شراک

معنی کلمه شراک در لغت نامه دهخدا

شراک. [ ش ِ ] ( ع اِ ) بند کفش از دوال. ج ، شُرُک ، اَشرُک ( منتهی الارب ). بند نعل پا و آن در قلت مثل است. ( از اقرب الموارد ).دوال نعلینی که بر عرض آن باشد. ( غیاث اللغات ). بندنعل. بند نعلین. دوال نعلین. دوال کفش :
بجست و جوی و تکاپوی کار من ابلیس
هزار نعلین را بیش بردریده شراک.سوزنی.|| گیاه خشک باران رسیده. ( منتهی الارب ) ( از ناظم الاطباء ). || قطعه و پاره ای از مرتع. ( از تاج العروس ) ( از اقرب الموارد ). پاره ای از گیاه خشک باران رسیده. ( از منتهی الارب ) ( از ناظم الاطباء ). || ( مص ) مشارکة.( از ناظم الاطباء ). رجوع به مشارکة شود.

معنی کلمه شراک در فرهنگ معین

(ش ) [ ع . ] (اِ. ) ۱ - بند کفش از دوال . ج . شِرُک . ۲ - گیاه خشک باران رسیده .

معنی کلمه شراک در فرهنگ عمید

بند کفش.

معنی کلمه شراک در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - بند کفش از دوال جمع : شرک . ۲ - گیاه خشک باران رسیده .

معنی کلمه شراک در ویکی واژه

بند کفش از دوال.
شِرُک.
گیاه خشک باران رسیده.

