شروع کردن

معنی کلمه شروع کردن در لغت نامه دهخدا

شروع کردن. [ ش ُ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) شروع نمودن. آغازیدن و ابتدا کردن. ( ناظم الاطباء ). آغازیدن. آغاز کردن. دست بکار شدن. افتتاح. برداشت کردن. ابتدا کردن. اقدام کردن. ( یادداشت مؤلف ) : رسولی فرستاده آمد... تا آنچه او را مثال داده آمده است شروع کند. ( تاریخ بیهقی چ ادیب ص 209 ).
اصل را دریافت بگذشت از فروع
بهر حکمت کرد در پرسش شروع.مولوی.راند او را جانب نصرانیان
کرد در دعوت شروع او بعد از آن.مولوی.در نصیحت ارباب ملک و مملکت شروع کنیم. ( مجالس سعدی ص 19 ). رجوع به آغاز کردن و شروع نمودن شود.

معنی کلمه شروع کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) آغاز کردن ابتدا کردن .

معنی کلمه شروع کردن در ویکی واژه

cominciare
iniziare

جملاتی از کاربرد کلمه شروع کردن

اما نوع دوم در قابلیّت کمالیّت که خاص انسان راست قابلیت فیض بی واسطه است که آن را نور الله می خوانیم و اگر چه انسان مطلقا مستعّد قبول این فیض است اما سعادت یافت این فیض بهر انسان نمی دهند بخلاف فیض نور عقل که مطلقا بهر انسانی اثری از آن فیض داده اند که بدان مستحق خطاب شوند و در تربیت آن عقل بخود مستقل اند در پرورش آن محتاج پیغمبری نیستند تا آن عقل بکمال رسانند چنانکه فلاسفه باستبداد خویش و تعلیم استادی جنس خویش عقل را بنوعی کمال رسانیدند که مدرک دقایق علوم طبّی و نجومی و منطقی و ریاضی و غیر آن شدند و در علم الهی خوض کردند آنچه حدّ عقل نبود که آن نوع ادراک کند بخودی خود در آن شروع کردند لاجرم در شبهات و کفریات افتادند.
چند ساعت بعد آن‌ها خواندن متن نمایشنامه را شروع کردند و به گفته تنسی ویلیامز مارلون براندو آنجا هم درست مثل روی صحنه تئاتر متن را با صدای بلند می‌خواند.
در حال حاضر او همسر انریکه ایگلسیاس خواننده مشهور اسپانیایی است و صاحب سه فرزند به نام های لوسی و نیکولاس و مری هستند. آنا و انریکه رابطه ی شان را از سال ۲۰۰۱ در موزیک ویدیو (فرار) شروع کردند و آنها حدود ۲۲ سال است که باهم زندگی می‌کنند. انا یکبار به خاطر موزیک ویدئو آهنگ (معتاد) انریکه را ترک کرده ولی دوباره به زندگی باهم ادامه دادند. رابطه آنها همچنان پا بر جاست. فرزند سوم آنها در سی ام ژانویه ۲۰۲۰ به دنیا آمد.
آموزش زبان ژاپنی در قزاقستان به‌طور رسمی در سال ۱۹۹۲ میلادی آغاز شد. در ابتدا آموزش زبان ژاپنی در دانشگاه‌های کشور قزاقستان آغاز شد از جمله دانشگاه فنی ملی قزاقستان، دانشگاه روابط بین‌الملل قزاقستان، دانشگاه ملی آموزش قزاقستان، دانشگاه مدیریت آلماتی و دو دانشگاه دیگر در قزاقستان آموزش را شروع کردند. چندین سال بعد دوره‌های ابتدایی و متوسطه نیز آموزش‌های زبان ژاپنی آغاز شد. دو مدرسه در سال ۱۹۹۶ میلادی کلاس درس‌های ژاپنی را شروع کرد و بعد از آن سه مدرسه دیگر در سال ۱۹۹۸ میلادی و چهار مدرسه دیگر بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی آموزش ژاپنی آغاز شد.
