شخصیت اصلی

معنی کلمه شخصیت اصلی در فرهنگستان زبان و ادب

{principal character, leading character, principal} [سینما و تلویزیون، هنرهای نمایشی] مهم ترین شخصیت هر متن نمایشی یا فیلم که داستان دربارۀ اوست و در رخدادهای نمایش یا فیلم شرکت دارد

معنی کلمه شخصیت اصلی در ویکی واژه

مهم‌ترین شخصیت هر متن نمایشی یا فیلم که داستان دربارۀ اوست و در رخدادهای نمایش یا فیلم شرکت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه شخصیت اصلی

دکتر ماکس شخصیت اصلی داستان، رئیس نیو آمستردام یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های عمومی آمریکا است. تمام کوشش او بر این است که بهترین روش درمانی را برای بیماران فراهم کند و تغییرات مثبتی در بیمارستان ایجاد کند و تا حد امکان بروکراسی حاکم بر جو آن را کاهش دهد.
جونگ دو جون (کره‌ای: 정도전) یا افسانه سامبونگ یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ با بازی چو جه هیون به عنوان شخصیت اصلی جونگ دو جون است. این مجموعه از ۴ ژانویه تا ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴، روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۲۱:۴۰ (کی‌اس‌تی) از کی‌بی‌اس۱ برای ۵۰ قسمت پخش شد.
در سال ۲۰۱۹، او اولین نقش اصلی خود را در سریال کلاغ در نقش کومرو جبجی بازی کرد. اراوغلو از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ شخصیت اصلی دیجله را در مجموعه تلویزیونی با مدیر برنامه ام تماس بگیر بازی کرد که از سریال فرانسوی کارگزار مرا خبر کنید! اقتباس شده بود.
گنجی گفتار به گفتار و به صورت مرحله‌ای نوشته شده‌است. در این اثر عناصر بسیاری که قالب رمان امروزی را تشکیل می‌دهند دیده می‌شود. از جمله این عناصر می‌توان به این موارد اشاره کرد: یک شخصیت اصلی که توسط شخصیت‌های فرعی زیادی احاطه شده‌است؛ شخصیت‌پردازی افراد اصلی داستان، و رویدادهای مشخصی در طی دوران زندگی چهره‌های اصلی داستان.
بعد از آماده‌سازی اولیه، هیلنبرگ شخصیت‌ها را داخل یک آکواریوم قرار داده و به همراه متن و موسیقی به نیکلودئون (که پخش‌کننده سریال شد)، می‌برد. صداگذار شخصیت اصلی نیز تام کنی بود که پیش‌تر با هیلنبرگ آشنا شده بود.
شخصیت اصلی فیلم از یک روان‌گردان شیمیایی به نام اسید (ال‌اس‌دی) استفاده می‌کند و دچار توهم و همچنین اغتشاش ذهنی است و اتفاقاتی را که در زندگی و به واسطه اطرافیان برایش رخ داده به خاطر نمی‌آورد و همین منجر به درگیریهای او با اطرافیانش می‌شود…
مونتگمری بیشتر به خاطر مجموعه رمان‌هایی شناخته می‌شود که با آن شرلی در گرین گیبلز منتشر شده در ۱۹۰۸ آغاز شد. آن شرلی در گرین گیبلز موفقیتی سریع را برای او به همراه داشت. شخصیت اصلی رمان، دختربچه‌ای یتیم به نام آن شرلی، مونتگمری را به شهرتی چشمگیر در دوران زندگی‌اش رساند و او در سطح بین‌المللی نیز مطرح کرد. رمان اول، با مجموعه رمان‌های دیگری با مرکزیت کاراکتر معروفش آن شرلی، ادامه یافت و دنباله‌دار شد.