جملاتی از کاربرد کلمه شراک

قال رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله و سلّم «عدلت شهادة الزور بالاشراک باللّه».
برخی از شرکت‌های سهامی عام معاملات نسبتاً کمی دارند. تعداد بسیار بیشتری از بنگاه‌ها شخصی یا خصوصی هستند، به‌طور معمول، سهام در این بنگاه‌ها (که شامل شرکت‌ها، شراکت‌ها، شرکت‌های با مسئولیت محدود و برخی دیگر از اشکال سازمانی است) به صورت خصوصی و اغلب به صورت نامنظم معامله می‌شود.
همان گاه کابوجیا و شراک که بخشید بر شاه توران اراک
از اقدامات دیگر خسوس خیل تعطیلی آکادمی جوانان اتلتیکو در سال ۱۹۹۲ بود، این اقدام خیل از آن جهت قابل توجه است که باعث شد رائول ۱۵ ساله؛ که در آن زمان عضو آکادمی این باشگاه بود، از اتلتیکو جدا و به رقیب همشهری آنها، رئال ملحق شود و همراه با این تیم به شهرتی جهانی برسد. این حرکت خیل به عنوان بخشی از اصلاحات اقتصادی باشگاه شمرده می‌شد که او آغازگرش بود. اتلتیکو به یک شرکت عمومی محدود ورزشی تبدیل شد؛ یک ساختار مشارکتی که با کمک وضعیت حقوقی ویژه‌ای که به تازگی تحت قانون شراکت در اسپانیا معرفی شد، به افراد اجازه می‌داد تا سهام یک باشگاه را خریداری و معامله کنند.
وقایع فیلم در شهر بوستون و در سال ۱۹۷۸ روایت می‌شود که گروهی از باندهای قاچاق اسلحه تصمیم می‌گیرند با یکدیگر شراکتی انجام دهند و هر یک از این معامله سود ببرند، آن‌ها اسلحه‌های زیادی در یک انبار مخفی جاسازی می‌کنند اما…
روزی که شرار شرک اشراک هر دم ز سر سنان جهیده
آرنه ترهولت، از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ به عنوان روزنامه‌نگار در هفته‌نامه حزب کارگر نروژ فعالیت مطبوعاتی داشته‌است. او ضمن مخالفت با نظامیانی که قدرت را در یونان به‌دست گرفته بودند، در تأسیس کمیتهٔ نروژی دموکراسی در یونان نیز شراکت داشته‌است.
ایا خالق الافلاک اطاعت لک الاملاک بلاوصمة اشراک فحاشای و حاشاک
طامع و خائف که ایاک آورند وحدتی گویند و اشراک آورند
بَلِ اتَّبَعَ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَهْواءَهُمْ بِغَیْرِ عِلْمٍ یعنی لیس لهم فی الاشراک باللّه شبهة لکنّهم بنوا الامر فیه علی الجهل و هوی النفس، فَمَنْ یَهْدِی مَنْ أَضَلَّ اللَّهُ، ای اضلّه اللَّه وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرِینَ ما نعین یمنعونهم من عذاب اللَّه الذی ینزله بهم لکفرهم و شرکهم درین آیت اثبات اضلال از خداوند است جلّ جلاله و ببعضی آیات اثبات ضلال از بنده است، و ذلک فی قوله تعالی قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ قدریان منکراند مر اضلال را از خداوند عزّ و جلّ و گویند همه از بنده است، و جبریان منکراند مر ضلال را از بنده که ایشان بنده را اختیار نگویند و گویند همه از اللَّه است جلّ جلاله و اهل سنّت هر دو اثبات کنند اضلال از خداوند عزّ و جلّ و اختیار ضلال از بنده. و هر چه در قرآن ذکر اضلال و ضلالست همه برین قاعده است که یاد کردیم.
در سال ۱۹۴۰ رژیم نازی هنری و هانس را مجبور کرد که شرکت را با یوهانس پتشول شریک شوند. کسی که بعدها شرکت فرانکفورت را با شراکت برادران هینریخسن در سال ۱۹۵۰ ایجاد کرد. پس از بمباران آلمان توسط متفقین تأسیسات لایپزیگ دوباره در ۱۹۴۷ باز شد و در ۱۹۴۹ مالکیت آن به دولت آلمان شرقی منتقل شد و در آنجا اولین مدیر آن جورح هیلنر بود که در زمان او آثار بسیاری از جمله شوپن، ویوالدی، اسکریابین و شوستاکوویچ به مجموعه اضافه شد.
بیش از یک هزار شرکت نام‌آور جهان با پرداخت حق عضویت، هزینه‌های این مجمع را تأمین می‌کنند که حداقلِ آن ۴۲٬۵۰۰ فرانک سوئیس در سال است. حضور رؤسای شرکت‌ها در نشست داووس ۱۸٬۰۰۰ فرانک هزینه ورودی دارد. ۲۵۰٬۰۰۰ تا ۵۰۰٬۰۰۰ فرانک هم هزینهٔ شراکت در برنامه‌ها و طرح‌های کنفرانس است.
دع حبهن فان الحب اشراک وانهن لقلب الصب اشراک
این آژانس یک مالکیت شراکتی برای روزنامه‌ها، رادیوها و ایستگاه‌های‌تلویزیونی
گفت با امر حقم اشراک نیست گر بریزد خونم امرش باک نیست
مناطقی که رویدادهای دوچرخه‌سواری بزرگ یو.سی. آی را برگزار می‌کنند به رسمیت می‌شناسد، بلکه تعهدی ویژه برای دوچرخه‌سواری همه افراد قائل است. شهرها و مناطقی که این برچسب را دریافت کنند، با یو.سی. آی در شراکت قرار می‌گیرند تا این رشته ورزشی را میان جمعیت خویش توسعه دهند و مردم بیشتری را سوار دوچرخه کنند.
یکی از فواید استلار را می‌توان در کشورهای در حال توسعه دید. کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی که با تحریم روبه‌رو هستند و برای انجام معاملات تجاری خود و دستیابی به سرویس‌های مالی مشکل دارند، می‌توانند از استلار استفاده کنند. از دیگر فواید استلار می‌توان به تبدیل ارز دیجیتال به پول رایج کشوری اشاره کرد. بسیاری از افراد یا سرمایه‌گذاران ممکن است در ارتباطات خود به یک نوع ارز خاص نیاز داشته باشند و پلتفرم مالی استلار به دلیل ارتباط با بانک‌های بزرگ دنیا و شراکت با کمپانی آی‌بی‌ام توانسته در این زمینه پیشگام باشد.
تا نشاند آتش اشراک عالم سوز را از پی اظهار معجز دست او شد آبگیر
گر بیابد شراک نعلش حور جای زلف معنبر اندازد