شرکت ۱

معنی کلمه شرکت ۱ در ویکی واژه

تشکلی برای انجام فعالیتی مجاز با هدف کسب‌وکار.

جملاتی از کاربرد کلمه شرکت ۱

این سازمان بین‌المللی، که در حال حاضر ۲۱۵ عضو دارد، در سال ۱۹۱۲ با شرکت ۱۷ فدراسیون ملی در استکهلم، پایتخت سوئد، تشکیل شد و در سال ۱۹۹۳ مقر آن به موناکو انتقال یافت.
از پروژه‌های مهم دوره اسماعیل خان، قرارداد خریداری برق بیست و چهار ساعته از ترکمنستان و ایران برای ولایت هرات[نیازمند منبع]، ساخت پروژه بزرگ دانشگاهی هرات که پس از برکناری او از قدرت[نیازمند منبع]، نیمه کاره باقی ماند، احداث شهرک صنعتی هرات و عقد قرار داد با شرکت ۱۱۰ ایران[نیازمند منبع]، برای آسفالت و بازسازی تمام خیابان‌ها و جاده‌های شهر هرات بود.
ائتلاف پاسخ خواستار تظاهرات ملی ضد جنگ، طرفداران فلسطینی و ضد هائیتی در ۲۰ مارس ۲۰۰۴،(اولین سالگرد تهاجم به عراق) شد) تظاهرات در نیویورک، با حمایت اتحاد برای صلح و عدالت، با شرکت ۱۰۰۰۰۰ نفر بر اساس وب سایت ائتلاف پاسخ برگزار شد. ائتلاف پاسخ در راهپیمایی برای زندگی زنان در ۲۵ آوریل و اعتراضات کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در سال ۲۰۰۴ از ۳۰ اوت تا ۲ سپتامبر شرکت کرد.
این شرکت در ۲۸ مه ۲۰۰۴ تأسیس شد و عملیات خود را در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۲۰۰۴ با پرواز به فرانسه با استفاده از یک بوئینگ ۷۳۷–۴۰۰ آغاز کرد. پنج هواپیمای دیگر از نوع بوئینگ اس۷۳۷–۴۰۰ از هواپیمایی پادشاهی مراکش به این شرکت منتقل شد تا بتواند خدمات خود را به آلمان، ایتالیا، بلژیک و انگلستان گسترش دهد. هواپیمایی پادشاهی مراکش مالک (۹۹٫۹۹٪) اطلس آبی بود و سرمایه گذاران خصوصی (۰٫۰۱٪) در آن سهم داشتند. این شرکت ۱۶۷ کارمند دارد. این شرکت به‌طور کامل با شرکت مادر، هواپیمایی پادشاهی مراکش در پایان سال ۲۰۰۹، هنگامی که کار وب سایت رسمی این شرکت متوقف شد ادغام شد.
شرکت آهن و فولاد ارفع در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۳ بصورت شرکت سهامی خاص تاسیس و طی شماره ۲۴۲۲۹۵ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده‌است. مرکز اصلی شرکت در تهران و محل کارخانه در استان یزد حد فاصل شهر اردکان به نائین است. تعداد کارکنان این شرکت ۱ هزار و ۳۵۰ نفر اعلام شده‌است.
در همین سال‌ها مجموعه آزمایش از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شد. در آن زمان زیان انباشته شرکت حدود ۱۲٫۵ میلیارد تومان بود. همچنین قیمت هر سهم از شرکت ۱۶۰ تومان بود که ارزش کل شرکت را برابر ۳۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. در سال ۱۳۸۸ به دلیل بدهی‌های فراوان تعداد کارکنان واحد مرودشت آزمایش، از ۱۴۰۰ نفر به ۱۶۰ نفر کاهش یافت و کارخانه به حالت نیمه تعطیل درآمد.
پرینس در مصاحبه ژانویه ۲۰۱۰ خود به ونیتی فیر گفت:" من خودم و شرکت خود را در اختیار سازمان سیا برای برخی از ماموریت‌های بسیار خطرناک قرار دادم، اما زمانی که این کار از نظر سیاسی مناسب شد، یک نفر من را تحت فشار قرار داد". بلک واتر پس از اینکه دولت عراق از تمدید مجوز فعالیت شرکت خودداری کرد بیش از ۱ میلیارد دلار از دست داد. با این وجود، در سال ۲۰۱۰، دولت اوباما به این شرکت ۱۲۰ میلیون دلار قرارداد امنیت ایالتی و حدود ۱۰۰ میلیون دلار در کار جدید سازمان سیا اعطا کرد.