شلیک کردن

معنی کلمه شلیک کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) در کردن گلوله ( توپ تفنگ و غیره ) .

معنی کلمه شلیک کردن در ویکی واژه

sparare

جملاتی از کاربرد کلمه شلیک کردن

حوالی ساعت ۱۳:۳۰، چهار افسر در خیابان اینسته توتسکا که در یک ساختمان چند طبقه مستقر شده بودند معترضان را با بمب صوتی هدف قرار دادند و به سمت آنها تیراندازی کردند، معترضان نیز به ساختمان حمله کردند و بخشی از آن را به آتش کشیدند. معترضان به زور به پشت بام ساختمان رفتند و پلیس را مجبور به عقب‌نشینی کردند. در خیابان اینسته توتسکا خشونت بارترین درگیری‌های این روز به وقوع پیوست. سربازان برکوت و نیروهای داخلی یک حمله تمام عیار را آغاز کردند و مستقیماً به سمت جمعیت شلیک کردند. گزارش‌هایی مبنی بر استفاده پلیس از ماشین‌های آب‌پاش برای درهم شکستن جمعیت وجود داشت.
نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان طی دو شب متوالی در طرابلس، پایتخت لیبی نیز با یکدیگر درگیر شدند. بدنبال شتاب گرفتن ناآرامی‌ها و گسترش اعتراضات در سراسر لیبی، جنگنده‌های نیروی هوایی لیبی در طرابلس به سوی تظاهرکنندگان شلیک کردند.
در تاریخ پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ دو فروند هواپیمای سوخو-۲۵ متعلق به نیروی هوایی سپاه پاسداران بر فراز خلیج فارس به یک فروند پهپاد ام‌کیو-۱ پرداتور غیر مسلح شلیک کردند که به این هواپیما آسیبی نرسید و به سلامت به پایگاه خود بازگشت. در این رابطه پنتاگون مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آب‌های بین‌المللی پرواز می‌کرده است. ایران با رد اظهارات مقامات آمریکایی ادعا کرد که این هواپیما وارد حریم هوایی ایران شده و شلیک به سمت آن با هدف وادار نمودن آن به ترک حریم هوایی کشور بوده است.
روز چهارشنبه هزاران نفر در بندرگاه بیروت به مناسبت سالگرد انفجار مهیب سال گذشته تجمع کرده و با در دست گرفتن تصاویر قربانیان این فاجعه خواستار اجرای عدالت شدند. نیروهای پلیس به سوی معترضان که در اطراف ساختمان پارلمان تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کردند. در جریان درگیری بین پلیس و معترضان حداقل شش نفر مجروح شده‌اند.
گروه نقشبندیه گروهی سنی و ملی گرا وابسته به عزت ابراهیم است که متشکل از حامیان صدام حسین و اعضای رژیم بعث است. این گروه خواهان براندازی حکومت شیعه در عراق، حمایت از اهل سنت عراق و عدم دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور عراق هستند.این گروه در میان تظاهر کنندگان استان‌های سنی‌نشین عراق در سال ۲۰۱۳ نفوذ کرده و به روی نظامیان ارتش شلیک کردند. سرپرست طریقت نقشبندی طی بیانیه ای هرگونه ارتباط این گروه با طریقت نقشبندیه را رد کرده‌است.
سه شنبه، ۱۸ ژوئن – یک گروه ناشناس چندین فیر راکت را به داخل شهر کابل شلیک کردند که چندین راکت در نزدیکی سفارت ایالات متحده فرود آمد. سربازان نیروهای ویژه ایالات متحده دو مرد مسلح را که در ولسوالی‌ترین کوت بر آن‌ها حمله کردند، کشتند. در جای دیگر، سربازان نیروهای ویژه ایالات متحده همراه با ۴۰ سرباز افغان پس از حمله در نزدیکی شکین، خواستار حمایت عاجل هوایی شدند.
مجموعه‌ای از ناآرامی‌های مدنی در فرانسه در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۳ پس از کشته شدن ناهل مرزوق آغاز شد. در نانتر، ساکنان در ۲۷ ژوئن تظاهراتی را در خارج از مقر پلیس آغاز کردند که بعداً به شورش تبدیل شد، زیرا تظاهرکنندگان ماشین‌ها را آتش زدند، ایستگاه‌های اتوبوس را نابود و به سمت پلیس مواد آتش بازی شلیک کردند. در ویری شاتیون، درست در جنوب پاریس، گروهی از جوانان بنا به گزارش‌ها یک اتوبوس را به آتش کشیدند.
در روز یکشنبه درگیری‌های بی‌سابقه در بیروت رخ داد که در آن نیروهای امنیتی به سوی معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرده و گلوله پلاستیکی شلیک کردند. در این درگیری‌ها ۴۶ نفر زخمی شدند.
دوشنبه، ۱ مارس – در جریان برگزاری مراسم ده محرم از سوی اهل تشیع در کابل که برای بزرگ‌داشت از شهادت امام حسین (ع) برگزار شده بود، یکی از سربازان اردوی ملی افغانستان با فریادهای توهین‌آمیز و تف به روی بنر، احساسات شیعه‌ها را برانگیخت و باعث شد تا آن‌ها به سوی سربازان سنگ پرتاب کنند و سربازان نیز در واکنش به این عمل به سوی جمعیت مردم شلیک کردند که یک نفر کشته و ۱۶ نفر جان باخت.