در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۱۰ میلادی، اکبر گنجی در مصاحبه‌ای با بخش فارسی بی‌بی‌سی ادعا کرد که «قتل‌های زنجیره‌ای ایران پروژه‌ای حکومتی بود» و «خود علی خامنه‌ای هم پشت آن بود و شروع کردند به ترور مخالفان در داخل و خارج کشور و تعداد زیادی از مخالفان را هم در خارج کشور ترور کردند».
گفت: «در دنیا شروع کردن آسان است. امّا بیرون آمدن و خلاص یافتن دشوار».
 در سال‌های 2016 و 2017، هر دو شرکت گوگل و اپل، تایید هویت دو مرحله‌ای کاربر را با اعلان فشار به عنوان روش جایگزین شروع کردند.
ماسکی در انتخابات مجلس نمایندگان ۱۹۸۲ میلادی از بلفاست غربی نامزد شد، اما ناموفق بود. در ژوئن ۱۹۸۳، ماسکی در انتخابات میان دوره‌ای برنده شده و به نخستین عضو حزب شین فین مبدل شد که پس از دهه ۱۹۲۰ میلادی به شورای شهری بلفاست راه یافته‌است. زمانی که او برای نخستین جلسه شورا وارد مجلس می‌شد، با هو و تمسخر مورد استقبال قرار گرفت و زمانی که او تلاش می‌کرد تا نخستین نطق خود را به زبان ایرلندی ارایه نماید، اعضای اتحادگرای شورا به کوبیدن پاها و فریاد زدن شروع کردند.
در تهران نیز جمعی از پرسنل شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس مقابل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار به علت تعیین تکلیف نکردن وضعیت بحرانی این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. در قزوین نیز کارگران ایران قوطی مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان قزوین شعبه شهرک صنعتی البرز به دلیل عدم دریافت ۹ماه حقوق و مزایا تجمع کردند. در تبریز نیز اعتراضات ۲۲۰تن از کارگران ماشین‌آلات تراکتورسازی تبریز پس از گذشت بیش از یک ماه همچنان ادامه دارد. آن‌ها در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۰ماه حقوق عقب‌افتاده و پلمپ کارخانه از روز پنجشنبه ۲۳ آذر اعتراض خود را شروع کردند.
شروع کردن کشاورزی و اطمینان نداشتن از میزان محصول که بستگی مستقیم به بارندگی داشت با ایجاد روش‌های آبیاری از بین رفت و تنها پس از آن است که شواهد باستان شناختی نشان می‌دهد که شکار و گردآوری غذا در مکان‌های زیستی به شدت کاسته می‌شود.
در ژوئن ۲۰۱۱، مایکروسافت و جوینت با همکاری یکدیگر کار پیاده‌سازی نسخهٔ بومی نود جی‌اس برای ویندوز را شروع کردند. اولین نسخهٔ نود جی‌اس که از سیستم‌عامل ویندوز پشتیبانی می‌کرد در ژوئیه ۲۰۱۱ منتشر شد.
افشار به دلیل شورش ترک زبان ها فرستاده شدند برای مهار شورش علیه حکومت وقت ‌و آنها آنجا ماندگار شدند و در حال حاضر به چند روستا تبدیل شدند که یکی از آنها روستای اسدی است که در ناحیه کوهین قرار دارد.که زبان آنها بعضی ها اعتقاد دارند که کردی است و بعضی ها هم می گویند که لک زبان هستند .روستای اسدی در تمامی فصل ها زیبایی های منحصر به فردی دارد اما در فصل بهار در این روستا تکه ای از بهشت را خواهید دید.مردم این روستا در سال های پیش در روستای قدیمی (قشلاق) که با روستای فعلی حدود ۵ یا ۶ کیلومتر فاصله دارد زندگی می‌کردند اما به دلیل وقوع زلزله آنها خانه های خود را در زمین هایی که در اطراف روستا داشتند (روستای فعلی) ساختند و زندگی خود را از نو شروع کردند.