رایج ترین سلاح ها تفنگ های لوله بلند هستند. دیگر سلاح های گرم مانند تفنگ ساچمه ای و تفنگ دستی نیز در شکار بزرگ استفاده می شود.

معنی کلمه شکار بزرگ در ویکی واژه

حیوانات شکاری بزرگ‌جثه.

جملاتی از کاربرد کلمه شکار بزرگ

شکار بزرگان بدند این گروه همه گشته از شهر ایران ستوه
«شکار بزرگ نوردل» که از ۲ تا ۵ ژوئن ۲۰۱۷ در سراسر بریتانیا رخ داد توجه را به موضوع آلودگی گلوله‌های پلاستیکی جلب کرد. برنامه‌ای که توسط فیدرا، یک مؤسسه خیریه زیست‌محیطی اسکاتلندی آغاز شد، اطلاعاتی در مورد کودکان در سراسر منطقه با استفاده از عکس‌های به اشتراک گذاشته شده برای درک بهتر آرایش آلودگی در سراسر سواحل بریتانیا به دست آورد. شکار نوردل که در اوایل سال ۲۰۱۷ انجام شد مشخص کرد که ۷۳ درصد از سواحل بریتانیا دارای آلودگی نوردل هستند.