شلوغی

معنی کلمه شلوغی در لغت نامه دهخدا

شلوغی. [ ش ُ ] ( حامص ) ( اصطلاح عامیانه ) جار و جنجال. هیاهو. آشوب. هرج و مرج. بی نظمی. شورش و بلوا. ( یادداشت مؤلف ). || ازدحام. ( فرهنگ فارسی معین ) ( فرهنگ لغات عامیانه ).

معنی کلمه شلوغی در فرهنگ عمید

۱. جار و جنجال، هیاهو.
۲. ازدحام.

معنی کلمه شلوغی در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - جار و جنجال هیاهو . ۲ - ازدحام .

معنی کلمه شلوغی در ویکی واژه

ressa

جملاتی از کاربرد کلمه شلوغی

کشور استونی، در ۲۰ اوت ۱۹۹۱ و در آستانهٔ فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دوباره استقلال خود را بدست آورد. اولین شلوغی‌ها برای جدایی از شوروی در این کشور صورت گرفت و در نقاطی نیروهای شوروی از مسکو راهی استونی شدن و مردم را با تانک زیر میگرفتن، آنها استقلال کامل نمی‌خواست و میخواستن فقط از نظر اقتصادی استقلال داشته باشد و هنوز بخشی از شوروی باشده. امریکا هنگام شلوغی‌های استونی از آن حمایت مالی می‌کرد ولی بعد از جدایی حمایت خود را قطع کرد و استونی ار نظر اقتصادی ورشکست شد
این‌طور به نظر می‌رسد که گروهی دیگر از جانوران، دارای اندازه‌ای از خودکنترلی هستند که توسط آن از جفت‌گیری در زمانی که احساس می‌کنند در محیط شلوغی قرار دارند، جلوگیری می‌کنند. این داوطلبان احتمالاً یا به علت اضطراب یا فرومون‌ها چنین رفتاری از خود بروز می‌دهند.
این بازار محل فروش صنایع دستی – پوشاک و … است. اکثر اجناس موجود در این بازار اجناس روسی است. این بازار یکی از بازارهای شلوغ انزلی است. فروش اجناس به روز با قیمت مناسب از دلایل شلوغی این بازار است. این بازار واقع در خیابان مطهری ابتدای خیابان ورزش است.
این فیلم در ۶ مارس ۱۹۸۷ اکران شد. پس از اکران، سلاح مرگبار بیش از ۱۲۰ میلیون دلار (در مقابل بودجه تولید ۱۵ میلیون دلار) فروخت و نامزد جایزه اسکار بهترین صداگذاری شد. این فرنچایز شامل سه دنباله و یک سریال تلویزیونی سریال تلویزیونی است که دنباله چهارم در حال توسعه است. همچنین این فیلم به طور گسترده‌ای به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های پلیس رفیق در تمام دوران در نظر گرفته می‌شود که بر فیلم‌های متعدد «پلیس رفیق» مانند پلیس سامورایی، پلیس خفن، تانگو و کش، پسران بد و مجموعه‌های ساعت شلوغی تأثیر گذاشته است.
در پست‌های معمولی منطق‌های کنترلی به کمک رله کمکی ساخته می‌شد، که علاوه بر هزینه بربودن، طول عمرشان نیز محدود و وابسته به تعداد عملکرد آن‌ها است. تأخیرها، حجم زیاد کابل کشی بین تابلوها و شلوغی تابلوها، نیاز به تابلوی پشتیبان برای تکثیر وضعیت‌ها در سیستم‌های متداول، دیگر در سیستم‌های اتوماسیون وجود ندارد.
«الان همین چند نفری که در این قضایا کشته شدند؛ از مردم عادی، از بسیج، جواب اینها را کی بناست بدهد؟... [اینکه] در خیابان از شلوغی استفاده کنند، بسیج را ترور کنند، عضو نیروی انتظامی را ترور کنند.»
در کشورهای توسعه یافته، واکنش شدیدی در برابر شلوغی بیش از حد محیط بصری، مانند تابلوهای راهنمایی رانندگی، علامت‌ها و بیلبوردها وجود داشته است. بعضی از مسایل دیگری که بحث‌های شدیدی بین طراحان شهری ایجاد می‌کند عبارتند از رشد پیرامونی شهرها، تراکم مسکن و شهرک‌های جدید.
امام آمد یکی از تیترهای معروف و ماندگار روزنامه‌های اطلاعات و کیهان است که خبر ورود روح‌الله خمینی نخستین رهبر جمهوری اسلامی به ایران را در تاریخ ۱۲ بهمن سال ۵۷ روایت می‌کند. این تیتر توسط فریدون صدیقی، روزنامه‌نگار باسابقه روزنامه «کیهان» انتخاب شده‌است. صدیقی در خاطرات خود می‌گوید که در روز ورود امام به همراه عکاس خبری به فرودگاه رفت و در آن شلوغی فقط فرصت شد که این گزارش داده شود که «امام آمد»؛ این تیتر باعث شد که تیراژ روزنامه «کیهان» برای نخستین بار به بالای یک میلیون نسخه برسد. . این تیتر همچنین مکمل تیتر قبلی «شاه رفت» بود که خبر خروج محمدرضا پهلوی را در تاریخ ۲۶ دی سال ۵۷ اعلام کرده بود.
مرتضی نبوی در مورد وقایع ۱۸ تیر گفت: در مسئله ۱۸ تیر، شورای عالی امنیت ملی کمی با سستی کار کرد. آقای «روحانی» دبیر وقت شورا در آن زمان در خارج از کشور بود و جلسات شورا که به ریاست رئیس‌جمهور (سید محمد خاتمی) تشکیل می‌شد، اجازه نمی‌داد که بسیج وارد شود و جلوی شلوغی‌ها را بگیرد. او افزود: وقتی آقای روحانی به کشور بازگشت، مجوز را صادر کرد و این کار موجب شد تا برپاکنندگان این غائله، به لانه‌هایشان بازگردند.
از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به ساعت شلوغی ۲ (در نقش خودش) اشاره نمود که البته در نسخهٔ نهایی اکران، صحنه‌های مربوط به او حذف شد.