شرکت با مسئولیت محدود

معنی کلمه شرکت با مسئولیت محدود در فرهنگستان زبان و ادب

{limited liability company} [اقتصاد] شرکتی که با مشارکت حداقل دو نفر سهامدار تأسیس شود و هریک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط به میزان سرمایۀ خود مسئولیت داشته باشند

معنی کلمه شرکت با مسئولیت محدود در ویکی واژه

شرکتی که با مشارکت حداقل دو نفر سهامدار تأسیس شود و هریک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط به میزان سرمایۀ خود مسئولیت داشته باشند.

جملاتی از کاربرد کلمه شرکت با مسئولیت محدود

لیبرتی در ۱۱ مه ۱۹۱۷ میلادی درگذشت. لیبرتی پیش از مرگ، ثروت اندکی را به عنوان سهامدار عمدۀ لیبرتی و شرکت، جمع‌آوری کرده بود (این شرکت در سال ۱۸۹۰ میلادی به یک شرکت با مسئولیت محدود عمومی تبدیل شده بود). او یک خانهٔ مسکونی، چندین کلبه و یک زمین کشاورزی بزرگ در نزدیکی زادگاهش در باکینگهام‌شر را از خود به جای گذاشت. سنگ قبر او توسط آرچیبالد ناکس، یکی از طراحان قدیمی لیبرتی و شرکت طراحی شده‌ است.
در دهه‌های اولیه فعالیت، اس. اچ. بنسون با ابتکاراتی چون نخستین تبلیغات دو ستونی در روزنامه‌های لندن و تزئین اتوبوس‌های لندن با تصاویر کاکائو، شهرت یافت. شرکت در سال ۱۹۰۶ به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت شد و در سال ۱۹۰۹ به ساختمان جدید خود در خیابان کینگزوی نقل مکان کرد.