شومر

معنی کلمه شومر در لغت نامه دهخدا

شومر. [ ] ( اِ ) درکتاب حشایش او را به مازریون تعریف کرده است اما درصفت او ذکری نکرده و بعضی چنین گفته اند که تخم او به تخم قاقله ماند که او را در عطر بکار برند و بیخ نبات او خوشبوی بود و گفته اند یک نوع از او آن است که برگ او خرد باشد و بطول مایل بود و میوه او گرد باشد و به گشنیز مشابه بود. ( ترجمه صیدنه بیرونی ).
شومر. [ م ِ ] ( اِخ ) رجوع به سومر شود.

معنی کلمه شومر در فرهنگ فارسی

در کتاب حشایش او را به مازریون تعریف کرده اند اما در صفت او ذکری نکرده و بعضی چنین گفته اند که تخم او به تخم قاقله ماند که او را در عطر بکار برند .

معنی کلمه شومر در ویکی واژه

‌شومر
یا سومر، اقصاء جنوب دو رود بین‌النهرین (میان‌رودان) در شمال خلیج فارس و کشور عراق. از تمدن‌های هزاره سوم تا آغاز هزاره اول پیش از میلاد که از شهرهای مهم آن اوروک و نیپور هستند.

جملاتی از کاربرد کلمه شومر

او پیشتر عضو شورای شهر نیویورک و دستیار چاک شومر نماینده وقت نیویورک در مجلس بود. او در سال ۲۰۱۰ با هما عابدین، دستیار هیلاری کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ازدواج کرد. عابدین در اوت ۲۰۱۶ اعلام کرد به دلیل ادامه دار بودن سکستینگ وینر از او جدا می‌شود.
ز فیض چاک دل‌انداز ناله‌ای داریم چوغنچه تنگ مشومرغ‌ما سحرخیزاست
یک ایرانی ۱۳ ساله که جهت مداوای تومور مغزی به ترکیه مراجعه کرده بود، جهت مداوا در یک بیمارستان مداوای سرطان پیشرفته در اسرائیل به نام بیمارستان تل هاشومر بستری شد. این کودک ایرانی پیشتر بدون موفقیت دوره های شیمی درمانی و پرتودرمانی در ایران را گذارانده بود. آسوشیتد پرس، هرالد تریبون، بی‌بی‌سی فارسی
همچنین، سازمان ملل متحد، استان یهودا و شومرون و شهرک‌های یهودی‌نشین مستقر در آن را که به «کرانه باختری رود اردن» مشهور است را به رسمیت نمی‌شناسد. هر چند دولت اسرائیل با چنین تفسیری مخالف است.
میچ مکانل و چاک شومر رهبران سنا اطلاعات مرتبط را برای بررسی به کمیته اخلاقی سنا فرستادند. فرنکن در یک سخنرانی در سنا در ۷ دسامبر ۲۰۱۷ استعفای خود را اعلام کرد.